• Najnowsze

Porównanie: Renault Clio RS18 F1, Toyota Yaris GRMN czy VW Polo GTI?

2018-11-03

Nowa Dacia Sandero – nasza pierwsza jazda w Polsce. Jesteśmy pod wrażeniem!

2021-01-20
Szef Peugeota i Citroena o koronawirusie i fuzji z Fiatem. „Zdrowie jest priorytetem”

Carlos Tavares przedstawił plan na Stellantis: większe odróżnianie się marek i redukcja kosztów

2021-01-20

Peugeot 2008 I generacji jest warty uwagi. Stronniczy przegląd prasy: MOTOR nr 03/2021

2021-01-20

Zmiany na szczytach Stellantis: Linda Jackson przejmuje Peugeot, Jean-Philippe Imparato szefem Alfa Romeo

2021-01-20

Zimowa wyprzedaż 50% w butiku Citroën Racing!

2021-01-20

Nowy Citroën ë-C4 Shine: zimowy test ultrakomfortowego kompaktu

2021-01-20

Nowa Dacia Sandero 2021: pełen cennik pakietów wyposażenia

2021-01-20
Renault 21 Turbo

Renault 21 Turbo francuskiej żandarmerii na sprzedaż

2021-01-19
Dacia Bigster

Dacia Bigster Concept: „podczas prac nad pojazdem złamaliśmy kilka zasad”

2021-01-19
Opel Vivaro-e

Test: Czy nowy Opel Vivaro-e to przyszłość dostaw w mieście? Pierwsza jazda

2021-01-19
czwartek, 21 stycznia, 2021
  • Reklama
  • Redakcja
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
  • Wiadomości
    • TOP 100 Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
  • Testy
    • TOP 100 – testy samochodów
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Katalog samochodów
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Przeglądy Prasy
  • Artykuły
  • Wydarzenia
  • Dane techniczne
Brak wyników
temu
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Przeglad Prasy

Porównanie: Renault Clio RS18 F1, Toyota Yaris GRMN czy VW Polo GTI?

Małgorzata Kozikowska Małgorzata Kozikowska
2018-11-03
w Przeglad Prasy, Renault
Czas czytania4min czytania
15 1
2
27
UDOSTĘPNIEŃ
45
ODSŁON
UdostępnijTwitter

Zobacz również

Peugeot 2008 I generacji jest warty uwagi. Stronniczy przegląd prasy: MOTOR nr 03/2021

Renault 21 Turbo francuskiej żandarmerii na sprzedaż

Stronniczy przegląd prasy: AUTO ŚWIAT nr 03/2021

Zacięta rywalizacja! W szranki stanęły trzy hot-hatche: Renault Clio RS18 F1, Toyota Yaris GRMN i Volkswagen Polo GTI.

Tygodnik Sunday Times porównał ze sobą trzy ukierunkowane na osiągi hatchbacki z segmentu B: Renault Clio RS18 F1, Toyotę Yaris GRMN i Volkswagena Polo GTI. Wszystkie wymienione modele zostały wprowadzone na rynek w 2018 roku i wywołują uśmiech na twarzy kierowcy, dzięki niesamowitym osiągom, zwinnymi właściwościami jezdnymi i estetyce, która sygnalizuje bardziej sportowe ambicje niż w skromnych wersjach standardowych.

Toyota Yaris GRMN

Toyota Yaris GRMN zapowiada odrodzenie ducha marki. Jak powiedział szef firmy Akio Toyoda w swoich przemówieniach, chcą na nowo obudzić radość z jazdy.

Ze swoją nachmurzoną twarzą i trójbarwnym nadwoziem Toyota wygląda jak klaun. Linie prezentują się niczym ze strony tytułowej horroru, ale z przyjemnością zostaniesz przez ten samochód zwabiony ponieważ dostarcza niezwykłej przyjemności podczas prowadzenia.

Turbodoładowany silnik o pojemności 1.8 litra generuje 156 kW i 250 Nm i wprowadza w ruch pojazd o masie własnej wynoszącej zaledwie 1.135 kg.

Wydobywanie energii z tego silnika jest radosnym procesem, zwłaszcza praca sześciobiegowej przekładni oraz obserwowanie, jak szybko igła obrotomierza dociera do swojego limitu. Model nawet brzmi odpowiednio żwawo i w autentyczny sposób, choć niektórym może brakować trzasków i strzałów.

Niestety nie możecie mieć tego modelu. GRMN jest jednym z 400 egzemplarzy na całym świecie. Został wprowadzony na rynek w celach marketingowych jako namiastka tego, co ma dopiero nadejść. Ognisty Yaris jest jednak całkiem obiecujący.

Renault Clio RS18 F1

Renault Clio RS18 F1 także jest wyjątkowy. Powstał w limitowanej edycji, aby uczcić sukcesy marki w Formule 1. Bazuje na Clio RS Trophy, który został wypuszczony na rynek w ubiegłym roku.

Czynniki, które różnią Clio RS18 F1 od RS Trophy, to tylko barwa nadwozia w kolorze czarnym z żółtym akcentem i kamerą cofania. Jest to samochód dla zaangażowanych entuzjastów.

Nawet w najbardziej potulnym ustawieniu Clio próbuje zerwać się ze smyczy, prowokując kierowcę. Zawieszenie daje bezlitosną stabilność i przypomina, że powstało z myślą o torze.

Moc wyjściowa z 1.6-litrowego, turbodoładowanego silnika jest solidna. Jednostka generuje 162 kW oraz 280 Nm i dostarcza charakterystycznych wrażeń akustycznych, dzięki układowi wydechowemu Akrapovic. Jego sześciobiegowa przekładnia z podwójnym sprzęgłem z pewnością poprawiła się w stosunku do poprzedników, ale nadal wykazuje tendencje do dłuższego myślenia, zwłaszcza w ruchu drogowym.

Ogólnie rzecz biorąc, RS18 F1 zapewnia wciągające wrażenia, priorytetem jest w tym samochodzie przyspieszenie przed komfortem. Zapaleni miłośnicy marki Renault mogą uznać cenę modelu za rozsądną.

Volkswagen Polo GTI

Wszyscy inni mogą zobaczyć większy sens we wszechstronnych możliwościach rywala od Volkswagena: Polo GTI. Jest to porządny model, który łączy wywołujące uśmiech na twarzy przyspieszenie i poziom wyrafinowania powiązany z pojazdami z wyższej półki cenowej.

Rzeczywiście, można by twierdzić, że łagodna osobowość GTI zostawi kierowcę tego hot-hatcha z pragnieniem większej pasji, ale w prawdziwym świecie, przy regularnym stylu jazdy, miękkość i wygoda Polo mają swoją wartość.

W tych burzliwych czasach ekonomicznych możesz nawet stwierdzić, że Polo jest bardziej urocze niż jego większe, droższe rodzeństwo. W końcu mają wspólny silnik.

Wzmocniony 2-litrowy silnik jest taki sam, jak w Golfie GTI, ale ma niższe parametry: 147 kW i 320 Nm. Napęd jest przekazywany za pomocą przekładni DSG Volkswagena, która jest prawie idealna w swojej pracy.

Kto powiedział, że downsizing musi oznaczać całkowite unikanie osiągów?

Źródło: Sunday Times

 

Galeria

Newsletter

0 0 głos
Ocena artykułu
Tagi: ClioR.S.Renault
Udostepnij19Tweet4Udostepnij1
Poprzedni

Stronniczy przegląd prasy: AUTO MOTO nr 11/2018

Następny

Citroen notuje wzrost sprzedaży dzięki C3, C3 Aircross i C4 Cactus

Małgorzata Kozikowska

Małgorzata Kozikowska

Dziennikarka motoryzacyjna, autorka artykułów, testów, poszukiwaczka ciekawostek. Prywatnie posiadaczka Citroena C4. Po godzinach, w czasie niewielu wolnych chwil, które posiada, zajmuje się muzyką.

Następny
Citroen notuje wzrost sprzedaży dzięki C3, C3 Aircross i C4 Cactus

Citroen notuje wzrost sprzedaży dzięki C3, C3 Aircross i C4 Cactus

To jest rewolucja! Citroen i Peugeot, które rozmawiają z innymi samochodami już wkrótce

Citroen Charleston – motocykl z okazji 70. Urodzin 2CV

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
2 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze

Kalendarium

Maj 2021
Maj 29 - 30 2021

I Zlot Citroena BX

Maj 29 - 30 2021

I Zlot Citroena BX

Sierpień 2022
17 Międzynarodowy Zlot Zabytkowych Citroenów Toruń 2022 (ICCCR 2022)
Sie 03 - 07 2022

17 Międzynarodowy Zlot Zabytkowych Citroenów Toruń 2022 (ICCCR 2022)

Toruń
17 Międzynarodowy Zlot Zabytkowych Citroenów Toruń 2022 (ICCCR 2022)
Sie 03 - 07 2022

17 Międzynarodowy Zlot Zabytkowych Citroenów Toruń 2022 (ICCCR 2022)

Toruń
Nie odnaleziono wydarzeń!

Reklama

Polecamy

  • serwis mechaniczny Renault Warszawa
  • serwis blacharsko-lakierniczy Renault Warszawa
  • Facebook Twitter

    Komentarze

    • lopoo o Nowa Dacia Sandero – nasza pierwsza jazda w Polsce. Jesteśmy pod wrażeniem!
    • Daniel o Stellantis wystartował, ale Tavaresa czeka bardzo trudne zadanie. Czy sobie poradzi?
    • Anonimowo o Nowa Dacia Sandero 2021: pełen cennik pakietów wyposażenia
    • Anonimowo o Nowa Dacia Sandero – oficjalny cennik w Polsce! To najtańszy hatchback w segmencie
    • Anonimowo o Nowa Dacia Sandero – oficjalny cennik w Polsce! To najtańszy hatchback w segmencie
    • Anonimowo o Nowa Dacia Sandero – oficjalny cennik w Polsce! To najtańszy hatchback w segmencie
    • Roman o Nowy Citroën ë-C4 Shine: zimowy test ultrakomfortowego kompaktu
    • Pee o Nowa Dacia Sandero 2021: pełen cennik pakietów wyposażenia
    • Wz o Nowa Dacia Sandero – nasza pierwsza jazda w Polsce. Jesteśmy pod wrażeniem!
    • Francószkie o Nowy Citroën ë-C4 Shine: zimowy test ultrakomfortowego kompaktu


    Aktualności ze świata motoryzacji

    • Nowa Dacia Sandero – nasza pierwsza jazda w Polsce. Jesteśmy pod wrażeniem!
    • Carlos Tavares przedstawił plan na Stellantis: większe odróżnianie się marek i redukcja kosztów
    • Peugeot 2008 I generacji jest warty uwagi. Stronniczy przegląd prasy: MOTOR nr 03/2021
    • Zmiany na szczytach Stellantis: Linda Jackson przejmuje Peugeot, Jean-Philippe Imparato szefem Alfa Romeo
    • Zimowa wyprzedaż 50% w butiku Citroën Racing!
    • Nowy Citroën ë-C4 Shine: zimowy test ultrakomfortowego kompaktu
    • Nowa Dacia Sandero 2021: pełen cennik pakietów wyposażenia
    • Renault 21 Turbo francuskiej żandarmerii na sprzedaż
    • Dacia Bigster Concept: „podczas prac nad pojazdem złamaliśmy kilka zasad”
    • Test: Czy nowy Opel Vivaro-e to przyszłość dostaw w mieście? Pierwsza jazda


    Redakcja

    Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
    e-mail: [email protected]
    00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

    redaktor naczelny
    Krzysztof Gregorczyk
    [email protected]

    Kontakt w sprawie reklamy
    [email protected]



    Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
    Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
    Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

    Brak wyników
    temu
    • Reklama
    • Wiadomości
    • Testy
    • Historia
    • Wyprawy
    • Przegląd Prasy
    • Artykuły
    • Dane techniczne

    Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
    Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
    Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

    Witam ponownie!

    Zaloguj się

    Zapomniane hasło?

    Utwór®z nowe konto

    Wypełnij, aby się zarejestrować

    Wszystkie pola wymagane Zaloguj się

    Odzyskaj hasło

    Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

    Zaloguj się
    wpDiscuz
    2
    0
    Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
    ()
    x
    | Reply
    Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.