Trwają targi Expointer-Exposição Internacional de Animais, Máquinas, Implementos e Produtos Agropecuários, największa w Ameryce Łacińskiej impreza wystawiennicza adresowana przede wszystkim do sektora rolnego. Wystawiane tam są maszyny, narzędzia i produkty rolne, ale siłą rzeczy nie może zabraknąć także samochodów. To już 38. edycja tych Tagów i nie brakuje na nich również Renault, który prezentuje szeroką gamę swoich aut użytkowych, w tym model Duster Oroch, który trafi na brazylijski rynek już w bieżącym roku.
Targi Expointer rozpoczęły się w tym roku 29. sierpnia i potrwają do końca bieżącego tygodnia, czyli do 6. września. Służą do prezentacji najnowszych (ale nie tylko) rozwiązań stosowanych w branży rolnej i rolno-spożywczej. Można tam zresztą zobaczyć nie tylko osiągnięcia techniczne, ale i efekty prac biotechnologów. Łączna powierzchnia wystawowa, to 45.300 m².
Co tam prezentuje Renault?
Renault Duster Oroch rozpala emocje od ładnych kilku miesięcy i wreszcie trafi na brazylijski rynek. To pick-up plasujący się między segmentem aut kompaktowych i o klasę większych, dzięki czemu idealnie nadaje się do stosowania równocześnie w pracy i w rodzinie. Pięciomiejscowa, czterodrzwiowa kabina i umieszczona za nią skrzynia ładunkowa oferuje połączenie funkcjonalności SUV-a i praktyczności ciężarówki. To wszechstronny samochód o wyjątkowej przestronności, dobry zarówno do miasta, jak i na bezdroża. Produkcja ruszyła już w zakładach Renault São José dos Pinhais.
Renault Master, to zawodnik uznany na rynku od wielu lat. Na wielu rynkach, w tym także w Brazylii, jest liderem sprzedaży w swoim segmencie, który jednak trudno zdefiniować, bo oferowanych jest kilka długości i wysokości, a łączna liczba dostępnych wariantów przekracza liczbę 70! Dostępne są same podwozia, vany, przeszklone minibusy, a wszystko to w różnych wariantach wymiarowych, z różnymi napędami i interesującą gamą silnikową. Ten produkowany w São José dos Pinhais napędzany jest silnikiem wysokoprężnym 2.3 dCi 16v łączonym z sześciobiegową przekładnią manualną.
Renault Kangoo, to również znany i ceniony samochód klasy kombivan. Klienci chętnie wybierają to auto z uwagi na jego solidną budowę i niskie koszty eksploatacji. Kangoo może przewieźć nawet 800 kg ładunku. Osoby, dla których kluczowe są koszty eksploatacji chętnie sięgają po wersję napędzaną silnikiem 1.6 16v Hi-Flex (98 KM mocy maksymalnej przy zasilaniu etanolem), któremu przyznano klasę A w brazylijskim programie etykietowania samochodów pod względem oszczędności. Kangoo idealnie wpisuje się w potrzeby różnych biznesów – chętnie wybierają go piekarze, kwiaciarnie, pralnie, sklepy zoologiczne, czy dostawcy/kurierzy.
Nowy Renault Duster 2016 zadebiutuje na targach we Frankfurcie za niespełna dwa tygodnie, ale jest też pokazywany na targach Expointer. Wprawdzie to nie do końca to samo auto, ale nie jest tak, że Ameryka Łacińska jest dużo w tyle za Starym Kontynentem. Tam też mają oddział badawczo-rozwojowy Renault, który pracuje pełną parą. Może inni producenci oferują tam stare modele, ale na pewno nie Renault! Nowy Duster jest już od paru miesięcy oferowany w Brazylii. Oferuje m.in. system MediaNav Evolution, Miękkie, atrakcyjne materiały wykończeniowe, a także elementy na wysoki połysk (Piano Black) na konsoli środkowej. 2-litrowy silnik z 16-zaworową głowicą zyskał 6 KM i zasilany etanolem generuje teraz do 148 KM mocy maksymalnej. Wielu klientów decyduje się jednak na 115-konny silnik 1.6 16v. Duster oferowany jest w Brazylii w pięciu wersjach, z dwoma jednostkami napędowymi i dwoma rodzajami skrzyń biegów – manualną i automatyczną. Klienci mogą też wybierać między wersjami z napędem na przednią lub obie osie. W tym drugim przypadku zawieszenie tylne jest wielowahaczowe.
Renault Logan, to popularne auto cenione za niskie koszty zakupu i eksploatacji przy naprawdę wysokiej trwałości i niezawodności. Nowa generacja utrzymała zalety poprzedniej (przestronność, odporność mechaniczna, niskie koszty i trzyletnia gwarancja) i zapakowała je w atrakcyjniejsza karoserię i dorzuciła bogatsze wyposażenie. Nie brakuje na przykład tempomatu z ogranicznikiem prędkości. Podstawowym silnikiem jest jednostka 1.0 16v Hi-Power, która zasilana etanolem generuje 80 KM i również uzyskała etykietę A w brazylijskim programie etykietowania pojazdów Inmetro. Klienci chętnie sięgają także po wersję napędzaną silnikiem 1.6 8v generującym na etanolu 106 KM. Od ubiegłego roku w gamie Logana dostępna jest zautomatyzowana pięciobiegowa przekładnia EasyR, która zużywa nawet do 20% mniej paliwa, aniżeli konwencjonalne skrzynie automatyczne.
Nowe Renault Sandero budzi uznanie za jeden z największych bagażników w swojej klasie (największy, jeśli zaliczymy auto do segmentu B), który mieści aż 320 litrów. Z uwagi na swoją przestronność uzyskaną przy niewielkich gabarytach Sandero świetnie nadaje się zarówno dla singli, jak i dla rodzin z niedużymi dziećmi. Auto jest dobrze wyposażone i atrakcyjne stylistycznie. Wśród dostępnych rozwiązań warto wspomnieć system MediaNav, który pozwala na wykorzystywanie szeregu funkcji nawigacyjnych i multimedialnych, a także zawiera pakiet edukacyjny w zakresie jazdy ekonomicznej i ekologicznej. Gama silnikowa jest praktycznie tożsama z tą w Loganie, podobnie, jak warunki gwarancji (3 lata ograniczone przebiegiem 100.000 km)
Jak widać oferta Renault jest szeroka i atrakcyjna i z pewnością wzbudza duże zainteresowanie na targach Expointer.
KG
Najnowsze komentarze