Dzięki uprzejmości IBRM Samar publikujemy dane sprzedaży samochodów należących do francuskich koncernów po pierwszych 10 dniach kwietnia. Jakim zainteresowaniem cieszą się marki Renault, Dacia, Peugeot, Citroën, Opel i DS Automobiles w Polsce?
W ciągu pierwszej dekady kwietnia zarejestrowano w naszym kraju 9297 nowych aut osobowych. W porównaniu do analogicznego okresu roku 2020 jest to aż o 67,5% więcej, ale warto zaznaczyć, że ubiegłoroczna sprzedaż została mocno ograniczona wybuchem pandemii i związanymi z nią obostrzeniami. Jeszcze większy, ponad 77% wzrost, obserwujemy w segmencie aut dostawczych. W ciągu pierwszych 10 dni kwietnia nowych nabywców znalazły 1503 pojazdy użytkowe.
Większość marek należących do koncernów Renault i PSA (aktualnie Stellantis) zanotowało wzrost w porównaniu do sytuacji z ubiegłego roku. Wyjątek stanowi Opel, który zmniejszył sprzedaż o -3,8% oraz marka DS Automobiles, która w ciągu 10 dni kwietnia zarejestrowała 3 samochody (4 w analogicznym okresie ubiegłego roku). Wynik trudno nazwać zadowalającym, zwłaszcza gdy spojrzymy na prawie 45% wzrost w segmencie premium. Francuski producent oferuje dwa modele: DS 7 Crossback i DS 3 Crossback. Znaczącą większość sprzedaży stanowi kompaktowy SUV. Sytuację mogą ożywić nadchodzące nowości, czyli flagowy model DS 9 oraz DS 4, ale na pierwsze dostawy zamówionych pojazdów klienci muszą czekać do końca roku 2021.
Najczęściej rejestrowaną marką samochodów francuskich pozostaje Renault z rezultatem 357 egzemplarzy. 218 z nich to auta użytkowe. Klienci nie omijają salonów marki Dacia, która zarejestrowała 331 samochodów. Prawie 60% wzrostem może pochwalić się Citroën, który rozpoczął już rejestracje nowego modelu C4. W porównaniu do ubiegłego roku, sprzedaż poprawił również Peugeot (+31%).
Sprzedaż marek należących do Grupy Renault i Grupy PSA:
- Citroën: 195 sztuk (+59,8%)
- Dacia: 331 (+33,5%)
- DS Automobiles: 3 (-25%)
- Opel: 205 (-3,8%)
- Peugeot: 237 (+31,7%)
- Renault: 357 (23,1%)
Najnowsze komentarze