W ubiegłym roku na rynku zadebiutowały nowe generacje dwóch francuskich crossoverów: Renault Captur i Peugeot 2008. Który z nich jest bardziej komfortowy, funkcjonalny i lepiej się prowadzi?
Wybór jednego modelu w segmencie crossoverów może być dla klienta trudny, dlatego francuski portal motoryzacyjny Automobile Magazine porównał ze sobą Renault Captur i Peugeot 2008. Pojazdy są większe od swoich poprzedników, co spowodowało poprawę przestrzeni w kabinie oraz komfortu. 2008 urósł o 14 cm (4,3 m długości), natomiast Captur jest dłuższy o 11 cm (4,23 m długości).
Dużą zaletą Renault jest przesuwana tylna kanapa, która pozwala zmaksymalizować przestrzeń wewnątrz. Z kolei Peugeot daje lepszy kompromis pomiędzy przestrzenią wewnątrz a bagażnikiem i o włos zwyciężył porównanie w kategorii przestrzeń.
Wnętrza obu pojazdów przeszły dużą metamorfozę. Deska rozdzielcza Renault Captur ma nowoczesny design, a jakość materiałów, zarówno w niższych, jak i wyższych poziomach wyposażenia jest godna pochwały. Ergonomia również jest satysfakcjonująca. Bez względu na to, czy pojazd ma pionowy 9,3-calowy wyświetlacz, czy mniejszy poziomy ekran, jego lokalizację i obsługę uznano za ergonomiczną. Automobile Magazine docenił również manualne elementy sterujące klimatyzacją.
Kabina Peugeot 2008 nie budziła takiego samego entuzjazmu jak Captur. 2008 jest dobrze wykończony, ale materiały zasługują na mniejszą liczbę pochwał przez lakierowane elementy, które szybko się brudzą. Ponadto w katalogu oprócz skórzanych foteli nie znajdziemy zbyt wielu elementów personalizacji wnętrza. Automobile Magazine twierdzi, że i-Cockpit z zegarami nad kierownicą nie spodoba się każdemu, podobnie jak obsługa dotykowa wszystkich funkcji.
Jazda zarówno Capturem, jak i 2008 jest dobrze wyważona pomiędzy komfortem a dynamiką. Pod maską obu pojazdów pracują 1,5-litrowe, 4-cylindrowe silniki Diesla. BlueHDi 100 w Peugeocie wydaje się bardziej dynamiczny niż Blue dCi 95 w Renault. Podczas przyspieszenia Captur pozostaje o 0,5 sekundy za lwem. Peugeot jest też bardziej elastyczny w zakresie od 80 do 120 km/h a 1.5 BlueHDi mniej apetyczny niż konkurent. Jednostka zużywa średnio 0,3 litra mniej (5,7 l/100 km w porównaniu do 6 l/100 km).
Werdykt
Jeśli zastanawiasz się nad wyborem jednego z tych dwóch pojazdów, to żaden z nich nie będzie złym wyborem. Oba są lepsze od poprzedników, wygodniejsze i przyjemniejsze w prowadzeniu . Oferują też dużą wszechstronność. Ostateczna decyzja zależy od oczekiwań. Jeśli dynamika ma większe znaczenie, Peugeot 2008 sprosta wyzwaniu. Jednostka BlueHDi 100 sprawdza się bardzo dobrze, zwłaszcza w porównaniu z „nieśmiałym” Blue dCi 95. Klienci, którzy potrzebują lepiej wykonanego i ergonomicznego wnętrza powinni zdecydować się na Renault Captur.
Źródło: Automobile Magazine
Najnowsze komentarze