W ciągu 9 lat na rynku rosyjskim sprzedano ponad 450.000 egzemplarzy Renault Duster. To auto o znakomitych właściwościach jezdnych w terenie, które już teraz czynią Dustera legendarnym SUV-em. W tym przedziale cenowym trudno znaleźć równie dzielne auto tego typu/ Dowodzą tego niektóre z zamieszczonych niżej zdjęć. Wykonano je w ramach kilku różnych wypraw opisanych m.in. jako Arctic Challenge, Dakar Challenge, Sahara Challenge, czy Sky Challenge.
Dziś Renault Duster startuje na rynku rosyjskim z poziomu 912.000 rubli. Tyle trzeba zapłacić za odmianę z napędem na przednią oś i silnikiem 1.6 współpracującym z manualną skrzynią biegów. Ale wielu klientów wybiera dużo bogatsze wersje z napędem na cztery kola.
Renault produkuje Dustera w podmoskiewskiej fabryce od 2012 roku. Przez ten czas kilkaset tysięcy klientów przekonało się, że jest to samochód niezawodny, a przy tym całkiem wygodny i niedrogi w eksploatacji. W ciągu niespełna dziewięciu lat produkcji a Dustera zdecydowało się 450.000 Rosjan, którzy wybrali to auto z powodu znakomitego miksu kilku cech: atrakcyjnej ceny zakupu, ekonomiki użytkowania, komfortu oraz jednego z najlepszych w tej klasie napędu.
W 2015 roku Duster został poddany znaczącym modyfikacjom uwzględniającym potrzeby klientów. W wyposażeniu pojawiły się tempomat, ogranicznik prędkości, kamera cofania, tylne czujniki pakowania, elektrycznie podgrzewana przednia szyba, system wspomagania ruszania pod górkę oraz inne opcje. Duster stał się pierwszym modelem marki oferowanym w Rosji, który wyposażono w system Renault Start – zdalne uruchamianie silnika. To jedna z najpopularniejszych opcji wybieranych w tym kraju. Pozwala rozgrzać silnik i wnętrze pojazdu bez konieczności wychodzenia do samochodu. W rejonach, w których temperatury spadają dość mocno, to opcja, której przecenić się nie da.
Producent zaproponował klientom także dwie ciekawe wersje specjalne – Adventure i Dakar. Zdecydowana większość rosyjskich klientów – 90% – ufa terenowym właściwościom Dustera i wybiera wersje z inteligentnym napędem na wszystkie koła All Mode 4×4, który umożliwia jazdę w trybie 4×4 Lock do prędkości 80 km/h. Przez 7 lat (od 2013 do 2019) Renault Duster był numerem 1 w Rosji w segmencie aut 4×4. Fani Dustera preferują wersje ze skrzynią manualną – na takie rozwiązanie decyduje się 86% klientów.
Rosja przez lata benzyną stała, ale dziś z roku na rok rośnie zainteresowanie Dusterem napędzanym silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi 110 KM. Dziś na taki silnik decyduje się w Rosji już 20% klientów. Dodajmy, że w tym segmencie cenowym żaden inny model dostępny na tamtejszym rynku nie jest oferowany z silnikiem Diesla. 65% klientów w Rosji wybiera którąś z dwóch najbogatszych wersji wyposażeniowych: Driver bądź Driver Plus.
Według agencji analitycznej AutoStat przez pięć lat z rzędu Duster zajmował pierwsze miejsce w segmencie B-SUV w rankingu samochodów pod względem wartości rezydualnej. To znaczy, że Renault Duster obecnej generacji jest jedną z najlepszych ofert pod względem stosunku ceny do jakości, także na rynku samochodów używanych.
Krzysztof Gregorczyk; zdjęcia: Renault Rosja
Najnowsze komentarze