Renault Clio jest synonimem wszechstronności od pierwszej swojej generacji, sprawdzając się równie dobrze w jeździe miejskiej, jak i poza miastem. Nowe Clio V, które zadebiutowało na początku marca w Genewie, również nie zawodzi na tym froncie. Nowe Clio oferuje kierowcy jeszcze większy komfort i zwinność dzięki nowej modułowej platformie CMF-B opracowanej przez Alians i nowemu specjalnie zaprojektowanemu podwozia. Celem było sprawienie, by Nowe Clio było jak najbardziej komfortowe zarówno dla kierowców, jak i pasażerów, przy jednoczesnym zachowaniu dynamiki i stabilności.
Nie pominięto żadnych szczegółów, aby zoptymalizować wrażenia z jazdy za kierownicą Clio V. Począwszy od układu kierowniczego, który zapewnia bardziej wiarygodne informacje zwrotne dla kierowcy. W połączeniu ze zwiększoną sztywnością osiową z przodu prowadzenie jest bardziej precyzyjne. Zmniejszono promień skrętu z 10,8 do 10,5 metra poprawiając zwrotność w mieście.
Ogólna równowaga podwozia i prowadzenie tylnej osi zostały ulepszone już w poprzedniej generacji, aby zapewnić większą stabilność podczas pokonywania zakrętów z dużą prędkością. Wszystko to oznacza, że również Clio V jest zarówno reaktywne, jak i niezawodne. Prowadzi się precyzyjnie i przewidywalnie. Jednocześnie zoptymalizowane zawieszeniu oznacza więcej komfortu dla pasażerów.
Skok pedału hamulca został zmniejszony, aby poprawić reakcję pojazdu. Czy odbija się to na trudnościach w dozowaniu siły hamowania? Nie, a wręcz skuteczność hamowania poprawia.
Nowa modułowa platforma zastosowana w Clio V (CMF-B) pomaga również zwiększyć wydajność w nowym Clio. Opływowy spód samochodu połączony z wyrzeźbionymi liniami tworzy wysoce aerodynamiczny profil, który obniża współczynnik przenikania powietrza (SCx) do 0,640, co jest najlepszą wartością w tej klasie! Zoptymalizowane przednie łożyska i nowa technologia łożysk z tyłu oraz zmniejszenie oporów toczenia na oponach umożliwiły również zmniejszenie zużycia paliwa i emisji dwutlenku węgla.
Popracowano również nad akustyką, która w Clio V została specjalnie ukierunkowana, aby zmniejszyć nieprzyjemne hałasy. Zarzuty związane z szumem powietrza opływającego samochód były często powtarzanie w odniesieniu do dotychczasowej generacji Clio. Cała konstrukcja Clio V została przeprojektowana przy użyciu nowych materiałów dla większej izolacji akustycznej, a niektóre części zostały wzmocnione. Układy napędowe zostały specjalnie zaprojektowane dla lepszej jazdy, aby wygładzić nierówności drogowe i zmniejszyć hałas w kabinie pasażerskiej. Szyba przednia została specjalnie zabezpieczona przed generowaniem hałasu opływającego auto powietrza i dźwięków dochodzących od silnika. Wszystkie wersje pojazdu są wyposażone w izolację akustyczną na przedniej szybie. Drzwi i okna nowego Clio są wyposażone w system podwójnego uszczelnienia, aby jeszcze bardziej zmniejszyć hałas aerodynamiczny. Wszystkie te środki oznaczają, że poziom hałasu w kabinie pasażerskiej Clio V został zmniejszony o 2 dB w zakresie prędkości między 0 a 130 km/h.
Teraz pozostaje nam tylko zaczekać na debiut Clio V w polskich salonach, by o wszystkim tym przekonać się osobiście. Jesteście zainteresowani?
Krzysztof Gregorczyk; zdjęcia: Renault
Najnowsze komentarze