Już wkrótce spodziewamy się premiery nowego modelu marki Renault. Będzie on nosił nazwę Austral, która nie wszystkim przypadła do gustu, ale i tak nie mamy wpływu na zmianę, więc pozostaje nam to miano zaakceptować. W ramach przedprodukcyjnych testów Renault Austral wyjadą na publiczne drogi w Europie. Przed nimi tysiące kilometrów w różnych warunkach. Gdzie będą testowane te samochody?
Nowe Renault Austral wchodzi w ostatnią fazę rozwoju. Za każdym razem, gdy wprowadzany jest na rynek nowy model, pojazdy testowe przechodzą wielomiesięczne intensywne testy, aby zapewnić najwyższy poziom jakości i niezawodności. Te testy wytrzymałościowe pozwalają sprawdzić niezawodność i żywotność różnych komponentów. W tych ekstremalnych warunkach Nowe Renault AUSTRAL kończy ostatnią walidację nowej platformy CMF-CD3 i gamy w 100% zelektryfikowanych silników.
W praktyce podczas tych ostatnich testów drogowych w Europie flota około 100 pojazdów przejedzie 2 miliony kilometrów. Nowy SUV Renault AUSTRAL przejedzie przez Francję, Hiszpanię, Niemcy i Rumunię, aby zweryfikować to, co zostało opracowane wcześniej na etapie projektowania. 900 kierowców przejedzie w rzeczywistych warunkach na publicznych drogach 600.000 km, a kolejne 1.400.000 km pokona na torze doświadczalnym.
Testy te pozwolą na przykład zweryfikować wybory ustawień nowej platformy CMF-CD3, urządzeń wspomagających kierowcę, wygłuszenia i komfortu zawieszenia, aby zaoferować przyszłym klientom to, co najlepsze.
https://youtu.be/4PdwXhSpUGA
Wśród komponentów podlegających walidacji są też układy napędowe. Renault Austral będzie dostępny z gamą jednostek napędowych składającą się wyłącznie ze zelektryfikowanych silników benzynowych, z których większość jest naprawdę nowa:
– silnik nowej generacji E-Tech Hybrid,
– 12-woltowy silnik z łagodną hybrydą 1.3 TCe
– bezprecedensowy silnik z łagodną hybrydą 1.2 TCe 48V, po raz pierwszy w gamie Renault.
Ta gama silników zaoferuje rekordowe poziomy wydajności: zmniejszoną emisję, począwszy od 105 g CO2/km (dla silnika E-Tech w cyklu WLTP, który jest obecnie homologowany) i maksymalną moc do 200 KM.
Miejcie oczy szeroko otwarte! Możecie być jednymi z pierwszych, którzy natkną się na Nowe Renault Austral na drodze. Zwłaszcza, jeśli poruszacie się gdzieś po drogach Francji, Hiszpanii, Niemiec bądź Rumunii. W razie jakby co – ślijcie do nas zdjęcia – chętnie je opublikujemy!
Krzysztof Gregorczyk; zdjęcie: Renault
Najnowsze komentarze