Pod maską Renault Clio wkrótce pojawi się nowy silnik Diesla o mocy 100 KM, który zastąpi jednostkę Blue dCi 115.
Według francuskiego Automobile Magazine, firma Renault wstrzymała przyjmowanie zamówień na Clio z silnikiem wysokoprężnym we Francji. Producent nie zamierza jednak całkowicie rezygnować z diesla, ponieważ Clio Blue dCi wciąż cieszy się zainteresowaniem klientów. W pierwszej połowie 2019 roku sprzedano nad Sekwaną 15.000 egzemplarzy tej wersji modelu. Oferta musi ulec zmianie w związku z nowymi normami emisji spalin, które wejdą w życie 1 stycznia 2021 roku.
W polskich salonach Renault Clio występuje z jednym silnikiem Diesla Blue dCi 115. We francuskim portfolio znajduje się jeszcze słabsza wersja o mocy 85 KM. Renault wkrótce zastąpi oba te silniki jednym: Blue dCi 100. 100-konnego diesla proponuje również Peugeot w konkurencyjnym modelu 208.
Zmiany w gamie napędów Renault Clio dotyczą nie tylko silnika wysokoprężnego, ale także pojawienia się wersji E-Tech o mocy 140 KM. Na polskim rynku hybrydowy model można zamawiać od 19 czerwca tego roku. Cena pojazdu w wersji Zen wynosi 88.400 zł.
Najnowsze komentarze