W ubiegłym tygodniu odbyła się 122. już narodowa Konwencja Strażaków Francuskich. Aktywnym uczestnikiem tego wydarzenia był Renault Trucks, który od lat angażuje się we wspomaganie służb ratowniczych.
Efektem jest aż 72,3-procentowy udział Renault we francuskim rynku pojazdów ratowniczych i gaśniczych! Niedawno podpisano zresztą porozumienie o kolejnej trzyletniej współpracy Renault z francuskimi strażakami, o czym informowaliśmy Was wczoraj.
Konwencja, o której piszemy, odbyła się w dniach 23-26. września 2015 roku w Agen. Renault Trucks zaprezentowało przy okazji gamę swoich pojazdów gaśniczych – samochody o masie od 2,8 do 32 ton, charakteryzujące się wyjątkową zwrotnością, co jest szczególnie istotne dla służb ratowniczych, a dla strażaków ma znaczenie wręcz kluczowe.
Podczas konwencji Renault Trucks zaprezentowało pięć pojazdów:
– Renault Trucks D Cab 2,1m 4×2 Fire tender
– Renault Trucks D Cab 2,1m 4×4 Forest Fire Tender
– Renault Trucks D Cab 2,1m 4×4 Rural Fire Tender
– Renault Trucks K 6×6 XL crew cab (6 seats)
– Renault Master 4×4 Public Transport
Warto zwrócić uwagę na ostatni model – to Master z napędem na cztery koła i z nowym silnikiem spełniającym normę Euro6, zapewne bez dodatkowego oprogramowania ;-) Czy to oznacza, że również inni klienci, spoza grona służb ratowniczych, będą mogli wkrótce nabyć czteronapędowego Mastera? Byłaby to dla wielu ciekawa opcja, jak sądzę.
Renault Trucks posiada ciekawą ofertę dla firm zajmujących się projektowaniem i budowaniem specjalistycznych nadwozi. Samochody użytkowe Renault są pod tym względem znakomicie przygotowane do współpracy z niezależnymi producentami, dzięki czemu tak łatwo zaadaptować je do praktycznie każdego rodzaju wyzwań czekających je podczas eksploatacji.
KG; zdjęcia: Renault Trucks
Najnowsze komentarze