Organizacja Global NCAP przetestowała model Renault Duster oferowany na rynku indyjskim. Wynik był katastrofalny. Samochód nie zdobył ani jednej gwiazdki.
Organizacja Global NCAP poddała testom bazową wersję modelu Renault Duster. Samochód jest jednym z najlepiej sprzedających się SUV-ów na rynku indyjskim. Duster, który jest oferowany bez ABS-u i poduszek powietrznych nie zdobył ani jednej gwiazdki. Całkowicie zawiódł przy ochronie dorosłych pasażerów, natomiast badanie bezpieczeństwa dzieci przyniosło rezultat 2 gwiazdek.
Wyniki crash-testów pokazują różnice, jakie występują pomiędzy jednym modelem oferowanym na różnych rynkach świata. Wersja pojazdu wyposażona w jedną poduszkę powietrzną, zdobyła w teście 3 gwiazdki, z kolei tak samo wyposażony samochód (także z jedną poduszką powietrzną) oferowany na rynku brazylijskim, zdobył już 4 gwiazdki. W gorzej ocenionym egzemplarzu poduszka była mniejsza i podczas zderzenia głowa kierowcy nie stykała się w całości z poduszką. Indyjski Duster jest najmniej bezpieczny spośród oferowanych na świecie.
W Europie model jest obecny pod marką Dacia i także jest słabo oceniany w crash-testach. Przebadany przez Euro NCAP w 2011 roku uzyskał wynik zaledwie trzech gwiazdek.
Renault Duster nie jest jedynym modelem sprzedawany w Indiach z tak słabym wynikiem testów zderzeniowych. Na liście są także Renault Kwid, Maruti Suzuki: Alto, Celerio i Eeco, Hyundai Eon, Ford Figo, Datsun Go, Mahindra Scorpio, Chevrolet Enjoy, Tata Zest, oraz Tata Nano. Są także modele, których nazwy znamy z rynku europejskiego, takie jak Suzuki Swift, Hyundai i10 oraz Volkswagen Polo.
Wszystko to wynika z konieczności utrzymania niskiej ceny samochodu na indyjskim rynku, który wprawdzie dynamicznie się rozwija, ale ów rozwój trwa dopiero od kilku lat.
Najnowsze komentarze