Do polskich cenników dołączyły hybrydowe wersje E-Tech Renault Clio oraz Captur. Klienci mogą już składać zamówienia na oba modele.
Samochody elektryczne i hybrydowe już przyzwyczaiły nas do tego, że trzeba będzie głębiej sięgnąć do kieszeni. W zamian otrzymujemy obietnicę przyjemnych osiągów, mniejszego zużycia paliwa oraz mniejszą emisję CO2. Jeśli zdecydujemy się na zakup Renault Clio E-Tech musimy wydać przynajmniej 79.900 zł w cenie promocyjnej. Katalogowo model kosztuje 88.400 zł lub 92.900 zł za wariant Intens. Dla porównania Renault Clio z silnikiem benzynowym TCe o mocy 130 KM jest tańsze o 16.500 zł.
Hybrydowa wersja dysponuje mocą 140 KM. Clio każdorazowo uruchamia się w trybie elektrycznym a akumulator odzyskuje energię podczas hamowania i wytracania prędkości podobnie, jak w samochodzie elektrycznym. Nowy model może poruszać się po mieście w trybie w pełni elektrycznym przez 80% czasu jazdy. Producent zapowiada, że w cyklu miejskim zużycie paliwa może być nawet o 40% mniejsze niż w modelu spalinowym. W nowym Clio E-Tech emisja CO2 w cyklu mieszanym wynosi według cyklu WLTP od 96 g/km.
Renault Captur E-Tech – cena
Do oferty francuskiej marki w Polsce dołączył także Renault Captur E-Tech, który możemy zamawiać wyłącznie w wersji Intense w cenie 129.400 zł. Promocyjna cena wynosi 120.900 zł. Renault Captur E-Tech o mocy 160 KM jest pierwszym modelem hybrydowym typu plug-in Grupy Renault. Napęd dysponuje mocą 160 KM. Dzięki akumulatorowi 10,5 kWh o mocy 400 V zasięg samochodu wynosi do 65 km (w cyklu miejskim WLTP).
W cyklu mieszanym nowy Captur E-TECH Plug-in zużywa według cyklu WLTP 1,5 l/100 km i emituje 32 g CO2/km. Specjalny przycisk na tablicy rozdzielczej umożliwia kierowcy przejście w dowolnym momencie na napęd elektryczny, a tryb E-SAVE pozwala na zachowanie wystarczającego zapasu energii w akumulatorze, żeby na koniec trasy znowu korzystać z trybu w 100% elektrycznego. Tryb „B-Mode”’ w najnowszej skrzyni biegów zapewnia optymalne odzyskiwanie energii przy zwalnianiu lub hamowaniu i zwiększa zasięg napędu elektrycznego.
Najnowsze komentarze