Chat with us, powered by LiveChat

Renault Arkana najbezpieczniejszym crossoverem wg ARCAP

1 1 886

Przeprowadzono testy zderzeniowe coupe-crossovera Renault Arkana dostępnego na rynkach Wspólnoty Niepodległych Państw. Samochód okazał się najbezpieczniejszym crossoverem wg ARCAP zdobywając 15,8 punktu na 16 możliwych do uzyskania!

Renault Arkana uczestniczył w teście zderzeniowym w podstawowej konfiguracji Life z 1.6-litrowym silnikiem benzynowym współpracującym z manualną skrzynią biegów. Już w tej wersji Renault Arkana jest wyposażone w przednie i boczne przednie poduszki powietrzne dla kierowcy i pasażera z przodu. A gdybyście nie wiedzieli, co to jest ARCAP, to już wyjaśniamy :-) ARCAP to pierwsza niezależna rosyjska ocena pasywnego bezpieczeństwa samochodów, opracowana przez autorytatywny Autoreview na podstawie wyników testów zderzeniowych przeprowadzanych od ponad 20 lat.

Znakomity wynik po raz kolejny potwierdza wiedzę Renault w zakresie bezpieczeństwa biernego. Renault Arkana zbudowano na platformie SUV-a nowej generacji, co oznacza szerokie zastosowanie gatunków stali o wysokiej i ultrawysokiej wytrzymałości – ich udział w karoserii samochodu wynosi 35%. W szczególności w Renault Arkana w porównaniu do innych rosyjskich modeli Renault, słupki nadwozia i konstrukcja dachu, przednie dźwigary i rama pomocnicza, osłona silnika, panele podłogowe i wzmocnienia drzwi zostały znacznie wzmocnione. Po raz pierwszy w historii rosyjskiej produkcji samochodów Renault zastosowano stal do tłoczenia na gorąco. W rezultacie sztywność skrętna nadwozia przekracza 31.000 Nm / st., czyli jest o 12% większa w porównaniu do crossovera Kaptur.

Sztywniejszy korpus nie tylko zapewnia wysoki poziom bezpieczeństwa, ale także w znaczący sposób przyczynia się do poprawy komfortu i obsługi, a także do zmniejszenia hałasu i wibracji. Oprócz sztywnej struktury nadwozia, Renault Arkana zapewnia wysoki poziom bezpieczeństwa, w zależności od konfiguracji, do sześciu poduszek powietrznych (dwie przednie, dwie boczne i dwie kurtyny), a także napinacze przednich pasów bezpieczeństwa.

Konstrukcja przedniego zderzaka i maski Renault Arkana została zaprojektowana z uwzględnieniem wymagań bezpieczeństwa pieszych. Odkształcalna strefa między korpusem zderzaka, a wzmocnieniem pasa przedniego zmniejsza ryzyko uszkodzenia nóg, a 100-milimerowy odstęp między maską i silnikiem zmniejsza prawdopodobieństwo obrażeń głowy.

Sprzedaż nowego modelu, mającego wzmocnić silną pozycję marki w segmencie SUV-ów, rozpoczęła się w lipcu. Pierwsze 100 samochodów Renault Arkana Edition One zostało wyprzedanych w salonie internetowym w 3 godziny od rozpoczęcia sprzedaży. Wysoki popyt na całkowicie nowego crossovera Renault Arkana potwierdził trafność koncepcji crossovera coupe, innowacyjnego w segmencie masowym. Już teraz można powiedzieć, że samochód odniósł sukces na rynku rosyjskim. Według Stowarzyszenia Europejskich Firm w trzecim kwartale 2019 r. nowy crossover coupe pozwolił Renault Rosja zwiększyć udział w rynku: w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku o 1,4 punktu procentowego. Po wynikach trzeciego kwartału tego roku Renault Arkana znalazło się w TOP 25 najlepiej sprzedających się samochodów osobowych w Rosji.

Według badań 63% nabywców crossovera Arkana posiadało wcześniej samochody konkurencyjnych marek. Ponad 55% klientów wybiera najlepsze wersje Style i Edition One, wyposażone w nowy silnik turbo TCe 150, a ponad 65% wybiera automatyczną przekładnię bezstopniową CVT X-tronic nowej generacji.

 

ARCAP

Krzysztof Gregorczyk; zdjęcie: Renault

Galeria

Jeśli na powyższej liście nie ma Twojego wydarzenia zajrzyj tutaj

polecamy

Może ci się spodobać również
avatar
1 Wątki komentarzy
0 Odpowiedzi na wątki
0 Obserwujący
 
Komentarz z największą ilością reakcji
Najciekawszy wątek komentarza
1 Autorzy komentarzy
C15 w dieslu Autorzy ostatnich komentarzy
  Subskrybuj  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
C15 w dieslu
Gość
C15 w dieslu

Od kilku lat znajomy przywozi mi z Rosji miesięcznik Autoreview. Zupełnie inna klasa dziennikarstwa niż to co jest u nas. Testy są bardzo obszerne, wiele z nich wykonywanych na poligonie instytutu NAMI. Robią własne testy zderzeniowe, testy zabezpieczenia antykorozyjnego w solnych komorach. Długodystansowe porównania kończą się testem ubezpieczeniowym, gdzie sprawdzają jakie szkody powstaną podczas kolizji parkingowej i ile kosztuje naprawa. Bardzo wysoki poziom.