Czy słyszeliście o modelu Renault Atlas? Wygląda niczym bardziej stylowy Captur I generacji zapowiadając to, co dopiero miało nadejść, czyli modę na SUV-y-Coupe. Francuska marka wyciągnęła projekt z 2016 roku na światło dzienne i udostępniła portalowi Losange Magazine.
Cofnijmy się na chwilę do roku 2011. Renault zaprezentowało na salonie samochodowym w Genewie projekt crossovera o dynamicznej sylwetce i zapadającym w pamięć przednim pasie łączącym reflektory przypominające oczy modliszki z wyrazistym żebrowaniem osłony chłodnicy.
Dwa lata później koncepcja zaowocowała debiutem seryjnego Renault Captur, który choć miał już mocno stonowany design, zdobył upragnione przez markę zainteresowanie na rynku motoryzacyjnym. Dziś w ofercie mamy już II generację po face liftingu, ale projekt, który zaprezentował na swoich łamach Losange Magazine skłania do rozważań nad losami Captura i wyglądzie linii modelowej, gdyby kierunek, w którym podążyła marka był nieco inny.
Renault Captur Concept, czyli zanim pojawiła się I generacja crossovera
Dział stylistyczny Renault rozważał wiele opcji skupionych wokół szeroko rozumianego pojęcia SUV i wpadła na pomysł modelu, który mógłby zająć miejsce pomiędzy Capturem a Kadjarem lub wprowadzić do oferty sylwetkę SUV-a coupe zanim jeszcze to było modne i zanim wymyślono Arkanę. Prototyp o nazwie roboczej Renault Altas powstał w 2016 roku jako część programu 15-40, który obejmował samochody w cenie od 15 do 40 tys. euro dla segmentu C i D. Wewnętrznie, model otrzymał kod HJA, z czego literka H oznacza SUV-a.
Nowy Renault Austral na polskim rynku. Ile kosztuje następca Kadjara?
Renault Atlas – w poszukiwaniu emocji
Chociaż stylistyka przedniej części pojazdu została przeniesiona z modelu Captur, Renault Atlas nie powstał na platformie CMF-B Captura, ale na architekturze CMF-CD stosowanej w wyższych segmentach m.in. w modelu Kadjar. W roku 2024 trudno nazwać twarz Captura I generacji nowoczesną, ale linia ze światłami tylnymi 3D oraz 19-calowymi felgami od Kadjara prezentują się aktualnie i atrakcyjnie.
„W HJA szukaliśmy emocji, emocji, które pokazaliśmy już w 2011 roku w koncepcji Captur ” – wyjaśnił Laurens van den Acker, dyrektor ds. designu Grupy Renault, na łamach Losange Magazine. „W tym czasie w Renault Design naciskaliśmy, aby projekt tego samochodu został przeniesiony do drugiej generacji Captura, ze szczególną dbałością o szczegóły, ale niestety tak się nie stało” – podsumowuje.
Źródło: Losange Magazine
Najnowsze komentarze