Poprzez wprowadzenie na rynek modelu Arkana, Renault chce odnowić swój asortyment w segmencie C jeszcze przed wymianą generacji Megane i Kadjara. Nowy samochód stawia przede wszystkim na komfort, bogate wyposażenie i styl łączący cechy SUV-a i coupe, który do tej pory był prawie wyłącznie „zarezerwowany” dla segmentu premium. Arkanę zobaczymy w polskich salonach w czerwcu tego roku.
Renault Arkana mierzy 4,57 m długości a jego rozstaw osi wynosi 2,72 m. Producent przekonuje o „rekordowej przestrzeni” dla pasażerów z tyłu, licznych przestrzeniach do przechowywania oraz dużym bagażniku, który ma pojemność 513 litrów (480 litrów w wersji E-Tech Hybrid).
Wnętrze podąża za modelem Captur, z którym Akrana dzieli platformę CMF-B. W wyposażeniu nowego SUV-a znalazł się 10,2-calowy zestaw wskaźników oraz 9,3-calowy pionowy wyświetlacz systemu multimedialnego, który jest kompatybilny z systemami Apple Car Play i Android Auto. Personalizacja wnętrza oraz charakterystyki jazdy jest możliwa dzięki systemowi Multi Sense.
Arkana z napędem hybrydowym
Marka Renault stawia na systemy mikrohybrydowe oparte na turbodoładowanym 4-cylindrowym silniku benzynowym 1.3 TCe. Jednostka jest połączona z alternatorem-rozrusznikiem i akumulatorem litowo-jonowym 12V. Moc pojazdu wynosi 140 KM, w późniejszym czasie dołączy 160-konna wersja tego napędu. Według Renault technologia pozwala na zmniejszenie zużycia paliwa nawet o 8 % i ograniczenie emisji CO%. W ofercie pojawi się również znany z Clio układ hybrydowy E-Tech, który w Arkanie będzie miał moc 145 KM.
Jaka cena?
Renault Arkana kosztuje we Francji 29.700 euro (ok. 136 tys. zł). Francuska marka rozpocznie przyjmowanie zamówień na model już 10 marca. Zgodnie z oficjalną informacją Renault Polska pojazd zadebiutuje w salonach dealerskich w naszym kraju w czerwcu tego roku. Cena wpasuje się pomiędzy Renault Kadjar (89.900 zł) a Koleosem wycenionym na 128.900 zł. Spodziewamy się, że rozpocznie się tuż poniżej 120 tys. zł.
Najnowsze komentarze