Przed dziesięcioma dniami, a więc 10. listopada 2015 roku, nie tylko ogłoszono, że na rynek trafia seria specjalna Renault Symbol Miladi, ale przede wszystkim przekazano dziesięciotysięczny egzemplarz Renault Symbola wyprodukowany przez Renault Algérie Production w fabryce w Oued Tlelat. Ale produkcja jest znacząco większa, o czym za chwilę.
Jubileuszowy samochód wręczył szczęśliwemu klientowi Guillaume Josselin, prezes Renault Algérie. Uroczystość miała miejsce w siedzibie Renault Algérie Production w Oranie i zbiegła się z obchodami pierwszej rocznicy uruchomienia seryjnej produkcji Symbola w tym miejscu.
Z danych fabryki wynika, że pod koniec października produkcja Symboli w Algierii sięgnęła poziomu 14.000 samochodów, a do końca roku ma ich powstać 20.000, co zapowiedział Bernard Sonilhac, dyrektor fabryki. Dotychczas sprzedano już niemal 12.000 sztuk (uroczystość wręczenia kluczyków do jubileuszowego egzemplarza została specjalnie nieco opóźniona), z czego 95% stanowią auta zakupione przez klientów indywidualnych. To duży sukces. Widać wyraźnie, że Algierczycy pokładają duże zaufanie w produktach pochodzących z rodzimej fabryki.
„Jesteśmy dumni, a wręcz bardzo poruszeni przyjęciem, na jakie natrafiliśmy z Symbolem w Algierii. Dzielimy się tym sukcesem z naszymi partnerami i ze wszystkimi Algierczykami. To właśnie dzięki kobietom i mężczyznom w tym kraju, którzy uwierzyli w nasz produkt, możemy się dziś cieszyć z tego jubileuszu. Czekamy na dalszy rozwój lokalnego biznesu, byśmy wspólnie mogli przyczyniać się do przemysłowego i handlowego rozwoju Algierii” – powiedział podczas uroczystości Guillaume Josselin.
A lokalni partnerzy powoli, ale sukcesywnie zwiększają swój udział w produkcji fabryki Renault Algérie Production. W gronie podwykonawców znajdują się już lokalne firmy, z których niektóre są spółkami joint venture powstałymi przy udziale podmiotów algierskich i zagranicznych. To na przykład algiersko-turecka firma Joktal dostarczająca do Renault Algérie Production elementy z tworzyw sztucznych,
Bernard Sonilhac, dyrektor fabryki Renault Algérie Production, zdradził podczas uroczystości, że do koperacji szykuje się trzech kolejnych podwykonawców. Będzie to kolejny podmiot algiersko-turecki, Martur Algérie, spółka joint venture, która od stycznia przyszłego roku dostarczać będzie fotele do Symboli, będzie firma Sitel (wspólne przedsięwzięcie Renault Leony i Tlemcen), która zajmie się dostawami wiązek kabli, będzie wreszcie algierski Sarel, który zajmie się dostawami elementów z tworzyw sztucznych od roku 2017.
Tych czterech poddostawców zapewni dodatkowych 500 miejsc pracy wokół Renault Algérie Production.
Trwają rozmowy z innymi potencjalnymi kooperantami, wśród których są dostawcy szyb, akumulatorów, tłumików, blach i elementów gumowych.
Renault Algérie Production ma na celu osiągnięcie stopnia lokalizacji produkcji na poziomie 42%, co ma nastąpić w roku 2019, rok od rozpoczęcia drugiego etapu rozwoju fabryki, po wdrożeniu którego zdolności produkcyjne zakładu wzrosną do 75.000 samochodów rocznie. W pierwszym etapie jest to 25.000 aut rocznie, co będzie osiągnięte od czerwca przyszłego roku, kiedy to stan załogi Renault Algérie Production wzrośnie o kolejnych stu pracowników.
KG; zdjęcia: DzairAuto
Najnowsze komentarze