Renault Captur 1.5 dCi kontra nowy Renault Kadjar 1.3 TCe

9 49

Od zawsze jeździłem Renault. Było Clio 2, Clio 3, a trzy lata temu kupiłem okazyjnie demonstracyjnego Captura 1.5 dCi, który przejechał razem ze mną blisko 100.000 kilometrów. Pomiędzy Clio 3 a Capturem pierwszej generacji była już przepaść jeśli chodzi o wrażenia z jazdy. Dzisiaj, kiedy przyszedł czas na zmianę samochodu na nowy, postanowiłem przyjrzeć się bliżej Kadjarowi. I podzielić się z Wami swoimi wrażeniami” – pisze nasz Czytelnik, pan Roman.

„Samochód użytkuje głównie w mieście, na dojazdy do pracy. Z tym, że do pracy mam daleko, bo to aglomeracja Śląska. Samochód, szczególnie między wiosną a jesienią, służy mi jako środek transportu na działkę. Na bagażniku mi aż tak nie zależy, minęły już lata, gdy woziłem ogromne ilości wszystkiego co się dało. Dlatego ten w Capture wystarcza a jeśli już muszę wieźć coś więcej, to po prostu składam siedzenia. Renault Captur 1.5 dCi ma silnik o mocy 90 KM i jest to samochód wyjątkowo oszczędny. Rzadko kiedy udaje mi się przekroczyć pięć litrów na 100 kilometrów. Bardzo to w nim cenię. Jest też dynamiczny, dość dobrze wyciszony w środku a przede wszystkim wygodny. Uwielbiam w nim fotele, zawieszenie również jest komfortowe, odpowiada temu, co można znaleźć na naszych asfaltach, dobrze wybierając pułapki zastawione przez drogowców. Zresztą dlatego jeżdżę od wielu lat „francuzami” i dziwię się, jak można wybierać inne marki. Captur bardzo mi się podoba z zewnątrz. Moje dwukolorowe malowanie i kształty nadwozia budzą nadal zazdrość u sąsiadów. Wyróżnia się na ulicy. Wad w zasadzie nie dostrzegam, może poza małym jak na dzisiejsze czasy ekranem nawigacji. 

Pisałem na wstępie, że czas na zmiany. I początkowo rozważałem po prostu nowego Captura, ale sprzedawca w tutejszym salonie dał mi pojeździć Kadjarem, wersją po faceliftingu. Po pierwsze przeżyłem coś w rodzaju szoku, bo między Capturem i Kadjarem jest przepaść, jeśli chodzi o ilość miejsca w środku. Kadjar jest wieeeeeeelki. Szerokość wnętrza, miejsce z tyłu – wszystko na plus. Wyciszenie też jest lepsze, no ale to zupełnie nowy samochód, trudno się dziwić. Fotele nieco większe, wygodniejsze. A wrażenia z jazdy? Najbardziej interesowało mnie spalanie. Na diesla chyba się nie zdecyduje, bo jest dużo droższy, benzynowy silnik wydaje mi się bezpieczniejszym wyborem. Spalanie w ciągu tych kilkudziesięciu kilometrów nie przekroczyło 7,5 litra. Nieźle, jak na tak duży samochód i mniej niż się spodziewałem. Dynamika małego silnika też mnie zaskoczyła, osiąga on maksymalny moment obrotowy przy 1600 obrotów. Lepiej niż diesel w Capturze. Co mi się nie podobało w Kadjarze? Chyba najbardziej to, że nie jest tak piękny jak Captur. Przez to, że jest większy, ma nieco inne proporcje, które nie tworzą tak eleganckiego nadwozia. Trochę szkoda. No i w 2019 roku Renault mogłoby zainstalować jednak większy ekran”.

Renault Captur czy Renault Kadjar?

Renault Captur 1.5 dCi 90 KMRenault Kadjar 1.3 Tce 140 KM
Moc90 KM140 KM
Moment obroowy220 Nm/1.750240 Nm/1.600
Długość

4.122 mm

4.489 mm
Szerokość

1.778 mm

1.836 mm
Wysokość

1.566 mm

1.613 mm
Rozstaw osi

2.606 mm

2.646 mm
Prześwit

170 mm

200 mm
Bagażnik377 litrów472 litry
Spalanie realne (średnia)4,7 litra na 100 km7,5 litra na 100 km

 

Renault Captur – reklama

Renault Kadjar – reklama

tekst: Roman

zdjęcia: Renault 

Galeria

Jeśli na powyższej liście nie ma Twojego wydarzenia zajrzyj tutaj

polecmy

Może ci się spodobać również
avatar
3 Wątki komentarzy
6 Odpowiedzi na wątki
1 Obserwujący
 
Komentarz z największą ilością reakcji
Najciekawszy wątek komentarza
9 Autorzy komentarzy
JacekMKsiondzRomuśPaweł Autorzy ostatnich komentarzy
  Subskrybuj  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
Sebastian
Gość
Sebastian

Mam Kadjara 1.2 tce od 2 lat. 7.5 litra to spala w trasie jak prędkość nie przekracza 120 km/h. Po co takie bajki pisać. Nierozumiem tego. W miescie spalanie oscyluje latem okolo 9.2 l na 100km. Teraz jak zimno choc takiej zimy ostrej nie było pali kolo 10 l.

Pokos
Gość
Pokos

Mam nowego kadjara i spala mi w cyklu mieszanym 7.2 może coś nie tak z twoim kadjarem albo z twoją jazdą.

Sebastian
Gość
Sebastian

W cyklu mieszanym nie jadac droga ekspresowa tylko lokalną droga jak sie jedzie 90 to zgodze sie ze pali w granicach 7.5 ~8l.
Jeżdżąc muskajac pedal gazu w trybie eko nie ma mozliwosci zeby nie spalil prawie 9l w miescie. Jezdzilem dwoma kadjarami(raz przed kupnwm drugi raz jak moj byl na serwisie rocznym) bylo to samo.
Nieczarujmy się jezdzac jak dziadek w kapeluszu 50km/h i puszczajac gaz 200 m przed skzyżowaniem to dojdziesz moze nawet do 7l w letni dzień. Ale czy o to chodzi?

Ksiondz
Gość
Ksiondz

A o co chodzi jak nie o zmniejszenie spalania?

Marcin
Gość
Marcin

1,2 tce dużo pali nawet w capturze. W mieście ok 9,5-10, tylko na trasie przy delikatnej jeździe jest oszczędny.

Paweł
Gość
Paweł

Nie zgodzę się, wszystko zależy od umiejętności płynnej jazdy bez rajdowania. Też mam captura 1.2 tce edc od prawie 5 lat i spalanie w jeździe miejskiej głównie po stolicy i Legionowie często w korkach w lecie jest to 7,5-7,8l a w zimie 7,8-8,2l. I nie bierze oleju wbrew opiniom.

Jacek
Gość
Jacek

Muszę się nie zgodzić… mam captura 1.2 i teraz zimą nie przekraczam 7.1l/100km. Oczywiście nie ma co ukrywać że każda benzyna jest wrażliwa na ostrzejsza jazde i zgodzę się że można i do 10l dojść. Tylko po co… od czegoś jest tam tryb eco plus spokojniejsza jazda i ma się 7l od razu.
Teściowa potrafi w citroenie c1 dojść do 11l tylko że nie ma ruszenia bez wycia silnika :-)
Można? Można…

Romuś
Gość
Romuś

Wygląda na to, że mam chyba lepszy egzemplarz bo wszędzie czytam o spalaniu 9-10L w 1.2 TCE a u mnie w Kadjarze z 2015 roku od samego początku średnia czy zimą czy latem oscyluje w granicach 7-7,5L. Stosunek trasa/miasto – 30/70%. Są to zarówno wskazania kompa jak i dystrybutora przy tankowaniu, po przeliczeniu tyle wychodzi i nie chce być więcej. Staram się jeździć przepisowo, emerytem nie jestem, a i noga raczej żwawa przy ruszaniu. Wyłączony tryb Eco a S/S używany sporadycznie. Nauczcie się lepiej jeżdzić ;P Każdy Kadjar w R-linku ma taki samouczek efektywnej jazdy, warto tam zajrzeć i poprawić… Czytaj więcej »

M
Gość
M

Na jeździe testowej Kadjar 1.2 spalił 8,3l – cykl mieszany – dystans ok 10km, styl dosyć agresywny dla sprawdzenia prowadzenia.
W normalnej jeździe po mieście spalanie to 7-7,5l, w trasie 6-7l w zależności od prędkości i natężenia ruchu.
W clio 3 1.2 65KM spalanie to 7,4l – przy odcinkach ok 8km, w godzinach szczytu, w trasie 600km 6l.