Renault Trafic Deck’Up to samochód gotowy na przygody off-road. Napęd 4×4, rozstaw osi ponad 3 metry i miejsce dla 6 osób (4 fotele w środku, dwa niewielkie na zewnątrz) oferują posmak przygody. Wjechać tym można było prawie wszędzie. Auto zaprezentowano w 2004 roku, czyli równo 20 lat temu.
Deck’up, choć zachowuje charakterystyczny przedni pas Trafica z wyrazistą atrapą chłodnicy i reflektorami, wyróżnia się bardziej kompaktowymi wymiarami. Jest o 180 mm krótszy, a jego rozstaw osi zmniejszono o 80 mm. Co ciekawe, pojazd poszerzono o 21 mm, co nadaje mu mocny, solidny wygląd, przywodzący na myśl klasyczne amerykańskie pick-upy.

Wrażenie to potęguje skrócony tylny zwis, zmniejszony o ponad 200 mm. Dzięki wysokiemu prześwitowi, stałemu napędowi na cztery koła i 20-calowym aluminiowym felgom, Deck’up bez problemu radzi sobie w trudnym terenie. Silnik 2.5 dCi 16V o mocy 135 KM (99 kW) zapewnia świetne osiągi, zarówno na drogach, jak i poza nimi. Pojazd ten jest w stanie poradzić sobie w każdych warunkach, zachowując dynamikę przy niskich prędkościach – zachwalał go producent.
Zobacz: testy samochodów Renault. Pomiary, opinie, spalanie
Inspirowany Kangoo Break’up, tył Trafica Deck’up został zaprojektowany z myślą o funkcjonalności pick-upa. Pojazd wyposażono w otwartą platformę, idealną np. na fotograficzne safari. Dzięki przeszklonej przegrodzie, kabina pozostaje jasna i przestronna, a system przesuwnych drzwi pozwala na szybkie otwieranie i zamykanie przestrzeni bagażowej. Dostęp do platformy z tyłu zapewnia wahadłowe drzwi otwierające się pod kątem 90°, za którymi ukryte jest koło zapasowe ozdobione dużym logo Renault.

Wnętrze pojazdu to duża, przestronna kabina z miejscem dla czterech osób. Podczas gdy fotel kierowcy jest zamocowany na stałe, pozostałe siedzenia mogą obracać się o 180°, a tylne fotele umieszczone są na szynach znanych z modelu Espace, co umożliwia ich przesunięcie w stronę otwartej przestrzeni ładunkowej. Dzięki temu pasażerowie mogą dostosować wnętrze do swoich potrzeb, siedząc zarówno przodem do drogi, jak i naprzeciw siebie, wewnątrz lub na zewnątrz kabiny. Dodatkowo, na platformie zamontowano dwa składane fotele, które oferują dodatkowe miejsca siedzące.
Zobacz: nowe samochody Renault. Promocje
Jednym z najbardziej oryginalnych rozwiązań w Trafic Deck’up są asymetryczne drzwi. Po stronie kierowcy znajdują się standardowe drzwi, natomiast po stronie pasażera zastosowano system otwierania tylnych drzwi do tyłu, co ułatwia dostęp do tylnych siedzeń oraz platformy pick-upa.

Wnętrze jest nie tylko praktyczne, ale także nowoczesne. W centralnej części szerokiej, beżowej deski rozdzielczej umieszczono ekran nawigacji Carminat, który idealnie komponuje się z kolorem nadwozia. Aluminiowa podłoga i siedzenia z nadrukowanym materiałem nadają wnętrzu współczesny charakter.
Trafic Deck’up to efekt badań Renault nad pojazdami rekreacyjnymi, łączący w sobie estetykę, technologię i funkcjonalność. Podobnie jak Trafic i Kangoo Break’up, Deck’up to prostota, pomysłowość i wszechstronność w jednym, idealnie nadający się zarówno na wyprawy terenowe, jak i do codziennego użytkowania.
Specyfikacja techniczna
- Silnik: 2.5 dCi 16V (135 KM, 99 kW)
- Skrzynia biegów: manualna, 6-biegowa
- Koła: 20-calowe felgi aluminiowe, opony Michelin 255 – 55 R – 20
- Długość: 4 600 mm
- Szerokość: 1 925 mm
- Wysokość: 2 085 mm
- Rozstaw osi: 3 020 mm
- Przedni zwis: 833 mm
- Tylny zwis: 747 mm
Najnowsze komentarze