Marka Renault dodała do swojej oferty model Captur E-Tech. Ładowalna hybryda jest oferowana w cenie 129.400 zł. To aż 59.500 zł więcej niż kosztuje podstawowy model w ofercie marki, ale hybrydowa wersja ma zapewnić dobre wyposażenie oraz przyjemne osiągi przy możliwie jak najniższym spalaniu. Jak wypada w porównaniu z najmocniejszą benzyną?
Duża różnica w cenie jest widoczna nie tylko w stosunku do wariantu podstawowego. Renault Captur E-Tech jest droższy od najmocniejszego modelu benzynowego w porównywalnej wersji wyposażenia o 29.500 zł. Czy warto? Na ostateczną odpowiedź musimy jeszcze poczekać do zbliżających się pierwszych jazd próbnych nowa hybrydą. Jeśli porównamy osiągi na papierze, możemy być lekko rozczarowani ponieważ 160-konna wersja E-Tech rozpędza się od 0 do 100 km/h w czasie 10,1 sekundy, czyli o 0,5 sekundy wolniej od Captura 155 EDC. Prędkość maksymalna również jest niższa, wynosi 173 km/h kontra 202 km/h w benzynowym modelu.
Wybór wersji E-Tech może zostać podyktowany bezgłośną, płynną jazdą z silnikiem elektrycznym oraz niskim spalaniem. Według cyklu WLTP apetyt na paliwo Renault Captur E-Tech wynosi 1,5-1,7 l/100 km. W realnych warunkach z pewnością zużyjemy więcej, ale z założenia, przy częstym korzystaniu z elektrycznej jednostki, powinniśmy potrzebować znacznie mniej benzyny niż deklarowane przez producenta 6,3-6,4 l/100 Captura 155 EDC.
Napęd Renault Captur E-Tech łączy jednostkę benzynową o pojemności 1598 cm3 z dwoma silnikami elektrycznymi. Łączna moc pojazdu wynosi 160 KM. Pojazd wyposażono w akumulator o pojemności 9,8 kWh. Captur potrafi przejechać na jednym ładowaniu do 50 km z wykorzystaniem wyłącznie napędu elektrycznego. W mieście zasięg wydłuży się do 65 km.
Podczas konfiguracji Renault Captur E-Tech bez dopłaty możemy wybrać model z białymi elementami stylistycznymi nadwozia oraz 17-calowymi felgami w schemacie Bahamas. Wnętrze wykończono czarno-szarą tapicerką materiałową połączoną ze skórą ekologiczną. Za dodatkowe 700 zł ozdobimy kabinę pomarańczowymi wstawkami na desce rozdzielczej, boczkach drzwi oraz tapicerce.
Pojazd w standardzie posiada wyświetlacz cyfrowy o przekątnej 10,25-cala oraz system multimedialny Easy Link, za które w wersji benzynowej musimy dopłacić odpowiednio 500 i 1000 zł. Wraz z pojazdem otrzymujemy kabel do ładowania z gniazdka domowego. Kabel Flexicharger zamówimy za 900 zł a za kabel do ładowania z Wallboxów i publicznych terminali zapłacimy 1200 zł.
Renault Captur E-Tech Intens – wyposażenie standardowe:
MULTIMEDIA
- system MULTI-SENSE
- cyfrowy wyświetlacz wskaźników i zegarów 10,25″
- EASY LINK 7″ z nawigacją
- mapa Europy wersja standardowa
KOMFORT I WNĘTRZE
- szyby przednie regulowane elektrycznie z włącznikiem impulsowym
- filtr kabinowy węglowy
- szyby tylne regulowane elektrycznie z włącznikiem impulsowym
- automatyczny hamulec postojowy z funkcją Auto-Hold
- konsola pływająca
- mocowania fotelików ISOFIX
- lusterko wewnętrzne elektrochromatyczne
- fotel kierowcy i pasażera z regulacją manualną wysokości/wzdłużną/oparcia
- kierownica pokryta skórą ekologiczną
- kanapa tylna przesuwna, dzielona w układzie 1/3 – 2/3
- tapicerka materiałowa czarno-szara z elementami skóry ekologicznej
- karta Renault Hands Free
WIDOCZNOŚĆ I OŚWIETLENIE
- światła Full LED Pure Vision w kształcie litery C
- system automatycznej zmiany świateł drogowych na mijania
- oświetlenie sufitowe LED
PROWADZENIE POJAZDU
- czujnik deszczu
- funkcja ECO
- system wspomagania ruszania pod górę
- regulator-ogranicznik prędkości
- kamera cofania
- obręcze kół ze stopu metali lekkich 17″
- zestaw do naprawy uszkodzonej opony
- system wspomagania parkowania przód/tył
OGRZEWANIE I WENTYLACJA
- klimatyzacja automatyczna
BEZPIECZEŃSTWO
- system ABS
- system wspomagania nagłego hamowania
- poduszki powietrzne kierowcy i pasażera
- poduszki powietrzne z możliwością odłączenia
- sygnał niezapiętych pasów
- funkcja połączenia alarmowego e-Call
- kurtyny powietrzne
- system kontroli bezpiecznej odległości
- system utrzymywania pasa ruchu
- system ostrzegania o nadmiernej prędkości
- aktywny system wspomagania hamowania z funkcją wykrywania pieszych i rowerzystów
Z.E.
- kabel do ładowania z gniazdka domowego 6,5 m (10A)
WYGLĄD ZEWNĘTRZNY
- szyby tylna i boczne przyciemniane
- klamki drzwi w kolorze nadwozia
- nadwozie dwukolorowe
- lusterka w kolorze lśniącej czerni lub kolorze dachu
- lusterka boczne elektrycznie składane i sterowane, podgrzewane, z czujnikiem temperatury zewnętrznej
- wzór felgi Bahamas srebrne 17″
Najnowsze komentarze