Rozpoczął się Salon Samochodowy w Moskwie. Dla nas najważniejszą premierą imprezy jest niewątpliwie Renault Arkana – nowy SUV francuskiej marki. Auto o sylwetce SUV coupe trafi na rosyjski rynek w roku 2019, a niedługo potem skierowane zostanie na inne rynki.
Renault Arkana ma się wydatnie przyczynić do ekspansji marki Renault, zwłaszcza na strategicznym dla Francuzów rynku rosyjskim. Arkana jest przedstawicielem segmentu C-SUV.
Segment C jest obecnie najbardziej dynamicznym i wymagającym sektorem przemysłu motoryzacyjnego, w szczególności wśród SUV-ów. Potrzeby klientów stają się coraz bardziej różnorodne. Renault Arkana zrodził się z nowych oczekiwań klientów. Proponuje zadziwiającą równowagę między elegancją sedana, a wytrzymałością SUV-a.
Renault Arkana ma mocny i atrakcyjny wygląd:
– solidność jest wyrażana poprzez wysoki prześwit, szerokie nadkola i duże 19-calowe koła, zapewniające dobre możliwości w terenie. To wytrzymały pojazd gotowy do jazdy w trudnych warunkach terenowych i pogodowych.
– elegancja wysokiej linii talii i nachylonej linii dachu coupé jest podkreślona bocznymi chromowanymi detalami i panoramicznym szklanym dachem.
„Renault Arkana to charakterystyczny crossover coupé, zachowujący równowagę między elegancją sedana i mocną postawą SUV-a. Wybraliśmy konkretne cechy Renault, z silnym designem, siłą, zmysłowością i francuskim akcentem” – twierdzi Laurens Van den Acker – wiceprezes odpowiedzialny za design.
Ten nowy samochód będzie produkowany i sprzedawany w różnych krajach na całym świecie, począwszy od Rosji w 2019 roku. Renault Arkana będzie później produkowane i sprzedawane w Azji i innych regionach świata, z tym samym unikalnym wzornictwem, ale zostanie dostosowany również do oczekiwań lokalnych klientów.
W ramach planu strategicznego Drive the Future, Grupa Renault zamierza przyspieszyć tempo międzynarodowego wzrostu, poszerzając asortyment produktów, aby zwiększyć sprzedaż do 5 milionów sztuk do roku 2022. Arkana będzie odgrywać kluczową rolę w osiągnięciu tego celu.
Grupa Renault zajęła prawie jedną trzecią rynku rosyjskiego w 2017 r. (448.270 sprzedanych pojazdów / 28% udziału w rynku). Rosja jest dziś numerem dwa wśród rynków Grupy Renault i ma stać się wiodącym rynkiem grupy pod koniec realizacji planu.
„Pomysł na tę innowacyjną koncepcję przyszedł z Rosji, a projekt został zrealizowany przy silnym zaangażowaniu zespołów Renault Rosja. Arkana spełni aspiracje rosyjskich klientów, ale także nowych klientów w wielu krajach na całym świecie, umożliwiając Grupie Renault dalszy rozwój na arenie międzynarodowej w ramach planu strategicznego Drive the Future” – powiedział Nicolas Maure, wiceprezes Renault odpowiedzialny za region Eurazji.
Krzysztof Gregorczyk; zdjęcia: Renault
Najnowsze komentarze