Nowy Renault Austral to bardzo ciekawa propozycja w segmencie SUV. Będzie konkurował m.in. z takimi samochodami jak Peugeot 3008, Hyundai Tucson, Volkswagen Tiguan, Kia Sportage czy Toyota RAV4. Nad swoimi konkurentami ma kilka przewag, które pozytywnie ocenili francuscy dziennikarze. Jeśli szukacie hybrydy do miasta w nadwoziu SUV, Austral okazuje się bdb wyborem.
Renault Austral to nowy SUV, który zastąpił model Kadjar. Samochód ma kilka istotnych atutów, które mogą spowodować, że będzie chętnie kupowany, także w naszym kraju. To przede wszystkim bardzo oszczędny hybrydowy silnik, który doskonale sprawdzi się w mieście, gdzie – według pierwszych testów – spalanie wynosi 4,9 litra na 100, znakomity rezultat jak na tak duży samochód.
My Australem już jeździliśmy, wrażenia z jazd i opinie na temat tego auta naszego redaktora naczelnego, Krzyśka Gregorczyka, znajdziecie tutaj.
Nowy oszczędny napęd hybrydowy
Renault Austral bazuje na platformie CMF-CD. Nowy trzycylindrowy silnik 1.2 wykorzytuje cykl Millera i wspierany jest przez dwa silniki elektryczne, z których jeden pełni rolę rozrusznika-alternatora, a drugi napędza koła. Oba współpracują z akumulatorem litowo-jonowym o pojemności 2kWh, co pozwala na pracę w trybie pełni elektryczną w mieście przez około 80% czasu. Austral priorytetyzuje napęd elektryczny i to wyraźnie czuć. Miłośników dynamiczne jazdy ucieszy fakt, że nowy SUV może być wyposażony w 4Control, system skrętnej tylnej osi.
Znakomity system Android Open R
Mocną stroną Australa jest znakomity, bazujący na Android Open R system multimedialny. Ilość możliwości, opcji i funkcjonalność są najwyższym poziomie przy czym system jest bardzo dopracowany – nie zdarzają mu się wpadki takie jak np. w Volvo.
Duża przestrzeń w środku
Rozstaw osi wynosi 2,66m a w środku jest bardzo dużo miejsca – szczególnie na tylnej kanapie. Autorzy testu ubolewają, że tej przestrzeni nie da się zagospodarować jak wygodnie jak w Citroenie C5 Aircross, który ma trzy niezależne siedzenia z tyłu. Warto jednak podkreślić, że całą tylna kanapę można przesuwać, uzyskując albo więcej miejsca na nogi albo więcej przestrzeni w bagażniku, do 555 litrów włącznie.
Dobre wykończenie wnętrza
Testujący podkreślają, że Austral zasługuje na wysokie noty pod względem wnętrza: zarówno wykończenie, komfort, pozycja za kierownicą jak i wyciszenie są znakomite jak na tą klasę samochodu. Krytykują nieco dźwignię PNRD, która schowana jest za kierownicą. Bardzo mocnym elementem samochodu jest system multimedialny, płynny, szybki, oferujący duże możliwości personalizacji oraz instalowania aplikacji – to Android Open R. Słowa krytyki można usłyszeć jednak pod adresem kamery cofania, której jakość nie jest najlepsza.
Oszczędny silnik i cykl Millera
Pod względem jazdy nowy silnik i skrzynia biegów zbierają pochwały. Działanie skrzyni, zdaniem autorów testu, jest nieodczuwalne a silnika praktycznie się nie odczuwa, za wyjątkiem krótkich momentów startu napędu. Wtedy mają być wyczuwalne wibracje. Samochód jest jednak dość komfortowy, mimo 20” kół i bardzo zwinny. Lepiej tu wypada Citroen C5 Aircross, natomiast Hyundai Tucson jest o wiele bardziej sztywny i nieprzyjemny. Znakomicie działa odzyskiwanie energii, poziom hamowania ustawia się wyjątkowo wygodnie łopatkami przy kierownicy.
Dopracowany jest też adaptacyjny tempomat, który działa płynnie, utrzymywanie na pasie ruchu również funkcjonuje wzorowo.
Skonfiguruj swojego Renault Austral teraz
Realne spalanie Renault Austral (testowe):
W czasie testu Renault Austral spalił odpowiednio
- 4,9 litra na 100 km w mieście,
- 6 litrów na 100 km na drogach podmiejskich i szybkiego ruchu,
- 7,3 litra na 100 km na autostradzie.
Zbiornik paliwa ma 55 litrów, co daje teoretyczny zasięg ponad 1000 km w mieście.
Największe plusy Australa
+ przestronne, wygodne wnętrze
+ bogate wyposażenie w cenie
+ wzorowy system multimedialny
+ świetne prowadzenie i wyciszenie
+ niskie zużycie paliwa
Największe minusy Australa
– dźwignia PRND,
– zawieszenie twardsze niż w przypadku Citroena C5 Aircross (ale i tak przyjemniejsze niż w konkurencji),
– wibracje 3-cylindrowego silnika odczuwalne przy uruchomieniu,
– mniejszy bagażnik niż w innych SUVach.
Zobacz nasz pierwszy redakcyjny szczegółowy test Renault Austral
Podsumowanie
„Trzeba było lat, aby Peugeot 3008 znalazł wreszcie godnego konkurenta. Renault Austral E-Tech w końcu jest i oferuje bardzo wiele. Jego linia jest nieco konserwatywna, ale skrywa udany i oszczędny silnik hybrydowy. Przede wszystkim zaskakuje prowadzenie, tym bardziej z 4control, nawet jeśli nieco obniża komfort. Wreszcie, to co naprawdę robi różnicę to nowoczesny, płynny i wydajny interfejs Open R Link. Dla osób poszukujących większego bagażnika stworzono Grand Australa, czyli Espace” – podsumowują autorzy.
Najnowsze komentarze