Renault 900 Concept wygląda niczym zwykłe kombi, ale gdy przyjrzymy się bliżej, okaże się, że coś nie do końca się tu zgadza. Samochód ma przód, tam gdzie spodziewamy się znaleźć tylną klapę. Niezwykły koncept powstał w roku 1959.
Prace nad modelem rozpoczęły się w latach 50. Marka Renault miała w planach produkcję następcy modelu Frégate, który na rynku znajdował się od 1951 roku. Efektem tych prac było właśnie Renault 900 Concept zaprojektowane przez Fernanda Picarda. Picard wykorzystał nadwozie przestronnego kombi, ale z niewielką różnicą – zamienił przód z tylną częścią pojazdu.
Napęd pojazdu pochodził od 90-stopniowego silnika V8 o pojemności 1,7 litra, który umieszczono z tyłu. Jednostka generowała 80 KM mocy. W samochodzie wykorzystano podwójny gaźnik Weber lub Solex.
Powstały trzy prototypy Renault 900. Pierwszy w złotym kolorze nadwozia został opracowany przez firmę Ghia. Przestrzeń bagażowa nie była w tym modelu specjalnie praktyczna. Znajdowała się pomiędzy tylnymi siedzeniami a silnikiem. W kolejnej wersji pojazdu wprowadzono poprawki. W samochodzie zaprojektowanym przez André Daniela silnik przesunięto do przodu, aby zagospodarować bardziej ergonomiczną przestrzeń na bagaż w tylnej części pojazdu. Samochód miał nadwozie w kolorze zielonym i otrzymał nowe reflektory tylne. Trzeci projekt o nadwoziu fastback z pochyloną tylną szybą zaproponował Robert Barthaud.
Wśród innowacyjnych rozwiązań Renault 900 znalazła się aluminiowa konstrukcja, która pozwalała na ograniczenie masy pojazdu do 1 tony. Ponadto kolumna kierownicza była regulowana, dzięki czemu kierowca miał więcej przestrzeni w kabinie. Koncept przechodził liczne testy w centrum testowym w Lardy, ale nowemu Renault nie udało się spełnić standardów bezpieczeństwa głównie ze względu na umieszczenie przednich foteli przed przednią osią. Renault 900 nigdy nie trafił do seryjnej produkcji. Do dzisiejszych czasów przetrwały dwa prototypy w kolorze złotym i zielonym.
Najnowsze komentarze