Już za niespełna tydzień aktualne AUTO MOTO przestanie być aktualne i na półkach salonów prasowych ustąpi miejsca wydaniu październikowemu. To znaczy, że czas najwyższy sprawdzić, co o samochodach francuskich i w jakim świetle, napisano w numerze datowanym na wrzesień. Okładka zachęca nas raczej średnio – małym zdjęciem Peugeota 3008 i jeszcze mniejszymi Renault MeganE i Laguny.
AUTO MOTO nr 09 (304) z IX.2021
Wydawca: Bauer Sp. z o.o. Sp. k.
Stron: 84 (z okładką)
Cena: 6,99 zł
Koszt 1 strony: ponad 8,3 grosza
Warto kupić? Raczej tak
O jakich interesujących nas markach piszą: Citroën, DS Automobiles, Peugeot, Renault, Alpine, Dacia, Opel, Stellantis
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: C3, C5 Aircross, C5 X, DS3, 7 Crossback, 9 Crossback, 3008, 508 PSE, 5008, Arkana, Kadjar, Laguna, MeganE, R4, R5, Logan, Astra
O oczekiwanych nowościach AUTO MOTO pisze już na stronach 4-8. Nie brakuje tam aut francuskich i produkowanych przez koncerny francuskie (albo w dużej mierze francuskie). To nowa generacja Renault 5 (i wzmianka o Renault 4). Wspomniano też Alpine 5. Pojawiła się wizualizacja miejskiego SUV-a Alfy Romeo (wchodzi w skład Stellantis). Jest nowa generacja (na wizualizacji) Peugeota 3008 oraz wzmianka o dłuższym 5008. Nie zabrakło wizualizacji DS 9 Crossbacka (i obok wzmianki o DS 7 Crossbacku). Pokazano też zdjęcie Citroëna C5 X, którego francuskie ceny podaliśmy w tym tygodniu. Przy okazji napisano, by nie mylić go z SUV-em C5 Aircross. Wreszcie pokazano planowane na nadchodzący rok Renault MeganE.
Wśród Premier miesiąca na stronach 10-11 AUTO MOTO pokazało nowego Opla Astrę (powstał pod egidą Grupy PSA).
Marki Renault i Dacię wspomniano w teście Nissana Qashqaia przy okazji omawiania pracującego pod jego maską silnika 1.3 TCe.
Peugeot 508 PSE SW gości na stronach 36-39 wrześniowego AUTO MOTO. To dynamiczne kombi ma bardzo ciekawy zespół napędowy (silnik spalinowy, dwa silniki elektryczne i automatyczna skrzynia biegów) i bardzo bogate wyposażenie standardowe, więc i kosztuje niemało. Hybrydy plug-in są z natury drogie, a gdy jeszcze opakuje się je w znakomite materiały wykończeniowe, piękną stylistycznie karoserię i wrzuci to wyposażenie i ten napęd – trzy stówki musi pęknąć. I tak jest w przypadku tego samochodu. Czy to dużo? Tu każdy musi sobie odpowiedzieć sam. Wiem, że 508 PSE sprzedaje się także w Polsce, acz nie mam, niestety, szczegółowych danych na ten temat.
Redaktor Struk chwali stylistykę opisywanego samochodu, po czym przechodzi do omówienia napędu. Chwali jego jedwabistą pracę, docenia też niezłą, choć nie rekordową dynamikę. Wpływ na to ma sposób jazdy – ten samochód nie jest ostry i bezkompromisowy, to raczej auto do szybkiego, sprawnego pokonywania długich tras. W efekcie na swoich 20-calowych kołach nie zabija Was brakiem komfortu na zniszczonych nawierzchniach. 508 PSE jest dobrze zbalansowanym autem i jest bezpośrednie w reakcjach. Autor narzeka jedynie na lekko niekomunikatywny układ kierowniczy i „gumowatą pracę hamulca”. No i na cenę, która, moim zdaniem, wcale nie jest taka znowu wygórowana. Pisałem o tym w teście odmiany trójbryłowej.
AUTO MOTO „wyceniło” 508 PSE SW na cztery gwiazdki. Niedużo.
Ze stron 46-47 dowiadujemy się, że Renault udostępniło Redakcji miesięcznika model Arkana na test długodystansowy. To wersja hybrydowa (swoje pierwsze wrażenia z jazdy opisałem tutaj). AUTO MOTO nawet chwali Arkanę za rozsądnie skonstruowany cennik, za funkcjonalność, niezłą przestronność czy duży bagażnik. W tymże bagażniku dostrzeżono jednak przeciętne wykończenie, a otwory tylnych drzwi uznano za trochę zbyt małe. W tekście wspomniano też Kadjara.
W dziale Używane na stronach 48-55 AUTO MOTO zamieścił artykuł zatytułowany „Emocje ważniejsze niż rozsądek”. Wśród aut niekoniecznie praktycznych, za to ekscytujących, pojawił się Citroën DS3 (powstawał na tej samej platformie, co C3 II generacji; od 2016 roku model sprzedawany pod marką DS Automobiles). To fajne, zwinne autko występujące jedynie w wersji trzydrzwiowej, ale z dostępnym też niepełnym kabrioletem – miał rolowany dach. Innym przykładem samochodu wzbudzającego emocje, jest niewątpliwie Renault Laguna III Coupe. Przez wielu postrzegana jako Aston Martin dla ubogich ;-) naprawdę fajnie jeździła, w czym duża zasługa skrętnej tylnej osi.
Laguna III, ale już w klasycznych nadwoziach, powraca w materiale zamieszczonym na stronach 62-69. AUTO MOTO szuka tam samochodu dla studenta, a pomysły są bardzo zróżnicowane. Pojawiła się nawet Dacia Logan pierwszej generacji!
Tył Renault Megane można dostrzec na zdjęciu zamieszczonym na stronie 70.
I to już wszystko, co o interesujących nas samochodach napisano w tym numerze AUTO MOTO.
Krzysztof Gregorczyk; grafika: AUTO MOTO
Najnowsze komentarze