Renault i Renault Sport Racing łączą siły z Team Vitality i tworzą zespół Renault Sport Team Vitality.
W 2018 roku Renault Sport Team Vitality weźmie udział w zawodach gier samochodowych takich jak Rocket League Championship Series Europe. Obecnie trwają rozmowy z F1® dotyczące udziału w Formula 1® eSports Series.
Zainteresowanie eSportem rośnie w zawrotnym tempie. Szacuje się, że na koniec 2017 roku eSport będzie miał aż 385 milionów fanów.
W Cannes we Francji odbyła się trzecia edycja Esports BAR. Jest to największe międzynarodowe spotkanie dla firm działających w branży e-sportu i partnerów. Renault ogłosiło zamiar wejścia do świata eSportu i połączenia sił z TEAM VITALITY, najlepszym i wielokrotnie nagradzanym francuskim zespołem.
Współpraca z Team Vitality to dla Renault nowy sposób interakcji z nieznaną dotąd publicznością – fanami eSportu i graczami podzielającymi sportową pasję Renault, chęć rywalizacji i wprowadzania innowacyjnych rozwiązań.
W ramach współpracy powstanie zupełnie nowy zespół do spraw gier wyścigowych RENAULT SPORT TEAM VITALITY.
Renault Sport Team Vitality weźmie udział w tegorocznym Rocket League Championship Series Europe. Te mistrzostwa są poświęcone grze, która ma na całym świecie ponad 25 milionów fanów. Zespół reprezentować będą następujący gracze:
– Philip Paschmeyer — Paschy90 (Rocket League)
– Victor Locquet — Fairy Peak! (Rocket League)
– Sandro Holzwarth — FreaKii (Rocket League)
Prowadzone są również rozmowy z F1® w celu zakwalifikowania zespołu do udziału w Formula 1® eSports Series, turnieju niezwykle popularnej gry wyścigowej.
Renault Sport Racing zapewni graczom z zespołu dostęp do swojego zakładu Formuły 1® w Enstone w Wielkiej Brytanii. Odbędą się tam treningi z kierowcami i pracownikami technicznymi. Członkowie zespołu będą również mieli okazję poznać wielu specjalistów bezpośrednio na padoku F1®. Europejscy i światowi mistrzowie Vitality zrewanżują się wiedzą i bogatym doświadczeniem oraz zapewnią codzienne wsparcie dla nowego zespołu profesjonalnych graczy.
Renault będzie oficjalnym partnerem Teamu Vitality. Logo marki pojawi się obok logo Adidasa, Omen by HP, Volvic i Canal+ l na ubraniach zespołu podczas turniejów gier League of Legend czy FIFA
„Ta współpraca jest niesamowitą okazją dla Renault do zaprezentowania się młodej widowni” – stwierdził Bastien Schupp, wiceprezes działu Global Brand Strategy and Marketing Communications w Grupie Renault. – „Połączenie wizji eSportu Team Vitality z naszym doświadczeniem w branży sportów motorowych na pewno będzie owocne. To obiecująca i przyszłościowa dyscyplina o coraz większym zasięgu. Nie możemy się doczekać kontaktu członków Renault Sport Racing z młodymi graczami i cieszymy się, że jesteśmy częścią tego świata”.
„Vitality chce być francuskim liderem z powodzeniem konkurującym na arenie międzynarodowej, to jest wpisane w DNA naszej marki” – powiedział Fabien Devide, znany również jako Neo, założyciel i prezes Team Vitality. – „Renault i nasz zespół to doskonałe połączenie. Łączą nas nie tylko wspólne wartości i barwy – chcemy również zająć wiodące miejsce w Europie i na arenie międzynarodowej. Vitality może wiele się nauczyć od członków zespołu Renault Sport Racing, także na temat treningu do wyścigów Formuły 1. Wiele stosowanych w eSporcie technik pokrywa się z ich metodami: analiza danych i wyników, fizjoterapia, trening mentalny”.
„Sporty motorowe i gaming to dziedziny pokrewne. Obie dyscypliny sportu wymagają siły psychicznej i sprawności fizycznej. W obu konkurencja jest bardzo mocna” – podkreślił Cyril Abiteboul, dyrektor generalny Renault Sport Racing. – „Wprowadzenie w zeszłym roku przez FOM zawodów Formula 1® eSports Series przyspieszyło połączenie dwóch światów i stworzyło warunki do współpracy. Nasi kierowcy, zwłaszcza ci, którzy są częścią programu Renault Sport Academy, oraz mistrzowie z zespołu Vitality na pewno skorzystają na wymianie najlepszych praktyk. Nasze cele w grach i w F1® są takie same. Chcemy stworzyć zespół skuteczny w dłuższej perspektywie. Chcemy wzbudzać u konkurencji zarówno strach, jak i szacunek!”
eSport — najszybciej rozwijająca się branża
Pierwsze zawody Formuły 1 eSport (Formuła 1® eSports Series) odbyły się w 2017 roku. Wydarzenie zgromadziło graczy i fanów z całego świata dla wyłonienia najszybszego wirtualnego kierowcy F1.
Na koniec 2017 roku przychód tej branży przekroczył 900 milionów USD. Inwestycje są coraz większe. W 2017 roku firmy zainwestowały 517 milionów USD, a do roku 2020 spodziewany jest aż dwukrotny wzrost tej kwoty. Organizowane na całym świecie turnieje międzynarodowe są transmitowane w telewizji i za pośrednictwem platform streamingowych takich jak Twitch. Zainteresowanie publiczności eSportem również rośnie. Pod koniec 2017 roku sektor miał aż 385 milionów fanów*. Profesjonalnych graczy śledzą liczni użytkownicy mediów społecznościowych, co sprawia, że są wyjątkowo wartościowymi influencerami.
* Źródło: Newzoo
VITALITY:
Vitality to najlepszy francuski zespół w branży eSportu. Zespół zdobył wiele nagród w turniejach międzynarodowych w takich grach jak Rainbow Six i FIFA. Plasuje się również w ścisłej czołówce klasyfikacji League of Legends Championship Series Europe. Wygrał również turniej ESWC 2013 w Call of Duty Black Ops 2. Listę dopełniają dwa tytuły mistrzowskie European Gfinity w kategorii FIFA 15 oraz tytuł mistrza Dreamhack w Call of Duty AW.
RENAULT:
Od ponad 115 lat sport motorowy jest wpisany w DNA Renault. W Formule 1 Renault startowało w ponad 600 Grand Prix. Wywalczyło 11 tytułów mistrza świata kierowców, 12 tytułów mistrza świata konstruktorów i ma na koncie aż 173 zwycięstwa.
źródło: Renault Polska
Najnowsze komentarze