Renault Clio III może być wysoce ekologiczne. Dzisiejszy bohater, posiadacz silnika benzynowego 1.2 z instalacją LPG przejechał ponad 560.000 kilometrów. Co oznacza, że do przebycia tego dystansu nie trzeba było produkować większej ilości pojazdów. Dzisiejszy maratończyk pochodzi z 2007 roku.
Renault Clio III w wersji Authentique szczyci się dobrze zachowaną blachą, co jest częstym atrybutem chwalonym u Renault. Kluczowe elementy automobilu (silnik i hamulce) wg. właściciela nadal są dość sprawne, by jeszcze mogły posłużyć. Samochód ma radio i manualna klimatyzację.
Silnikowi 1.2 o mocy 75 KM opisanego Clio III towarzyszy manualna przekładnia.
Na zdjęciach można zauważyć tajemniczy element usprawniający zamykanie schowka z przodu ;) Ogłoszeniodawca informuje również o niedziałającej instalacji LPG.
Zobacz: Okiem użytkownika: Renault Clio III 1.5 dCi. Wybitnie tanie w utrzymaniu urządzenie
Renault Clio III – trwałe i przyjazne środowisku?
Pomijając aspekt wizualny, porównując je do technicznych nowinek, używane Clio okazało się być nadzwyczaj trwałe. Jeśli uczciwie policzyć ilość energii, surowców i kosztów utylizacji związanych z pojazdami elektrycznymi z paliwem/prądem łącznie i to samo związane z autami sprzed dwóch dekad z silnikami spalinowymi: co wypadnie taniej i bardziej ekologicznie w perspektywie 500 tys. kilometrów? To pytanie do fachowców obliczających ślad węglowy i nie tylko.
Miejmy nadzieję, że prędzej, czy później będzie można bez wątpliwości powiedzieć o najnowszych rozwiązaniach współczesnej techniki, że to one są na dłuższą metę tańsze w eksploatacji i przyjazne środowisku. Na ten moment trwa technologiczna rewolucja i ewolucja, a po cichu robiące swoje Renault Clio III okazuje się całkiem żywotnym modelem. Link do ogłoszenia z dzielnym, małym Renault.
Wynik osiągnięty przez Clio III z ogłoszenia zapewne był możliwy dzięki staraniom właścicieli. Tego też nie należy pomijać. Posiadanie pojazdu z dawniejszych czasów samo przez się nie jest gwarancją jego dłuższej żywotności, bez włożenia wysiłku w konserwację. Niby oczywiste, ale jakby komuś się o tym zapomniało… ;)
Zobacz: Używane Renault Clio III to dobry samochód. Stronniczy przegląd prasy: AUTO ŚWIAT nr 22-23/2021
Najnowsze komentarze