Maleńkie zdjęcie Citroëna DS3 i Renault Clio R.S. są jedynymi akcentami francuskimi na okładce aktualnego wydania tygodnika AUTO ŚWIAT. Gros miejsca zajmuje jakaś wizualizacja Audi, która nigdy nie ujrzy światła dziennego w innej formie, niż śmiały koncept. Dlaczego? Bo Audi, to marka mocno konserwatywna pod względem stylistyki.
AUTO ŚWIAT nr 33 (1307) z 16.VIII.2021
Wydawca: Ringier Axel Springer Polska Sp. z o.o.
Stron: 60 (z okładką)
Cena: 3,50 zł
Koszt 1 strony: ponad 5,8 grosza
Warto kupić? Raczej nie
O jakich interesujących nas markach piszą: Citroën, Renault, Opel
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: C2, DS3, Saxo, Clio, Kadjar, Scenic, Combo, Grandland X
SUV-y niewątpliwie zawojowały świat. Nie są tak funkcjonalne, jak minivany, ale ludzie i tak wolą „uterenowiony” typ nadwozia. AUTO ŚWIAT porównał kilka par takich aut od niektórych producentów. Na strony 16-25 powinni więc zajrzeć głównie ci, którzy zastanawiają się, czy iść wraz z modą, czy może pod prąd. Wśród par znajdziecie Ople Grandland X i Combo Life XL oraz Renault Kadjara i Scenic’a. Wprawdzie Combo, to kombivan, a nie minivan, ale niech będzie, że przymykamy na to oko. Grandland okazał się autem o wyraźnie mniejszym bagażniku, minimalnie niższym spalaniu i wyraźnie wyższej cenie. Combo Life ułatwia życie dzięki przesuwnym drzwiom bocznym, jest też samochodem bardziej funkcjonalnym. Niezły kokpit składa się wprawdzie w dużej mierze z twardych plastików, ale z tym naprawdę da się żyć. Za to Grandland X jest dynamiczniejszy, bo krótszy i lżejszy. Przyjemniej się prowadzi. AUTO ŚWIAT uznał, że mimo wszystko kombivan jest lepszym wyborem.
Z kolei w przypadku modeli Renault wskazanie przeważyło na stronę Kadjara. Autorzy chwalą klasyczne sterowanie klimatyzacją w SUV-ie, ale jeśli zależy Wam na pojemności bagażnika, to jednak Scenic będzie lepszy. Z drugiej strony mądrze spakowany Kadjar też zapewni dużo miejsca – właśnie to testowałem podczas urlopu, a miałem na pokładzie żonę i dwie córki w wielu lat 21 i 16. I daliśmy radę! Scenic ze 140-konnym silnikiem spalił też w teście zauważalnie więcej. Ja z tym samym motorem w Kadjarze uzyskałem lepszy wynik, niż AUTO ŚWIAT, o czym wkrótce napiszę. No i Scenic wychodzi nieco drożej w zakupie. Acz należy pamiętać, że w Polsce krótka wersja Scenic’a nie jest już dostępna.
Sprawdź ceny Renault Grand Scenic’a w Polsce!
Ostatecznie AUTO ŚWIAT ogłosił remis – w trzech przypadkach wygrał SUV, w trzech MPV.
W dziale Używane w Top 10 tym razem – na stronach 48-51 – zaprezentowano szybkie i zwinne hatchbacki segmentu B za 20-25 tys. zł. W tym gronie pojawił się m.in. stylowy Citroën DS3, którego skrytykowano za silnik 1.6 THP, a głównie z tą jednostką kupi się DS3 w założonym budżecie. Za to auto powinno być całkiem dobrze wyposażone i bardzo dobrze wykonane. W notatce przypomniano też Citroëny Saxo i C2 w wersjach VTS. Szukając usportowionego hatchbacka za podaną kwotę można, a nawet warto się też rozejrzeć za Renault Clio R.S. III generacji. Wprawdzie AUTO ŚWIAT twierdzi, że dobrze utrzymany model za założony budżet będzie pochodził z początku produkcji, czyli z 2006 roku, ale z drugiej strony to dobrze – oznacza, że Clio R.S. trzyma cenę! Redakcja stwierdziła wprost: Clio R.S. prowadzi się znakomicie i dorównać może mu w zasadzie jedynie Mini, a i to niekoniecznie.
W dziale Z naszego archiwum (strona 57.) natraficie wzmiankę dotyczącą Citroëna AX.
I to już wszystko, co o interesujących nas samochodach napisano w tym numerze tygodnika AUTO ŚWIAT.
Krzysztof Gregorczyk; grafika: Auto Świat
Najnowsze komentarze