Renault Arkana zadebiutował na Salonie w Moskwie

14 53

Rozpoczął się Salon Samochodowy w Moskwie. Dla nas najważniejszą premierą imprezy jest niewątpliwie Renault Arkana – nowy SUV francuskiej marki. Auto o sylwetce SUV coupe trafi na rosyjski rynek w roku 2019, a niedługo potem skierowane zostanie na inne rynki.

Renault Arkana ma się wydatnie przyczynić do ekspansji marki Renault, zwłaszcza na strategicznym dla Francuzów rynku rosyjskim. Arkana jest przedstawicielem segmentu C-SUV.

Segment C jest obecnie najbardziej dynamicznym i wymagającym sektorem przemysłu motoryzacyjnego, w szczególności wśród SUV-ów. Potrzeby klientów stają się coraz bardziej różnorodne. Renault Arkana zrodził się z nowych oczekiwań klientów. Proponuje zadziwiającą równowagę między elegancją sedana, a wytrzymałością SUV-a.

Renault Arkana ma mocny i atrakcyjny wygląd:
– solidność jest wyrażana poprzez wysoki prześwit, szerokie nadkola i duże 19-calowe koła, zapewniające dobre możliwości w terenie. To wytrzymały pojazd gotowy do jazdy w trudnych warunkach terenowych i pogodowych.
– elegancja wysokiej linii talii i nachylonej linii dachu coupé jest podkreślona bocznymi chromowanymi detalami i panoramicznym szklanym dachem.

Renault Arkana to charakterystyczny crossover coupé, zachowujący równowagę między elegancją sedana i mocną postawą SUV-a. Wybraliśmy konkretne cechy Renault, z silnym designem, siłą, zmysłowością i francuskim akcentem” – twierdzi Laurens Van den Acker – wiceprezes odpowiedzialny za design.

Ten nowy samochód będzie produkowany i sprzedawany w różnych krajach na całym świecie, począwszy od Rosji w 2019 roku. Renault Arkana będzie później produkowane i sprzedawane w Azji i innych regionach świata, z tym samym unikalnym wzornictwem, ale zostanie dostosowany również do oczekiwań lokalnych klientów.

W ramach planu strategicznego Drive the Future, Grupa Renault zamierza przyspieszyć tempo międzynarodowego wzrostu, poszerzając asortyment produktów, aby zwiększyć sprzedaż do 5 milionów sztuk do roku 2022. Arkana będzie odgrywać kluczową rolę w osiągnięciu tego celu.

Grupa Renault zajęła prawie jedną trzecią rynku rosyjskiego w 2017 r. (448.270 sprzedanych pojazdów / 28% udziału w rynku). Rosja jest dziś numerem dwa wśród rynków Grupy Renault i ma stać się wiodącym rynkiem grupy pod koniec realizacji planu.

„Pomysł na tę innowacyjną koncepcję przyszedł z Rosji, a projekt został zrealizowany przy silnym zaangażowaniu zespołów Renault Rosja. Arkana spełni aspiracje rosyjskich klientów, ale także nowych klientów w wielu krajach na całym świecie, umożliwiając Grupie Renault dalszy rozwój na arenie międzynarodowej w ramach planu strategicznego Drive the Future– powiedział Nicolas Maure, wiceprezes Renault odpowiedzialny za region Eurazji.

 

 

Krzysztof Gregorczyk; zdjęcia: Renault

Galeria

Jeśli na powyższej liście nie ma Twojego wydarzenia zajrzyj tutaj

polecamy

Może ci się spodobać również
avatar
9 Wątki komentarzy
5 Odpowiedzi na wątki
2 Obserwujący
 
Komentarz z największą ilością reakcji
Najciekawszy wątek komentarza
12 Autorzy komentarzy
Piter BudowniczyToJaalessandroGrubyRobert Autorzy ostatnich komentarzy
  Subskrybuj  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
Markacz
Gość
Markacz

… no i gdzie ta zapowiedziana rewolucja ? ;) … w którymś artykule wcześniej była zapowiedź rewolucji i … takie suv-y coupe już dawno są na rynku … ;) … przynajmniej nie będzie tyle kosztował co bmw i mercedes ;) … design nadwozia fajny ale też jak dla mnie idzie po obecnej linii nadwoziowej Renault … ;) … no może przód jakiś taki fajniejszy ;)

Makaron
Gość
Makaron

Taki przód poproszę w Kadjarze po lifcie.

Łukasz
Gość
Łukasz

Miejmy nadzieję, że będzie oferowany i u nas. Zapowiada się fajny samochód do miasta i nie tylko. Bredni marketingowych o właściwościach terenowych po prostu nie da się czytać.

Marcin
Gość
Marcin

Ładny, chociaż nie wiem o co chodziło im z tą rewolucją, X4 czy GLC coupe to przecież auta o tej sylwetce obecne na rynku już dość długo.. Z tego co doczytałem to auto podobno nie będzie oferowane w Europie? Tylko na „kluczowych rynkach” tj. Chiny, Rosja, Japonia..

Ciekawe czy klapa otwiera się razem z szybą czy tylko otwierana jest mała szczelinka bagażnika jak w sedanie.

ToJa
Gość
ToJa

Chiny, Rosja itp odpowiadają za większość sprzedaży, niestety. Taki Koleos: miesięcznie w Chinach 2x taka sprzedaż co w Europie.

Slawo
Gość
Slawo

Wygląda na produkt typowo na rynki wschodnie, bez szału.

alessandro
Gość
alessandro

Zgadzam się. Brzydkie jak ww. merce i bmw. Pewnie dlatego chcą to sprzedawać na rynkach rozwijających się.

Marek
Gość
Marek

plagiat GLC

Robert
Gość
Robert

Szkoda tylko że jak zapowiadają ma nie być oferowany w Europie. Jeżeli tak będzie to potwierdzi bezmyślność zarządzających francuskimi koncernami. Maja opracowane fajne autko które wygląda dużo lepiej niż np. Kadjar i nie planują go sprzedawać na takim rynku jak Europa. Ale całkowicie nie rozumiem takiej polityki, a później się dziwią że taki koncern VW ma większą sprzedaż.

Gruby
Gość
Gruby

Nie wygląda źle, jeżeli uda się wycisnąć z 500 l bagażnika (liczone realnie a nie po volkswagenowsku) i miejsca w kabinie przynajmniej jak w Megane 4 GT to jakiś tam sens będzie toto miało

ToJa
Gość
ToJa

A z ciekawości, czy się różni miejsce w kabinie w Megane GT od zwykłego Megane?

Piter Budowniczy
Gość
Piter Budowniczy

Jak dla mnie to wygląda jak podniesiony i lekko pozmieniany Megane GrandCoupe. Szczególnie jeśli bagażnik będzie jak w sedanie. Dziwne, że nie będzie w UE. Powinni chociaż spróbować w krajach gdzie sprzedają Megane GrandCoupe.