Firma Renault zaktualizowała cennik modeli Captur i Clio. W ofercie znalazły się modele hybrydowe, o czym wspominaliśmy nie tak dawno temu oraz wersje z instalacją LPG. Ile kosztują modele na gaz?
W Polsce nowe Renault Clio z fabryczną instalacją gazową jest dostępne od 57.900 zł w cenie promocyjnej brutto. Po uwzględnieniu ekobonusa w wysokości 3.000 zł model ma cenę identyczną do wersji benzynowej. Renault Captur TCe 100 LPG w wersji Zen kosztuje katalogowo 70.900 zł. Dla porównania za wersję benzynową o takiej samej mocy zapłacimy w salonach francuskiej marki 68.400 zł.
Nowa jednostka zapewnia wyższe osiągi i bardziej dynamiczne przyspieszenia, z maksymalnym momentem obrotowym 160 Nm od 2.750 obr./min dla Clio i 170 Nm od 2.000 obr./min dla Captura. Motor pozwala na ograniczenie zużycia paliwa i emisji CO2. Renault zapewnia, że emituje o około 8% CO2 mniej niż podobne silniki benzynowe.
Technologia ekonomiczna w eksploatacji
Cena LPG jest zdecydowanie niższa – nawet o połowę w stosunku do ceny benzyny czy oleju napędowego. Średnie zużycie paliwa silnika LPG jest co prawda nieco wyższe, ale mimo to koszt paliwa w przeliczeniu na kilometr jest niższy nawet o 40% w porównaniu do samego silnika benzynowego.
Mobilność bez ograniczeń
Samochód może jeździć zarówno na benzynie, jak i na LPG. Ma dwa oddzielnie zbiorniki – jeden na benzynę, drugi na gaz. Zasięg samochodu na dwóch pełnych zbiornikach wynosi łącznie ponad 1000 km. Takie połączenie zapewnia nieograniczony zasięg działania gdyż gaz jest dostępny niemal na wszystkich stacjach paliwowych w kraju i w 1/6 stacji w Europie.
Renault przekonuje, że samochody z instalacją LPG mogą korzystać z podziemnych parkingów, gdyż są wyposażone w odpowiednie zabezpieczenia (zawór bezpieczeństwa, zawór odcinający i układ ograniczający napełnienie zbiornika do 80%).
Instalacja LPG montowana w zakładzie produkcyjnym
Układ LPG w samochodach Renault jest fabryczną instalacją montowaną bezpośrednio w zakładzie produkcyjnym Renault. Dla klienta oznacza to prostą procedurę zamówienia, bez wydłużenia okresu oczekiwania na samochód i jedną gwarancję na samochód i układ LPG oraz możliwość napraw i serwisowania samochodu w sieci Renault, dobrze znającej tę technologię. Silnik benzynowy TCe 100 od początku był zaprojektowany do zasilania gazem LPG. Dodatkowy zbiornik LPG jest wykonany z niezwykle wytrzymałej blachy stalowej. Jest montowany w miejscu koła zapasowego, dzięki czemu nie było konieczności modyfikacji zbiornika benzyny. Zawór odcinający, układ ograniczający napełnienie zbiornika do 80%, ogranicznik przepływu, elektrozawór i zawór bezpieczeństwa zapewniają bezpieczeństwo układu.
Renault oferuje samochody z fabryczną instalacją gazową od 2010 roku. Pojazdy objęte są pełną gwarancją producenta (2 lata bez limitu kilometrów), a więc taką samą jak pozostałe samochody z gamy Renault.
Prosta technologia
Działanie systemu jest z punktu widzenia kierowcy bardzo proste. Przełączenie zasilania z benzyny na LPG lub odwrotnie może mieć miejsce na dwa sposoby: ręcznie – w dowolnym momencie za pomocą przełącznika umieszczonego w kabinie (wybrany tryb zostanie również zachowany przy następnym włączeniu silnika) lub automatycznie – po opróżnieniu zbiornika LPG. Specjalny wskaźnik poziomu LPG pozwala kontrolować poziom gazu w zbiorniku.
Napełnianie zbiornika (o pojemności 32 l w nowym Clio i 40 l w nowym Capturze) jest łatwe i szybkie. Trwa zaledwie dwie minuty. Kolejną zaletą fabrycznie montowanego układu jest zachowanie takiej samej pojemności bagażnika jak w samochodzie z silnikiem benzynowym. Zbiornik LPG jest montowany w miejsce koła zapasowego.
Źródło: Renault Polska
Najnowsze komentarze