Citroën – sprawdź ofertę
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS Automobiles
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Stellantis
    • Różne
  • Testy samochodów
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia motoryzacji
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Kontakt
    • Redakcja
    • REKLAMA
    • Partnerzy
    • Dla organizatorów zlotów
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Główna Wiadomości Renault

Nowy Renault Captur i Clio z instalacją LPG. Ile kosztują w Polsce?

Małgorzata Kozikowska autor Małgorzata Kozikowska
2020-06-21
w Renault, Wiadomości
Czas czytania 4 minut
658
A A
5
Renault Captur LPG

Firma Renault zaktualizowała cennik modeli Captur i Clio. W ofercie znalazły się modele hybrydowe, o czym wspominaliśmy nie tak dawno temu oraz wersje z instalacją LPG. Ile kosztują modele na gaz?

W Polsce nowe Renault Clio z fabryczną instalacją gazową jest dostępne od 57.900 zł w cenie promocyjnej brutto. Po uwzględnieniu ekobonusa w wysokości 3.000 zł model ma cenę identyczną do wersji benzynowej. Renault Captur TCe 100 LPG w wersji Zen kosztuje katalogowo 70.900 zł. Dla porównania za wersję benzynową o takiej samej mocy zapłacimy w salonach francuskiej marki 68.400 zł.

Peugeot 408 – reklama

Nowa jednostka zapewnia wyższe osiągi i bardziej dynamiczne przyspieszenia, z maksymalnym momentem obrotowym 160 Nm od 2.750 obr./min dla Clio i 170 Nm od 2.000 obr./min dla Captura. Motor pozwala na ograniczenie zużycia paliwa i emisji CO2. Renault zapewnia, że emituje o około 8% CO2 mniej niż podobne silniki benzynowe.

Technologia ekonomiczna w eksploatacji

Cena LPG jest zdecydowanie niższa – nawet o połowę w stosunku do ceny benzyny czy oleju napędowego. Średnie zużycie paliwa silnika LPG jest co prawda nieco wyższe, ale mimo to koszt paliwa w przeliczeniu na kilometr jest niższy nawet o 40% w porównaniu do samego silnika benzynowego.

Mobilność bez ograniczeń

Samochód może jeździć zarówno na benzynie, jak i na LPG. Ma dwa oddzielnie zbiorniki – jeden na benzynę, drugi na gaz. Zasięg samochodu na dwóch pełnych zbiornikach wynosi łącznie ponad 1000 km. Takie połączenie zapewnia nieograniczony zasięg działania gdyż gaz jest dostępny niemal na wszystkich stacjach paliwowych w kraju i w 1/6 stacji w Europie.

Renault przekonuje, że samochody z instalacją LPG mogą korzystać z podziemnych parkingów, gdyż są wyposażone w odpowiednie zabezpieczenia (zawór bezpieczeństwa, zawór odcinający i układ ograniczający napełnienie zbiornika do 80%).

Instalacja LPG montowana w zakładzie produkcyjnym

Układ LPG w samochodach Renault jest fabryczną instalacją montowaną bezpośrednio w zakładzie produkcyjnym Renault. Dla klienta oznacza to prostą procedurę zamówienia, bez wydłużenia okresu oczekiwania na samochód i jedną gwarancję na samochód i układ LPG oraz możliwość napraw i serwisowania samochodu w sieci Renault, dobrze znającej tę technologię. Silnik benzynowy TCe 100 od początku był zaprojektowany do zasilania gazem LPG. Dodatkowy zbiornik LPG jest wykonany z niezwykle wytrzymałej blachy stalowej. Jest montowany w miejscu koła zapasowego, dzięki czemu nie było konieczności modyfikacji zbiornika benzyny. Zawór odcinający, układ ograniczający napełnienie zbiornika do 80%, ogranicznik przepływu, elektrozawór i zawór bezpieczeństwa zapewniają bezpieczeństwo układu.

Warto przeczytać!

Renault i Artcurial Motorcars oglaszaja wyjatkowa wyprzedaz 100 zabytkowych pojazdow z kolekcji Renault Type A bolid F1 RE 40 Renault Clio Williams Renault

Renault i Artcurial Motorcars ogłaszają wyjątkową wyprzedaż 100 zabytkowych pojazdów z kolekcji Renault

2025-11-11
1. Polska rejestracje nowych aut w pazdzierniku 2025 roku Renault

Polska – rejestracje nowych aut w październiku 2025 r.

2025-11-11

Renault Espace F1 wraca po 26 latach! Legendarny minivan z silnikiem F1 trafi do Gran Turismo 7

2025-11-11

Ile kosztowały używane samochody w 1997 roku w Polsce? Citroën, Peugeot, Renault, Polonez, BMW, Nissan i wiele więcej

2025-11-11

Renault oferuje samochody z fabryczną instalacją gazową od 2010 roku. Pojazdy objęte są pełną gwarancją producenta (2 lata bez limitu kilometrów), a więc taką samą jak pozostałe samochody z gamy Renault.

Prosta technologia

Działanie systemu jest z punktu widzenia kierowcy bardzo proste. Przełączenie zasilania z benzyny na LPG lub odwrotnie może mieć miejsce na dwa sposoby: ręcznie – w dowolnym momencie za pomocą przełącznika umieszczonego w kabinie (wybrany tryb zostanie również zachowany przy następnym włączeniu silnika) lub automatycznie – po opróżnieniu zbiornika LPG. Specjalny wskaźnik poziomu LPG pozwala kontrolować poziom gazu w zbiorniku.

Napełnianie zbiornika (o pojemności 32 l w nowym Clio i 40 l w nowym Capturze) jest łatwe i szybkie. Trwa zaledwie dwie minuty. Kolejną zaletą fabrycznie montowanego układu jest zachowanie takiej samej pojemności bagażnika jak w samochodzie z silnikiem benzynowym. Zbiornik LPG jest montowany w miejsce koła zapasowego.

Źródło: Renault Polska


google news Renault
google preferowane Renault

Francuskie samochody

Olej do silnika 1.2 PureTech

Akcja Lucim

Citroën

Peugeot

Stellantis

Renault

Dacia

Alpine

Używany samochód od pierwszego właściciela?
Sprawdź najnowsze ogłoszenia

Zapisz się na nasz newsletter teraz!


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

0 0 głosy
Ocena artykułu
Tagi: RenaultCapturClio
Udostepnij235Tweet147Udostepnij41
Małgorzata Kozikowska

Małgorzata Kozikowska

Zastępca redaktora naczelnego. Autorka artykułów, testów, relacji z wydarzeń motoryzacyjnych, poszukiwaczka ciekawostek. Miłośniczka podróży a w szczególności wędrówek górskich.

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
5 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze

Popularne teraz

  • bigster dacia pgd Renault

    To najdroższa Dacia Bigster oferowana od ręki w Polsce, ale nadal tańsza niż podstawowa Toyota RAV4

    5108 udostępnienia
    Udostepnij 2043 Tweet 1277
  • 2.0 HDi – prawdopodobnie najlepszy silnik świata wciąż godny uwagi

    23673 udostępnienia
    Udostepnij 9469 Tweet 5918
  • Nowa Dacia Bigster królową oszczędności wg ADAC. Jest lepsza niż Skoda Octavia

    1260 udostępnienia
    Udostepnij 504 Tweet 315
  • Polski promocyjny cennik nowych samochodów Dacia – listopad 2025.

    8719 udostępnienia
    Udostepnij 3488 Tweet 2180

Testy samochodów

Citroen C5 Aircross
Citroen - testy i opinie

Test: Citroën C5 Aircross PureTech 180 KM – najbardziej komfortowy SUV na świecie. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Małgorzata Kozikowska
2019-08-14
DS7 Crossback
DS - testy i opinie

Test: luksusowy DS 7 Crossback 2.0 HDi EAT8: 2200 kilometrów w 3 dni!. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Tomasz Nowicki
2018-08-04
dacia duster iii 1 Renault
Testy

Nowa Dacia Duster III 2024 – pierwszy test nowego SUV-a. 4×2 i 4×4, hybryda, przestrzeń, silniki, dynamika, spalanie

autor Krzysztof Gregorczyk
2024-04-25
Renault Austral iconic E Tech full hybrid 200 005 Renault
Testy

Test: Renault Austral iconic E-Tech full hybrid 200. Mini spalanie maxi przyjemność z jazdy?

autor Krzysztof Gregorczyk
2023-12-25
peugeot 1 2 mhev 136 km 48v hybrid test dla rodziny spalanie autostrada miasto 13 scaled Renault
Testy

Test: Peugeot 5008 1.2 136 KM mHEV Active Pack. Hybrydowy samochód dla większej rodziny

autor Tomasz Nowicki
2023-12-05

Najnowsze komentarze

  • Anonim - Silnik 1.2 PureTech: jest nowa procedura naprawcza zwiększonego zużycia oleju
  • Inny Anonimowy - Fiat wprowadza limitowaną edycję „600 Hybrid Nero Cinema”
  • Mayor - Nie pójdziesz do więzienia za samo przekroczenie prędkości
  • Anonim - Ile kosztuje najtańsza nowa Dacia z automatem?
  • Jan - Polska – rejestracje nowych aut w październiku 2025 r.
  • Paweł - Fiat wprowadza limitowaną edycję „600 Hybrid Nero Cinema”
  • Roman - Nowy Alpine A390 wchodzi na rynek. Cena ujawniona

Zobacz też

Opel ze „specjalnym priorytetem” w Stellantis

„Nie chcą gadżetów, chcą jeździć” – jak Dacia podbiła Europę bez promocji i bez kompromisów

Fiat Grande Panda dostanie napęd 4×4. Pozostaje tylko jeden dylemat

  • Reklama
  • Redakcja
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2024 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
    • Renault
    • Citroen
    • Peugeot
    • Różne
    • Opel
    • DS Automobiles
    • Stellantis
    • Dacia
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii i motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Rumunia Dacią Duster
    • Turcja
  • Używane
  • Przegląd Prasy
wpDiscuz
5
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz