Słynący z wytrzymałości, niezawodności i uniwersalności SUV, Renault Duster, zyskał właśnie nowy element w zespole napędowym. W Ameryce Łacińskiej można zamówić Dustera ze skrzynią CVT, bezstopniową, która jest szeroko stosowana przez Nissana i coraz częściej trafia do samochodów z logo Renault.
Przekładnia X-Tronic jest chwalona przez specjalistów za wysoką kulturę pracy i przyjemność użytkowania. Konstruktorom udało się wyeliminować charakterystyczny dla tego typu przekładni efekt „wycia” na wysokich obrotach. Ze swojej strony chwaliłem skrzynię CVT w Nowym Koleosie. Niewiele później pisaliśmy też, że na rynki południowoamerykańskie trafia właśnie Renault Captur ze skrzynią CVT.
Renault Duster ze skrzynią bezstopniową X-Trnic jest już dostępny w Brazylii. Skrzynia CVT jest tam łączona z silnikiem 1.6 SCe osiągającym 120 KM. Dopłata w stosunku do wersji z manualną przekładnią wynosi 4.500 reali. Ten zespół napędowy łączony jest jedynie z napędem na przednią oś. Ceny Duster ze skrzynią CVT prezentują się następująco:
Duster 1.6 Expression X-Tronic: 73.490 reali
Duster 1.6 Dynamique X-Tronic: 78.990 reali
Przypomnijmy, że Duster jest oferowany w Brazylii także w innych wersjach:
Duster 1.6 Expression manual w cenie 67.990 reali
Duster 1.6 Dynamique manual w cenie 73.490 reali
Duster 2.0 Dynamique manual w cenie 84.120 reali
Duster 2.0 Dynamique automat w cenie 85.070 reali
Duster 2.0 Dynamique 4×4 w cenie 86.620 reali
Dzięki wprowadzeniu wersji ze skrzynią bezstopniową CVT Duster jest SUV-em z największym na tamtejszym rynku wyborem, jeśli chodzi o zespoły napędowe.
Skrzynia X-Tronic w Dusterze jest analogiczna, jak w Capturze. Ma sześć „wirtualnych” biegów i możliwość manualnej sekwencyjnej zmiany przełożeń. Przyspieszenie jest stałe i efektywne, a dzięki temu jazda jest bardzo komfortowa. Skrzynia jest produkowana przez zależną od Aliansu Renault Nissan firmę Jatco.
Duster w Ameryce Południowej nie jest uznawany za model budżetowy, choć ceny ma atrakcyjne. Auto jest wyposażone m.in. w elektro-hydrauliczne wspomaganie układu kierowniczego, system odzyskiwania energii ESM (Energy Smart Management), tryb ECO, czy system MediaNav z dotykowym ekranem i nawigacją satlitarną. Dzięki 475-litrowemu bagażnikowi, 210-milimetrowemu prześwitowi i znakomitym kątom natarcia i zejścia jest chętnie kupowany przez Brazylijczyków.
Krzysztof Gregorczyk; zdjęcia: Renault
Najnowsze komentarze