• Najnowsze

Renault Duster Oroch – garść szczegółów

2015-10-02
Nissan X-Trail

Nowy Nissan X-Trail. Debiut w Europie latem 2022 roku

2021-04-19

Test: Renault Captur E-Tech – z hybrydą wśród SUV-ów

2021-04-19
Citroen Traction Avant

Citroën Traction Avant: pierwsza jazda po prawie 60 latach w garażu

2021-04-19
Dacia Sandero Stepway

Dacia jak Volvo i lepsza od Nissana i Seata. Sprzedaż w marcu wzrosła o 67%!

2021-04-19
Renault Zoe

Jakie płyny eksploatacyjne mają samochody elektryczne?

2021-04-19
Peugeot 4008 i 5008

Nowy Peugeot 4008 i 5008 na targach motoryzacyjnych w Szanghaju

2021-04-19
Renault Arkana

Ile kosztuje nowe Renault Arkana? Polski cennik, silniki, wersje, wyposażenie.

2021-04-19

Nowe Renault Kangoo jest już dostępny konfiguratorze. Na razie nie w Polsce

2021-04-19

Renault Twingo II dobrze ocenione. Stronniczy przegląd prasy: MOTOR nr 16/2021

2021-04-19

Wielkie plany Renault: nowe modele, wodór i lider elektromobilności. To wszystko już się dzieje.

2021-04-19
wtorek, 20 kwietnia, 2021
  • Reklama
  • Redakcja
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
  • Wiadomości
    • TOP 100 Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
  • Testy
    • TOP 100 – testy samochodów
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Katalog samochodów
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Przeglądy Prasy
  • Artykuły
  • Wydarzenia
  • Dane techniczne
Brak wyników
temu
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Artykuły

Renault Duster Oroch – garść szczegółów

Krzysztof Gregorczyk Krzysztof Gregorczyk
2015-10-02
w Artykuły
Czas czytania8 mins read
27 2
1
25
UDOSTĘPNIEŃ
82
ODSŁON
UdostępnijTwitter

Zobacz również

Czas na zmiany w prawie. Pełne hybrydy powinny być traktowane jak samochody elektryczne

Citroën Xantia Break Buffalo 4×4: luksusowe kombi, które wjedzie w teren

Nowe samochody będą nadal drożeć. Kolejne podwyżki pod koniec roku?

Wprawdzie na razie ten samochód na europejski rynek nie trafi i nie wiadomo nawet, czy stanie się to kiedykolwiek, ale ponieważ my nie zajmujemy się tylko własnym podwórkiem, a Duster Oroch jest ciekawym projektem, postanowiliśmy Wam trochę tego pick-upa przybliżyć. Okazją do tego jest wprowadzenie tego modelu do sprzedaży w Brazylii.

48. Renault Duster OrochDuster Oroch jest pierwszym pick-upem w historii Renault. Oczywiście można próbować zaliczać do tej grupy samochody dostawcze oferowane kilkadziesiąt lat temu w Europie, czy nawet jedną z wersji Dacii Logan sprzed kilku lat, ale powiedzmy sobie jasno – to były tylko namiastki, zaś Oroch jest rzeczywiście pick-upem.

To idealny samochód dla ludzi, którzy poszukują pojazdu wielofunkcyjnego – przestronnego, z przedziałem ładunkowym, pięcioosobową kabiną, wytrzymałego i w rozsądnej cenie w dodatku. Te cechy sprawiają, że Duster Oroch budzi duże zainteresowanie, więc i sprzedaż może się okazać sukcesem.

Oroch bazuje na modelu Duster, w Ameryce południowej oferowanym jako Renault, ale na Starym Kontynencie znanym jako Dacia. Wersję pick-up opracowano w Renault Technology Americas, a produkcją zajęła się fabryka w São José dos Pinhais w stanie Parana. RTA zajmuje się dostosowaniem produktów Grupy Renault do potrzeb i oczekiwań klientów z regionu Ameryki Łacińskiej. W przypadku modelu Oroch RTA wydłużyła rozstaw osi Dustera oraz zastosowała wielowahaczowe zawieszenie z tyłu we wszystkich wersjach, co poprawia prowadzenie auta zarówno podczas jazdy „na pusto”, jak i pod obciążeniem. Oroch pochłonął 4.800 godzin prac rozwojowych i pokonał 720.000 km testowych we Francji, Brazylii i Argentynie.

53. Renault Duster OrochNad stylistyką samochodu pracowało Technocentre Renault we Francji we współpracy z Renault Design América Latina (RDAL) – studiem projektowym mieszczącym się w São Paulo. Auto stylistycznie czerpie pełnymi garściami z konceptu zaprezentowanego podczas ubiegłorocznych targów motoryzacyjnych w São Paulo.

Renault Duster Oroch oferowany będzie w trzech różnych wersjach. Do napędu posłużą silniki 1.6 16v Flex oraz 2.0 16v Flex znane już z Dustera i przystosowane do zasilania zarówno benzyną, jak i popularnym w Ameryce Południowej etanolem. Tak, wiem, etanol jest bardzo popularny i w Polsce, ale akurat nie do zasilania samochodów, lecz raczej kierowców ;-)

Oba wspomniane silniki uzyskały najwyższą notę A w brazylijskim programie etykietowania samochodów pod względem zużycia paliwa (PBEV). Kierowcy będą mogli – zależnie od silnika – wybrać skrzynię pięcio- lub sześciobiegową, zawsze manualną.

Oroch został wyposażony w nowoczesne i przydatne rozwiązania – system MediaNav, tylny czujnik parkowania, tempomat. 66. Renault Duster OrochZadbano też o szereg akcesoriów, np. takie do przewozu rowerów, czy deski surfingowej, bo auto adresowane jest nie tylko do przedsiębiorców (w Polsce kupują takie samochody głównie oni), ale i dla młodych ludzi aktywnie spędzających wolny czas.

W Brazylii dynamicznie rośnie rynek kompaktowych pick-upów. W okresie 2010-2014 wzrósł on aż dziewięciokrotnie. W efekcie staje się on coraz ważniejszym segmentem, nic więc dziwnego, że i Renault chce coś z tego tortu wykroić dla siebie. A ma ku temu dobrą broń – samochód nowy, choć bazujący na sprawdzonym wzorcu, atrakcyjny cenowo, przestronny i funkcjonalny. Zabierający na pokład do pięciu osób i dysponujący ładownością 650 kg. Może nieprzesadnie wielka, ale spójrzmy prawdzie w oczy – w tym segmencie w zupełności wystarczającą.

59. Renault Duster OrochRenault jest marką posiadającą ogromne doświadczenie w budowie samochodów użytkowych. Duster Oroch zdecydowanie się do takich pojazdów zalicza, więc producent mógł wykorzystać wieloletnie doświadczenie poparte zaufaniem klientów – na przykład w Europie Renault jest liderem rynku lekkich aut użytkowych od praktycznie siedemnastu lat!

Duster Oroch jest samochodem czterodrzwiowym, z przestronną pięcioosobową kabiną i cechami, które pozwalają wybrać to auto zarówno do działalności gospodarczej, jak i jako pojazd rodzinny pozwalający na naprawdę aktywne spędzanie wolnego czasu.

Oroch ma o 150 mm większy rozstaw osi, niż SUV Duster. Długość Orocha jest większa o aż 360 mm – wynosi 4.693 mm. Wspomniany rozstaw osi sięga 2.829 mm. Wysokość sięga 1.695 mm, a szerokość – 1.821 mm (z lusterkami 1.997 mm). Prześwit samochodu wynosi 206 mm. Kąt natarcia, to 26°, a kąt zejścia 19,9°.

Jak przystało na samochód tego typu, kierowca ma dobrą pozycję i widoczność. Łatwo mu ją zająć, bo jego fotel jest regulowany na wysokość. Można też oczywiście ustawiać położenie kolumny kierowniczej.

71. Renault Duster OrochWewnątrz pojawiły się nowe wzory tapicerek, można zamówić także obicia skórzane. Co ciekawe jest to często spotykany „tuning” na innych rynkach – nawet w Polsce są ludzie decydujący się na obszycie skórą foteli Dusterów! Nic więc dziwnego, że producent Orocha przewidział możliwość wyposażenia samochodu w taką tapicerkę fabrycznie.

Skrzynia ładunkowa ma pojemność 683 litrów, a to więcej, niż w jakimkolwiek innym kompaktowym pick-upie z podwójną kabiną dostępnym na brazylijskim rynku. Skrzynia ma wymiary 1.175 mm na 1.350 mm. Przestrzeni nie zabiera koło zapasowe, które umieszczono pod spodem samochodu. Auto seryjnie oferowane jest z plastikową pokrywą, która wytrzymuje obciążenie 80 kg.

Również 80 kg można załadować na dach. Relingi tam umieszczone pozwalają na założenie boksu dachowego, czy stojaków na rowery, albo deski surfingowe.

64. Renault Duster OrochZawieszenie samochodu jest podobne, jak w Dusterze 4×4, ale wykonano je ze wzmocnionych elementów, które wytrzymają wyższe obciążenia, jakich można się spodziewać w pick-upie. Charakteryzuje się jednak świetnym tłumieniem nierówności zapewniają pasażerom komfort, o co wcale niełatwo w samochodach tego segmentu. Zastosowano też stabilizator poprawiający zachowanie w zakrętach bez utraty komfortu jazdy i to praktycznie bez względu na stopień załadowania samochodu.

Zadbano nawet o wyciszenie kabiny stosując nowe, lepsze uszczelki i okna.

Wspomniałem wcześniej, że pod maskę Dustera Oroch trafią silniki 1.6 i 2.0 Ten większy rozwija moc 148 KM (podczas zasilania etanolem) i 143 KM 9podczas korzystania z benzyny), zawsze przy 5.750 obr./min. Ten mniejszy generuje odpowiednio 115 KM i 110 KM przy takiej samej prędkości obrotowej. Aby zmniejszyć zużycie paliwa można skorzystać z trybu ECO, który ogranicza moc i moment obrotowy, zmniejsza też wydajność klimatyzacji. W efekcie pozwala zaoszczędzić do 10% paliwa.

Auto oferowane jest seryjnie na 16-calowych felgach ze stopów lekkich.

70. Renault Duster OrochWspomniany wcześniej MediaNav umożliwia dostęp do serwisów społecznościowych, a w połączeniu ze smartfonem pozwala na szerokie zastosowanie pokładowych multimediów, choćby podczas planowania podróży – można zarezerwować hotel, wyszukać lokale gastronomiczne, czy poznać prognozę pogody dla określonego obszaru. System dostarcza też informacji o ruchu drogowym (w czasie rzeczywistym). A gdy sparuje się go z iPhonem pojawia się możliwość sterowania głosowego całym systemem.

Podstawowa wersja Dustera Oroch (Expression 1.6 16v Flex) jest wyposażona standardowo m.in. w dwie czołowe poduszki powietrzne, hamulce z ABS, wspomaganie kierownicy, regulację wysokości kierownicy, klimatyzację, 16-calowe alufelgi w kolorze aluminium, radioodtwarzacz CD/mp3 z 4 głośnikami (3D Sound by Arkamys), sterowaniem z kierownicy oraz złączami USB i Bluetooth®, elektrycznie sterowane szyby, alarm, fotel kierowcy z regulacją wysokości, automatyczne ryglowanie drzwi przy prędkości 6 km/h, relingi dachowe. Opcjonalnie można domówić lusterka zewnętrzne sterowane elektrycznie oraz światła przeciwmgłowe.

Bogatsza wersja Dynamique oferowana jest zarówno z silnikiem 1.6 16v Flex, jak i 2.0 16v Flex, przy czym słabszy motor występuje ze skrzynią pięciobiegową (jak w Expression), a mocniejszy z sześciobiegową. Ta odmiana wyposażona jest seryjnie m.in. w system MediaNav Evolution z ekranem dotykowym o przekątnej 7” i funkcjami Eco-Coaching i Eco-Scoring, światła przeciwmgielne, alufelgi 16-calowe w kolorze Dark Grey, tempomat, elektrycznie sterowane lusterka, czujniki parkowania, kierownicę pokrytą skórą, komputer pokładowy, wskaźnik temperatury zewnętrznej. Opcjonalnie można zamówić skórzaną tapicerkę.

 

 

KG; zdjęcia: Renault Brasil

Galeria

Newsletter

0 0 głosy
Ocena artykułu
Tagi: 206Ameryka ŁacińskaDaciaDusterGrupa RenaultLoganRenault
Udostepnij10Tweet6Udostepnij2
Poprzedni

Grupa Renault w Rumunii na rzecz kobiet z rakiem piersi

Następny

Stronniczy przegląd prasy: MOTOR nr 40/2015

Krzysztof Gregorczyk

Krzysztof Gregorczyk

Pasjonat francuskiej motoryzacji. Autor największej ilości artykułów i wiadomości. Miłośnik szybkiej jazdy po krętych drogach. Regularnie odwiedza targi motoryzacyjne, a jego testy samochodów należą do najdokładniejszych w Sieci. Nieustępliwy tropiciel nieścisłości i braku obiektywizmu w prasie motoryzacyjnej. :-)

Następny

Stronniczy przegląd prasy: MOTOR nr 40/2015

Złoty Klucz Jakości dla Renault

Renault i Szalone Dni Muzyki

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
1 Komentarz
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze

Kalendarium

Czerwiec 2021
Cze 04 - 06 2021

Amicale Citroën Pologne: zlot i parada klasyków nad morzem

Koszalin
Zlot PIKUR
Cze 24 - 27 2021

Ogólnopolski Zlot Renault 2021

OSiR Wawrzkowizna
Lipiec 2021
Lip 09 - 10 2021

Piknik Rodzinny Miłośników Pojazdów Zabytkowych w Tucholi

Tuchola
Lip 11 2021

XIX Wystawa Pojazdów Zabytkowych w Tucholi

Tuchola
Lip 15 - 18 2021

XIII Zlot Citroen Oldtimer Club Polska

Zlot Renault 5
Lip 16 - 18 2021

XVI Ogólnopolski Zlot Renault 5

Miedziana Góra, Tor Kielce
Sierpień 2021
Sie 26 - 29 2021

VII Ogólnopolski Zlot Dacii

Sierpień 2022
17 Międzynarodowy Zlot Zabytkowych Citroenów Toruń 2022 (ICCCR 2022)
Sie 03 - 07 2022

17 Międzynarodowy Zlot Zabytkowych Citroenów Toruń 2022 (ICCCR 2022)

Toruń
Nie odnaleziono wydarzeń!

Reklama

Polecamy

  • serwis mechaniczny Renault Warszawa
  • serwis blacharsko-lakierniczy Renault Warszawa
  • Facebook Twitter

    Komentarze

    • Anonimowo o Wielkie plany Renault: nowe modele, wodór i lider elektromobilności. To wszystko już się dzieje.
    • Anonimowo o Ile kosztuje nowe Renault Arkana? Polski cennik, silniki, wersje, wyposażenie.
    • Anonimowo o Ile kosztuje nowe Renault Arkana? Polski cennik, silniki, wersje, wyposażenie.
    • Anonimowo o Ile kosztuje nowe Renault Arkana? Polski cennik, silniki, wersje, wyposażenie.
    • Anonimowo o Ile kosztuje nowe Renault Arkana? Polski cennik, silniki, wersje, wyposażenie.
    • Anonimowo o Ile kosztuje nowe Renault Arkana? Polski cennik, silniki, wersje, wyposażenie.
    • Anonimowo o Ile kosztuje nowe Renault Arkana? Polski cennik, silniki, wersje, wyposażenie.
    • Anonimowo o Ile kosztuje nowe Renault Arkana? Polski cennik, silniki, wersje, wyposażenie.
    • Anonimowo o Ile kosztuje nowe Renault Arkana? Polski cennik, silniki, wersje, wyposażenie.
    • Anonimowo o Ile kosztuje nowe Renault Arkana? Polski cennik, silniki, wersje, wyposażenie.


    Aktualności ze świata motoryzacji

    • Nowy Nissan X-Trail. Debiut w Europie latem 2022 roku
    • Test: Renault Captur E-Tech – z hybrydą wśród SUV-ów
    • Citroën Traction Avant: pierwsza jazda po prawie 60 latach w garażu
    • Dacia jak Volvo i lepsza od Nissana i Seata. Sprzedaż w marcu wzrosła o 67%!
    • Jakie płyny eksploatacyjne mają samochody elektryczne?
    • Nowy Peugeot 4008 i 5008 na targach motoryzacyjnych w Szanghaju
    • Ile kosztuje nowe Renault Arkana? Polski cennik, silniki, wersje, wyposażenie.
    • Nowe Renault Kangoo jest już dostępny konfiguratorze. Na razie nie w Polsce
    • Renault Twingo II dobrze ocenione. Stronniczy przegląd prasy: MOTOR nr 16/2021
    • Wielkie plany Renault: nowe modele, wodór i lider elektromobilności. To wszystko już się dzieje.


    Redakcja

    Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
    e-mail: [email protected]
    00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

    redaktor naczelny
    Krzysztof Gregorczyk
    [email protected]

    Kontakt w sprawie reklamy
    [email protected]



    Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
    Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
    Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

    Brak wyników
    temu
    • Reklama
    • Wiadomości
    • Testy
    • Historia
    • Wyprawy
    • Przegląd Prasy
    • Artykuły
    • Dane techniczne

    Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
    Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
    Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

    Witam ponownie!

    Zaloguj się

    Zapomniane hasło?

    Odzyskaj hasło

    Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

    Zaloguj się
    wpDiscuz
    1
    0
    Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
    ()
    x
    | Reply
    Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.