Dawno nie byliśmy w Ameryce Łacińskiej, czas więc najwyższy poświęcić temu regionowi parę słów. Okazją jest wprowadzenie na rynek argentyński modelu Renault Duster Oroch, co miało miejsce dokładnie tydzień temu. Auto jest tam dostępne w promocyjnej cenie (do 20. kwietnia 2016) startującej od 298.700 argentyńskich peso. To bardzo dobra cena, jak za tego typu samochód – pick-upa z podwójną (pięcioosobową) kabiną. Kabiną przestronną, czterodrzwiową.
Renault Duster Oroch ma oczywiście wszystkie cechy SUV-a Duster. Jest przestronny, niezawodny i mechanicznie wytrzymały. Producent ma nadzieję, że Duster Oroch pójdzie w ślady Dustera i też będzie jednym z najchętniej kupowanych modeli w swojej klasie.
Renault Duster Oroch jest niewątpliwie samochodem wszechstronnym. Idealnym zarówno w zastosowaniach biznesowych, dzięki sporej skrzyni ładunkowej i pięciomiejscowej kabinie, jak i w życiu pozazawodowym, gdy chcemy się oddać rekreacji. Renault Duster Oroch plasuje się idealnie między kompaktowymi i średniej wielkości pick-upami mając przy tym bardzo atrakcyjną cenę. A do tego idealnie wpisuje się w oczekiwania południowoamerykańskich klientów, bo powstał w wyniku ścisłej współpracy Technocentre Renault z Renault Design América Latina (RDAL).
Renault Duster Oroch ma wydłużony o 150 mm względem SUV-a Duster rozstaw osi. Pozwoliło to uzyskać o 360 mm większą długość całkowitą pick-upa w stosunku do SUV-a. W efekcie Duster Oroch ma 4.693 mm długości, 1.821 mm szerokości oraz 1.694 mm wysokości. Rozstaw osi sięga 2.829 mm, dzięki czemu auto ma naprawdę sporo miejsca w środku, a i skrzynia ładunkowa jest całkiem imponująca, jak na rozmiary samochodu.
Zadbano o to, by Duster Oroch nie prowadził się, jak ciężarówka. Wadą wielu pick-upów jest to, że „na pusto” jeżdżą jak taczka. Renault Duster Oroch jest pod tym względem inny – okazuje się samochodem całkiem komfortowym, co predestynuje go do zastosowań rodzinnych, osobowych. Nie traci przy tym swoich cech nawet po wrzuceniu na pakę sporego obciążenia.
W kabinie jest bardzo przyjemnie. Renault Duster Oroch może być wyposażony w multimedialny system MediaNav Evolution, tempomat z ogranicznikiem prędkości, komputer pokładowy, regulowany na wysokość fotel kierowcy, regulację położenia kolumny kierownicy, klimatyzację, wskaźnik zmiany biegu, a także tryb ECO pozwalający na ograniczenie spalania o nawet 10%.
Jazdę ułatwiają m.in. czujniki parkowania. Standardowo Duster Oroch wyposażony jest w relingu dachowe oraz plastikową pokrywę skrzyni ładunkowej. A ta ma wymiary 1.175 mm (szerokość) i 1.350 mm (długość) i mieści 683 litry – to więcej, niż u jakiegokolwiek dostępnego w Argentynie kompaktowego rywala. Ładowność samochodu sięga 650 kg. Warto zauważyć, że przestrzeni ładunkowej nie ogranicza koło zapasowe, które jest umieszczone pod tylną częścią pojazdu.
Renault Duster Oroch ma 206 mm prześwitu, kąt natarcia wynoszący 26° i kąt zejścia 20°, dzięki czemu poradzi sobie z wieloma napotkanymi przeszkodami. Opony Michelin LTX Force w rozmiarze 215/65 R16 pozwalają zresztą bez obaw zjechać z asfaltu – to kapcie dobrze radzące sobie nawet poza utwardzonymi drogami.
Klient może się zdecydować na wiele elementów wyposażenia dodatkowego, w tym różnego rodzaju akcesoria. Duster Oroch może być wyposażony m.in. w kamerę cofania, listwy ochronne tylnej szyby, taśmy zabezpieczające ładunek, hak holowniczy, orurowanie, uchwyty do przewozu rowerów, i wiele innych.
A co pod maską? Do wyboru dwa silniki – 1.6 16v 110 KM łączony z manualną skrzynią pięciobiegową oraz 2.0 16v 143 KM z sześciobiegowym manualem. To dobre, sprawdzone jednostki napędowe. Producent daje na samochód 3-letnią gwarancję ograniczoną przebiegiem 100.000 km.
Promocyjne ceny w Argentynie, obowiązujące do 20. kwietnia 2016 roku, przedstawiają się następująco:
Duster Oroch Dynamique 1.6 – 298.700 peso
Duster Oroch Outsider 1.6 – 310.700 peso
Duster Oroch Dynamique 2.0 – 316.300 peso
Duster Oroch Privilege 2.0 – 331.500 peso
Duster Oroch Outsider Plus 2.0 – 340.300 peso
KG; zdjęcie: Renault Argentina
Najnowsze komentarze