piątek, 27 maja, 2022
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Reklama
  • Kontakt
  • Organizujesz zlot?
  • Współpraca
  • Redakcja
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wydarzenia
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Wiadomości Renault

Renault bez nowego diesla. Francuska marka porzuca rozwój silników wysokoprężnych

Małgorzata Kozikowska autor Małgorzata Kozikowska
2021-04-27
w Renault, Wiadomości
Czas czytania 2 minut
577 30
17
Renault logo
521
UDOSTĘPNIEŃ
1.7k
ODSŁON
UdostępnijTwitterPoleć

Zobacz również

Peugeot wprowadza 3008 GT Black Tone oraz 5008 GT Black Tone

Gosia Rdest po 2. turze Alpine Elf Europa Cup

Citroën AMI dla Akademii Policyjnej. Tak, tej którą pamiętacie z lat 80-tych

Wielu producentów zdecydowało się na rezygnację z silników Diesla i do tego grona możemy zaliczyć także markę Renault. Dyrektor generalny firmy potwierdził, że nie zamierza inwestować w rozwój nowych jednostek wysokoprężnych, ale dostosuje istniejące napędy do norm emisji spalin.

Los diesla został przypieczętowany rygorystycznymi normami emisji spalin, które wymuszają na producentach modyfikacje oferty. Peugeot i Citroën proponuje w większości modeli jedynie słabsze wersje Blue HDi a nowy DS 9 w ogóle nie otrzymał jednostek wysokoprężnych. Ich miejsce zajęły ładowalne hybrydy. Zmiany obserwujemy również w Grupie Renault. Gama silnikowa najnowszego modelu Arkana ogranicza się do benzynowego motoru TCe o mocy 140 KM oraz dwóch hybryd E-Tech o mocy 145 i 160 KM (mocniejsza wersja dostępna od października 2021 roku). Z kolei Dacia, która może pochwalić przystępnymi cenowo modelami, do nowego Sandero i Logana proponuje fabryczną instalację LPG zamiast diesla.

Dyrektor generalny Grupy Renault, Luca de Meo potwierdził podczas walnego zgromadzenia firmy to, co wydawało się nieuniknione. Koncern nie zamierza więcej inwestować w rozwój diesla. Istniejące silniki zostaną jednak dostosowane do nowych norm emisji spalin. Czas pokaże, czy przetrwają nadchodzącą erę Euro 7. Być może w roku 2025, czyli już całkiem niedługo, nie kupimy nowego Renault z silnikiem wysokoprężnym.

Firma, która produkuje własne silniki Diesla zdecydowała się dołączyć do producentów rezygnujących z oleju napędowego, takich jak Lexus, Nissan i Volvo. Francuski producent chce przeznaczyć fundusze na rozwój elektryfikacji a więc napędów w 100% elektrycznych i hybrydowych.

Gorące wiadomości wprost na Twój e-mail


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

1 1 głos
Ocena artykułu
Tagi: ArkanaCitroenDaciaDS 9LoganNissanPeugeotRenaultSandero
Udostepnij208Tweet130Udostepnij36
Poprzedni

Nowy DS 9 pierwsze wrażenia z jazdy konkurentem BMW Serii 5

Następny

10 lat z marką Dacia. Od Sandero po model Spring

Małgorzata Kozikowska

Małgorzata Kozikowska

Dziennikarka motoryzacyjna, autorka artykułów, testów, poszukiwaczka ciekawostek. Po godzinach, w czasie niewielu wolnych chwil, które posiada, zajmuje się muzyką.

Następny
Dacia Spring

10 lat z marką Dacia. Od Sandero po model Spring

DS 9, DS Automobiles

Nowy DS 9 bez wersji kombi. „Nie mieści się w segmencie”

UOKiK: 49 Peugeotów Partner i Rifter do serwisu

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
17 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
Facebook Twitter LinkedIn

Komentarze

  • Anonimowo - Dealerzy Stellantis nie chcą kontynuować współpracy z koncernem w Polsce?
  • Slawo - Peugeot wprowadza 3008 GT Black Tone oraz 5008 GT Black Tone
  • Slawo - Dealerzy Stellantis nie chcą kontynuować współpracy z koncernem w Polsce?
  • Jan - Jaki samochód z dostawą do 6 miesięcy? Dacia Duster, Jogger i modele Renault
  • Piotr - Dealerzy Stellantis nie chcą kontynuować współpracy z koncernem w Polsce?
  • Anonimowo - Stellantis przyznał się do oszustwa i zapłaci 300 milionów dolarów kary w związku z dieselgate
  • Wera - Dealerzy Stellantis nie chcą kontynuować współpracy z koncernem w Polsce?
  • Duster1 - Dacia Jogger jako tani kamper z podwójnym łóżkiem i kuchenką
  • Teddi - Dacia Spring kontra Audi E-tron GT. Który samochód wygra?
  • PISZ DOBRZE - Jak jeździć taniej? Ile gazu pali Renault Clio 1.0 TCe 100 KM z fabryczną instalacją LPG? Test na autostradzie i w mieście


Aktualności ze świata motoryzacji

  • Peugeot wprowadza 3008 GT Black Tone oraz 5008 GT Black Tone
  • Gosia Rdest po 2. turze Alpine Elf Europa Cup
  • Citroën AMI dla Akademii Policyjnej. Tak, tej którą pamiętacie z lat 80-tych
  • Jest oficjalne stanowisko grupy Renault w sprawie sprzedaży marki Dacia
  • Peugeot 207 HDi z przebiegiem blisko siedemset tysięcy kilometrów
  • Dacia Jogger jako tani kamper z podwójnym łóżkiem i kuchenką
  • Citroën zapomniał wykupić w Polsce domenę Citroën.pl?
  • Dacia Spring kontra Audi E-tron GT. Który samochód wygra?
  • Citroën C3 I – używany tani samochód do miasta. Wciąż atrakcyjny
  • Jaki samochód z dostawą do 6 miesięcy? Dacia Duster, Jogger i modele Renault


Redakcja

Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
e-mail: [email protected]
00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

redaktor naczelny
Krzysztof Gregorczyk
[email protected]

Kontakt w sprawie reklamy (Advertising Contact)
[email protected]

 

 



Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
17
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Reply
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.