Renault Avantime miał zrewolucjonizować rynek motoryzacyjny. Koncepcja łączyła dwa rodzaje nadwozia, które na co dzień nie mają ze sobą zbyt wiele wspólnego. Choć samochód będący jednocześnie coupe i minivanem nie osiągnął spektakularnego sukcesu, trzeba przyznać, że tak futurystyczny model wymagał od producenta zarówno fantazji, jak i odwagi. W tym roku Avantime obchodzi swoje 20 urodziny.
Koncepcyjna wersja Renault Avantime zadebiutowała podczas salonu samochodowego w Genewie w 1999 roku i wywołała tam powszechne zdumienie. Kompletnie szalony model znany początkowo jako Coupespace, miał pozwolić producentowi na powrót do klasy wyższej poprzez zupełnie nowy, awangardowy kierunek projektowania. W tym celu Renault nawiązało oficjalne partnerstwo z firmą Matra. Bardziej osobliwa, ale jednocześnie sportowa i luksusowa wersja modelu Espace została pokazana światu w 2001 roku.
Seryjny Avantime prawie jak koncept
Nawet produkcyjna wersja Renault Avantime wciąż wyglądała jak prototyp. Dynamicznie poprowadzona maska i duża mocno pochylona przednia szyba przechodziły w wydłużoną linię dachu. W nadwoziu brakowało słupków B i ram okiennych a zakrzywiona tylna szyba, która znalazła swoje miejsce w Megane II generacji dopełniała kosmicznego klimatu. Przy kreśleniu sylwetki Avantime, pracował aktualny dyrektor designu DS Automobiles, Thierry Metroz pod kierownictwem Patricka Le Quémenta odpowiedzialnego za styl Renault w latach 1987-2009.
Duże szyby powodowały zalewanie wnętrza światłem a pasażerowie mogli cieszyć się komfortem limuzyny, który osiągnięto kosztem praktyczności i modułowości, z której znany był Espace. Renault Avantimve miał jedną parę drzwi a w drugim rzędzie przewidziano tylko dwa pełnowymiarowe fotele oraz pół miejsca pomiędzy nimi. Design wnętrza wyprzedzał swoje czasy. Pomysł na czyste, eleganckie linie, minimalizm i towarzystwo dużych ekranów, jest właściwie odzwierciedleniem współczesnego trendu w motoryzacji.
Produkcja 8557 egzemplarzy
Jako napęd wykorzystano 24-zaworowy silnik V6 o pojemności 3 litrów, który generował 210 KM. W ofercie pojawił się również 2-litrowy silnik benzynowy o mocy 165 KM oraz turbodiesel o pojemności 2,2 litra i mocy 150 KM.
Znalezienie klientów na model Avantime nie było łatwe. Samochód był zbyt awangardowy i za mało funkcjonalny dla rodzin, z kolei klienci, którzy przestali już wozić trójkę dzieci z tyłu, nie byli vanem coupe zainteresowani. Sprzedaż była niewielka, dlatego Renault zdecydowało się wycofać model z rynku zaledwie po dwóch latach produkcji. Powstało zaledwie 8557 egzemplarzy modelu, który miał dynamiczną linię coupé, przestrzeń minivana i oraz dostarczał radości z jazdy kabrioletem.
Najnowsze komentarze