czwartek, 26 maja, 2022
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Reklama
  • Kontakt
  • Organizujesz zlot?
  • Współpraca
  • Redakcja
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wydarzenia
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Historia

Awangardowy Renault Avantime: minivan coupe ma już 20 lat

Małgorzata Kozikowska autor Małgorzata Kozikowska
2021-06-26
w Historia, Renault, Wiadomości
Czas czytania 3 minut
615 6
15
532
UDOSTĘPNIEŃ
1.8k
ODSŁON
UdostępnijTwitterPoleć

Zobacz również

Jaki samochód z dostawą do 6 miesięcy? Dacia Duster, Jogger i modele Renault

Stellantis przyznał się do oszustwa i zapłaci 300 milionów dolarów kary w związku z dieselgate

Salon samochodowy w Paryżu 1930: Citroën sensacją z zaskakującego powodu

Renault Avantime miał zrewolucjonizować rynek motoryzacyjny. Koncepcja łączyła dwa rodzaje nadwozia, które na co dzień nie mają ze sobą zbyt wiele wspólnego. Choć samochód będący jednocześnie coupe i minivanem nie osiągnął spektakularnego sukcesu, trzeba przyznać, że tak futurystyczny model wymagał od producenta zarówno fantazji, jak i odwagi. W tym roku Avantime obchodzi swoje 20 urodziny.

Koncepcyjna wersja Renault Avantime zadebiutowała podczas salonu samochodowego w Genewie w 1999 roku i wywołała tam powszechne zdumienie. Kompletnie szalony model znany początkowo jako Coupespace, miał pozwolić producentowi na powrót do klasy wyższej poprzez zupełnie nowy, awangardowy kierunek projektowania. W tym celu Renault nawiązało oficjalne partnerstwo z firmą Matra. Bardziej osobliwa, ale jednocześnie sportowa i luksusowa wersja modelu Espace została pokazana światu w 2001 roku.

Seryjny Avantime prawie jak koncept

Nawet produkcyjna wersja Renault Avantime wciąż wyglądała jak prototyp. Dynamicznie poprowadzona maska i duża mocno pochylona przednia szyba przechodziły w wydłużoną linię dachu. W nadwoziu brakowało słupków B i ram okiennych a zakrzywiona tylna szyba, która znalazła swoje miejsce w Megane II generacji dopełniała kosmicznego klimatu. Przy kreśleniu sylwetki Avantime, pracował aktualny dyrektor designu DS Automobiles, Thierry Metroz pod kierownictwem Patricka Le Quémenta odpowiedzialnego za styl Renault w latach 1987-2009.

Duże szyby powodowały zalewanie wnętrza światłem a pasażerowie mogli cieszyć się komfortem limuzyny, który osiągnięto kosztem praktyczności i modułowości, z której znany był Espace. Renault Avantimve miał jedną parę drzwi a w drugim rzędzie przewidziano tylko dwa pełnowymiarowe fotele oraz pół miejsca pomiędzy nimi. Design wnętrza wyprzedzał swoje czasy. Pomysł na czyste, eleganckie linie, minimalizm i towarzystwo dużych ekranów, jest właściwie odzwierciedleniem współczesnego trendu w motoryzacji.

Produkcja 8557 egzemplarzy

Jako napęd wykorzystano 24-zaworowy silnik V6 o pojemności 3 litrów, który generował 210 KM. W ofercie pojawił się również 2-litrowy silnik benzynowy o mocy 165 KM oraz turbodiesel o pojemności 2,2 litra i mocy 150 KM.

Znalezienie klientów na model Avantime nie było łatwe. Samochód był zbyt awangardowy i za mało funkcjonalny dla rodzin, z kolei klienci, którzy przestali już wozić trójkę dzieci z tyłu, nie byli vanem coupe zainteresowani. Sprzedaż była niewielka, dlatego Renault zdecydowało się wycofać model z rynku zaledwie po dwóch latach produkcji. Powstało zaledwie 8557 egzemplarzy modelu, który miał dynamiczną linię coupé, przestrzeń minivana i oraz dostarczał radości z jazdy kabrioletem.

Gorące wiadomości wprost na Twój e-mail


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

2 4 głosy
Ocena artykułu
Tagi: AvantimeEspaceMatraRenault
Udostepnij213Tweet133Udostepnij37
Poprzedni

Francuska armia kupuje elektryczne Citroëny AMI

Następny

Renault będzie musiało tymczasowo wstrzymać produkcję modelu Trafic

Małgorzata Kozikowska

Małgorzata Kozikowska

Dziennikarka motoryzacyjna, autorka artykułów, testów, poszukiwaczka ciekawostek. Po godzinach, w czasie niewielu wolnych chwil, które posiada, zajmuje się muzyką.

Następny

Renault będzie musiało tymczasowo wstrzymać produkcję modelu Trafic

Roberto Matteucci zostanie odwołany ze stanowiska szefa Stellantis w Polsce?

Renault, Nissan i Mercedes ograniczą zakres współpracy. Pojawią się jednak nowe modele: T-Class i duży van

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
15 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
Facebook Twitter LinkedIn

Komentarze

  • Anonimowo - Stellantis rozpocznie przebudowę sieci dealerskiej w przyszłym roku. Do 5% prowizji za sprzedaż auta
  • Anonimowo - Mazda 3 2.0 Skyactive 165 KM kontra Renault Mégane 1.3 TCe 160 KM. Który lepszy?
  • Chip2 - Nowy Peugeot 308 i Opel Astra po crash-testach Euro NCAP. Dlaczego nie dostały 5 gwiazdek?
  • mechanik prawdziwy - Dealerzy Stellantis nie chcą kontynuować współpracy z koncernem w Polsce?
  • Józek mechanik - Dealerzy Stellantis nie chcą kontynuować współpracy z koncernem w Polsce?
  • Stella - Dealerzy Stellantis nie chcą kontynuować współpracy z koncernem w Polsce?
  • Pękam-Ze-Śmiechu - Dealerzy Stellantis nie chcą kontynuować współpracy z koncernem w Polsce?
  • Akcjonariusz 2CV - Dynamiczny wzrost rejestracji marki DS Automobiles w Polsce
  • qwe - Alfa Romeo Tonale zdobywa nagrodę „Najpiękniejszego samochodu w Sieci” w 2022 roku
  • qwe - Citroën e-Berlingo – redaktor Spidersweb pojechał w trasę elektrycznym MPV i dziwi się, że miał mały zasięg, ale czy słusznie?


Aktualności ze świata motoryzacji

  • Jaki samochód z dostawą do 6 miesięcy? Dacia Duster, Jogger i modele Renault
  • Stellantis przyznał się do oszustwa i zapłaci 300 milionów dolarów kary w związku z dieselgate
  • Salon samochodowy w Paryżu 1930: Citroën sensacją z zaskakującego powodu
  • Dacia na sprzedaż? Renault otrzymało propozycję stworzenia nowego podmiotu
  • Citroën AMI cieszy się dużym powodzeniem. Skąd ten sukces?
  • Dacia wprowadzi hybrydowy napęd w modelu Jogger. I tylko w nim, przynajmniej na razie
  • Renault wprowadza usługę samochodu na abonament dla firm czyli Mobilize. Ruszają pierwsze testy dla korporacji taksówek
  • Dealerzy Stellantis nie chcą kontynuować współpracy z koncernem w Polsce?
  • Ruszają zamówienia na gamę nowego Jeepa® Grand Cherokee 4xe Plug in Hybrid
  • UOKiK: Opel Crossland X do serwisu


Redakcja

Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
e-mail: [email protected]
00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

redaktor naczelny
Krzysztof Gregorczyk
[email protected]

Kontakt w sprawie reklamy (Advertising Contact)
[email protected]

 

 



Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
15
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Reply
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.