czwartek, 26 maja, 2022
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Reklama
  • Kontakt
  • Organizujesz zlot?
  • Współpraca
  • Redakcja
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wydarzenia
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Przeglad Prasy

Renault Clio V bardzo dobre w teście długodystansowym! AUTO MOTOR I SPORT nr 12/2020

Krzysztof Gregorczyk autor Krzysztof Gregorczyk
2020-11-23
w Przeglad Prasy
Czas czytania 7 minut
909 68
3
838
UDOSTĘPNIEŃ
2.8k
ODSŁON
UdostępnijTwitterPoleć

Zobacz również

Używane: Citroën C5 czy Ford Mondeo? Stronniczy przegląd prasy: MOTOR nr 21/2022

Renault Koleos vs Škoda Kodiaq i Kia Sorento – jaki wynik starcia? Stronniczy przegląd prasy: AUTO ŚWIAT nr 19/2022

Peugeot 4007 – SUV warty zainteresowania. Stronniczy przegląd prasy: MOTOR nr 20/2022

To już ostatnie tegoroczne wydanie miesięcznika AUTO MOTOR I SPORT. Na okładce pojawiły się nieduże zdjęcia Renault Arkana i Dacii Spring, które wkrótce trafią na europejskim, w tym także na polski rynek. Do tego pojawiły się wzmianki i Citroënach C4 Cactus i C5 Aircross. Czyżby warto było kupić ten magazyn? Sprawdźmy!

 

AUTO MOTOR I SPORT nr 12 (355) z XII.2020
Wydawca: Motor Presse Polska zależne od Motor-Presse Stuttgart
Stron: 100 (z okładką)
Cena: 10,99 zł
Koszt 1 strony: blisko 11 groszy
Warto kupić? Można
O jakich interesujących nas markach piszą: Citroën, DS Automobiles, Peugeot, Renault, Dacia, Opel
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: C3, C4 Cactus, C5 Aircross, 3 Crossback, 208, 508, Arkana, Clio, Duster, Sandero, Spring, Corsa, Grandland X

 

Na stronach 6-10 AUTO MOTOR I SPORT zamieścił artykuł traktujący o rosnącym popycie na SUV-y i odpowiadających na potrzeby klientów producentach. Wspomniano tam o elektrycznej Dacii Spring, o nowej Dacii Sandero oraz o SUV-ie coupe Renault Arkana.

O promocjach, na jakie mogą liczyć klienci różnych maek, w tym Peugeota i Renault, napisano co nieco na stronach 18-19. Wspomniano tam także Dacię.

Opel Grandland X Hybrid został wspomniany jako potencjalny konkurent dla opisanej na stronie 40. Toyoty Rav4 PHEV.

W podobnej roli względem Suzuki Swifta wystąpił dwie strony dalej Citroën C3.

Na stronie 43. z kolei znajdziecie test Citroëna C5 Aircross. Auto napędzane silnikiem 1.5 BlueHDi w wersji Shine kosztuje – w testowanej wersji – 136.000 zł i uznany został za auto praktyczne. Czy jednak C5 Aircross jest faktycznie nieduży? Ma praktycznie największy rozstaw osi w klasie, a i długością nie ma się czego wstydzić. Popatrzmy bowiem na ten parametr:

samochód długość
Mitsubishi ASX 4.295 mm
Dacia Duster II 4.341 mm
Toyota C-HR 4.350 mm
BMW X2 4.360 mm
Seat Ateca 4.363 mm
Škoda Karoq 4.382 mm
Nissan Qashqai II 4.394 mm
Mercedes-Benz GLA II 4.410 mm
Jaguar E-Pace 4.411 mm
Jeep Compass II 4.420 mm
Volvo XC40 4.425 mm
BMW X1 II 4.438 mm
Peugeot 3008 II 4.450 mm
Renault Kadjar 4.450 mm
Hyundai Tucson III 4.475 mm
Opel Grandland X 4.477 mm
Kia Sportage IV 4.480 mm
Audi Q3 II 4.484 mm
Volkswagen Tiguan II 4.486 mm
Lexus UX 4.495 mm
Citroën C5 Aircross 4.500 mm
Mazda CX-5 II 4.550 mm
DS 7 Crossback 4.570 mm
Honda CR-V V 4.587 mm

OK, nie tylko długość samochodu świadczy i jego wielkości, ale z powyższego zestawienia jasno wynika, że C5 Aircross jest jednym z najdłuższych aut w swojej klasie. Dodajmy, że umieszczony w tabelce DS 7 Crossback jest zaliczany do segmentu D-SUV.

AUTO MOTOR I SPORT nie chwali stylistyki C5 Aircrossa, ale poniekąd się nie dziwię – to kwestia indywidualnego gustu. Za to dobre sowa kierują pod adresem silnika i skrzyni biegów, które zapewniają całkiem przyzwoitą dynamikę. Pochwalono także komfort jazdy oraz bardzo wygodne przednie fotele. Kanapę z tyłu zastąpiły w tym samochodzie trzy niezależnie regulowane fotele (także kąt pochylenia oparć) co sprawia niejako przy okazji, że i pojemność bagażnika może być regulowana. Kufer uznano za ustawny, choć skrytykowano brak jakichkolwiek zaczepów, czy haczyków w jego wnętrzu. Doceniono także bogate wyposażenie wersji Shine.

Peugeot 508 SW został wspomniany jako potencjalny rywal dla opisanego na stronach 50-51 Volkswagena Aertona Shooting Brake..

W podobnej roli względem Mazdy MX-30 Enso opisanej na stronach 52-57 pojawił się DS 3 Crossback E-Tense.

Podsumowanie długodystansowego testu Renault Clio AUTO MOTOR I SPORT publikuje na stronach 70-73. Długi dystans oznacza w tym przypadku 50.000 km. To niezbyt wiele, ale i nie tak znowu mało. Z pewnością coś już można o samochodzie powiedzieć. A co mówi AUTO MOTOR I SPORT?

Chwali niezłą przestronność kabiny i obszerny bagażnik, choć dostrzega wysoki prób załadunkowy. Docenia niewielkie średnie zużycie paliwa (5,0 l/100 km w 100-konnym benzyniaku, to faktycznie przyzwoity wynik). Dobrze wypadają fotele. Bardzo dobrze wygląda lista systemów bezpieczeństwa. Znakomicie działa automatyczna zmiana świateł (Full LED) drogowych na mijania i odwrotnie. Pochwalono system multimedialny. Dobre noty zyskały i komfort jazdy, i stabilność prowadzenia. Wyciszenie samochodu okazało się nadzwyczaj dobre.

Drobne zastrzeżenia AUTO MOTOR I SPORT miał do pracy lewarka skrzyni biegów – nie zawsze chciał wejść wsteczny bieg. Po 50.000 km auto nie wykazywało praktycznie żadnych oznak zużycia. Nawet tarcze hamulcowe zużyły się tylko o 1 mm. Mimo to AUTO MOTOR I SPORT ocenił Clio V na jedynie cztery gwiazdki. Za co odjęto piątą? Za kiepską dynamikę na niskich obrotach, za niewygodną (skokową) regulację oparć foteli, za światła stop palące się długo po zgaszeniu silnika (???) oraz za fakt, iż nawigacja oznacza niektóre ulice osiedlowe jako gruntowe.
W tekście wspomniano też Peugeota 208 i Opla Corsę.

Na stronach 7681 AUTO MOTOR I SPORT rozwodzi się nad systemami jazdy autonomicznej. Niestety kompletnie pominięto tu pracę Grupy PSA.

Na stronach 84-89 w dziale Autokomis, czyli w tym, gdzie opisywane są samochody używane ,tym razem zagościły auta miejskie. Wśród nich pojawił się Citroën C4 Cactus (strona 87.). Chodzi o model pierwszej generacji. Bazuje na tej platformie, na której powstawał Citroen C3, ale jest wyraźnie większy i przestronniejszy. To oryginalny stylistycznie samochód, który jest tani w utrzymaniu.

W przypadku wersji benzynowych dostępne były tylko silniki 1.2 PureTech o różnych poziomach mocy. AUTO MOTOR I SPORT podkreśla, że problemem może być strzępienie się paska rozrządu. Przypomnijmy, że Grupa PSA ogłosiła akcję serwisową związaną z tym problemem.

Skrytykowano niezbyt dobre wyciszenie samochodu, tylko uchylne szyby w tylnych drzwiach, a także ogniska korozji występujące na dolnych rantach drzwi. Materiały wykończeniowe uznano za przeciętne, ale montaż okazał się solidny. Auto zapewnia sporo komfortu i stabilnie się prowadzi.

I to już wszystko, co o naszych ulubionych samochodach napisano w ostatnim tegorocznym numerze AUTO MOTOR I SPORT.

 

 

Krzysztof Gregorczyk; grafika: Auto motor i sport

Gorące wiadomości wprost na Twój e-mail


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

1 1 głos
Ocena artykułu
Tagi: 2083 Crossback508ArkanaAUTO MOTOR I SPORTC3C4 CactusC5 AircrossCitroenClioCorsaDaciaDS AutomobilesDusterGrandland XOpelPeugeotRenaultSanderoSpring
Udostepnij335Tweet210Udostepnij59
Poprzedni

Andre Citroën o przyszłości motoryzacji w 1930: podatki muszą być niższe!

Następny

Dacia: jakie nowości w roku 2021? Kalendarz premier

Krzysztof Gregorczyk

Krzysztof Gregorczyk

Pasjonat francuskiej motoryzacji. Autor największej ilości artykułów i wiadomości. Miłośnik jazdy po krętych drogach. Regularnie odwiedza targi motoryzacyjne, a jego testy samochodów należą do najdokładniejszych w Sieci. Nieustępliwy tropiciel nieścisłości i braku obiektywizmu w prasie motoryzacyjnej. :-)

Następny
Dacia Sandero

Dacia: jakie nowości w roku 2021? Kalendarz premier

Peugeot 5008,

Peugeot 5008 wybrany nowym radiowozem policji we Francji

PureTech 1.2 awaria paska rozrządu. Gdzie sprawdzić czy mój pojazd jest objęty akcją serwisową? Peugeot i Citroën

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
3 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
Facebook Twitter LinkedIn

Komentarze

  • Roman - Stellantis przyznał się do oszustwa i zapłaci 300 milionów dolarów kary w związku z dieselgate
  • Piotr - Dealerzy Stellantis nie chcą kontynuować współpracy z koncernem w Polsce?
  • Anonimowo - Stellantis rozpocznie przebudowę sieci dealerskiej w przyszłym roku. Do 5% prowizji za sprzedaż auta
  • Anonimowo - Mazda 3 2.0 Skyactive 165 KM kontra Renault Mégane 1.3 TCe 160 KM. Który lepszy?
  • Chip2 - Nowy Peugeot 308 i Opel Astra po crash-testach Euro NCAP. Dlaczego nie dostały 5 gwiazdek?
  • mechanik prawdziwy - Dealerzy Stellantis nie chcą kontynuować współpracy z koncernem w Polsce?
  • Józek mechanik - Dealerzy Stellantis nie chcą kontynuować współpracy z koncernem w Polsce?
  • Stella - Dealerzy Stellantis nie chcą kontynuować współpracy z koncernem w Polsce?
  • Pękam-Ze-Śmiechu - Dealerzy Stellantis nie chcą kontynuować współpracy z koncernem w Polsce?
  • Akcjonariusz 2CV - Dynamiczny wzrost rejestracji marki DS Automobiles w Polsce


Aktualności ze świata motoryzacji

  • Jaki samochód z dostawą do 6 miesięcy? Dacia Duster, Jogger i modele Renault
  • Stellantis przyznał się do oszustwa i zapłaci 300 milionów dolarów kary w związku z dieselgate
  • Salon samochodowy w Paryżu 1930: Citroën sensacją z zaskakującego powodu
  • Dacia na sprzedaż? Renault otrzymało propozycję stworzenia nowego podmiotu
  • Citroën AMI cieszy się dużym powodzeniem. Skąd ten sukces?
  • Dacia wprowadzi hybrydowy napęd w modelu Jogger. I tylko w nim, przynajmniej na razie
  • Renault wprowadza usługę samochodu na abonament dla firm czyli Mobilize. Ruszają pierwsze testy dla korporacji taksówek
  • Dealerzy Stellantis nie chcą kontynuować współpracy z koncernem w Polsce?
  • Ruszają zamówienia na gamę nowego Jeepa® Grand Cherokee 4xe Plug in Hybrid
  • UOKiK: Opel Crossland X do serwisu


Redakcja

Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
e-mail: [email protected]
00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

redaktor naczelny
Krzysztof Gregorczyk
[email protected]

Kontakt w sprawie reklamy (Advertising Contact)
[email protected]

 

 



Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
3
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Reply
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.