czwartek, 11 sierpnia, 2022
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Reklama
  • Kontakt
  • Organizujesz zlot?
  • Współpraca
  • Redakcja
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny.
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wydarzenia
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny.
Brak wyników
temu
Główna Wiadomości Renault

Renault e.dams wygrywa wyścig ePrix w Marrakeszu

Krzysztof Gregorczyk autor Krzysztof Gregorczyk
2016-11-15
w Renault, Wiadomości
Czas czytania 5 minut
9 0
0
8
UDOSTĘPNIEŃ
26
ODSŁON
UdostępnijTwitterPoleć

Zobacz również

Unikatowe Renault R5 Le Car Van: jeden z zaledwie 450 sztuk

Kilkaset Peugeotów 205 coraz bliżej Polski. Europ.raid jest w Macedonii

TOP 7 najlepiej sprzedających się francuskich samochodów na świecie: Citroën, Peugeot i Renault

Renault e.dams wygrało drugi wyścig trzeciego sezonu Mistrzostw Świata FIA Formuły E wspaniałym przejazdem Sébastiena Buemi, który przedarł się na czołową pozycję z siódmego miejsca na starcie ePrix w Marrakeszu. Sébastien uzyskał w kwalifikacjach drugie miejsce do startu na Międzynarodowym Torze Moulay El Hassan, lecz otrzymał karę przesunięcia o pięć miejsc do tyłu na liście startowej z powodu problemu gaśnicy w jego bolidzie. Właściwa strategia zespołu połączona ze skutecznym kontrolowaniem zużycia energii oraz wzorcową jazdą Séba przyniosły ósme zwycięstwo Szwajcara w Formule E.

Nicolas Prost przejechał ten wyścig również w sposób skuteczny i dojrzały, przechodząc z szóstej pozycji startowej na czwartą na mecie. Podczas losowania Nico znalazł się w pierwszej grupie kwalifikacyjnej i nie udało mu się przejść do grupy Superpole.

Renault e.dams wyjeżdża z Marrakeszu z 74 punktami w klasyfikacji mistrzostw, plasując się przed zespołami ABT Schaeffler Audi Sport i Mahindra Racing (oba mają po 36 punktów). Sébastien zgromadził 50 punktów w klasyfikacji kierowców, zaś Lucas di Grassi, jego najbliższy rywal, ma ich 28. Nicolas Prost jest trzeci z 24 punktami na koncie.

Renault e.dams, Sébastien i Nicolas muszą teraz cierpliwie czekać do 17 lutego 2017 roku, by powrócić na tor. Trzecia runda tego sezonu zostanie rozegrana w Buenos Aires (Argentyna), na torze w Puerto Madero.

Sébastien – nr 9: „Moje samochody były dziś niesamowite, miały doskonałe wyważenie. Na pierwszym okrążeniu zużyłem trochę za dużo energii. Potem udało nam się zaoszczędzić trochę prądu, by móc później zaatakować. Wszystko dobrze zadziałało z korzyścią dla nas! Wiemy, że mamy sprawny samochód i trzeba to było wykorzystać, skoro znaleźliśmy się w stawce na wyższych pozycjach niż przewidywaliśmy. Wydobyłem z samochodu wszystko to, co chciałem i to pokazuje, jak wspaniale pracuje nasz zespół. To bardzo pozytywny początek sezonu!”.

Nicolas – nr 8: „Jestem zadowolony z mojego przejazdu, ale trochę zawiedziony, że nie udało mi się zdobyć wyższej pozycji w kwalifikacjach przed startem. Pokazałem całkiem dobre wyniki w jazdach treningowych, lecz Q1 jest trudniejszą sesją. Byłem blisko grupy Superpole. Zużyłem trochę zbyt dużo energii na pierwszym okrążeniu, co znaczyło, że musiałem być bardziej oszczędny w dalszej jeździe. Mimo to udało mi się zdublować Daniela Abta i dalej atakować. Oczywiście wolałbym zająć miejsce na podium – i tutaj, i w Hongkongu – lecz najważniejsze jest zdobywanie punktów”.

Vincent Gaillardot, Szef Projektu Renault Sport: „Interesujące było sprawdzenie samochodu Z.E.16 w warunkach wyścigu na torze stałym. Daje to nam jeszcze więcej informacji o hierarchii wśród zespołów. Kwalifikacje wykazały, że różnice między nami, Citroënem, Mahindrą i Audi  są bardzo małe. Problem, jaki mieliśmy z gaśnicą, jest niespotykany – wydaje się, że ulotnił się z niej gaz. Na szczęście byliśmy w stanie nadrobić stratę w czasie wyścigu. Dziś potwierdziliśmy, że nasz zespół i samochody są bardzo skuteczne w warunkach wyścigu i obaj kierowcy umieli to wykorzystać”.

Jean-Paul Driot, współwłaściciel zespołu: „Bardzo pozytywne jest zdobycie silnej przewagi w zimowych rundach mistrzostw, zwłaszcza przed przerwą w startach dzielącą nas od Buenos Aires. Sébastien bardzo dobrze przejechał wyścig, niwelując stratę spowodowaną karą, a uzupełnieniem tego wyniku była dobra jazda Nicolasa. Był to spory wysiłek całego zespołu. Nie poddaliśmy się naszym rywalom, którzy utrzymywali mocny rytm na początku wyścigu i pozostaliśmy skupieni na realizacji naszej własnej strategii. Konkretnym wynikiem była nasza pozycja na mecie”.

Alain Prost, współwłaściciel zespołu: „To był wielki dzień! Z każdym wyścigiem zespół poprawia swoje wyniki. Nawet jeśli nie startujemy z pierwszej linii, jesteśmy w stanie wygrywać. To trochę tak jak w Hongkongu, gdy nie mogliśmy wykazać się naszą najlepszą formą w kwalifikacjach. Wydaje się jednak, że rytm jazdy w wyścigach poszczególnych zespołów jest coraz bardziej zbliżony i różnice są niewielkie, co jest pozytywne dla całych mistrzostw. Skoncentrowaliśmy się na przygotowaniu do wyścigu podczas jazd treningowych i to przyniosło korzyści, gdy trzeba było nadrabiać straty spowodowane karą dla Sébastiena. Cały zespół i obaj kierowcy dali z siebie wszystko. Dwa zwycięstwa Séba i dwa czwarte miejsca Nicolasa to solidny początek sezonu i mocna zaliczka do obrony naszych tytułów. Oczywiście nasi rywale stale poprawiają swe wyniki, ale nie dopuścimy do tego, by nas nie dogonili!”.

Wyniki rundy ePrix w Marrakeszu
1. Sébastien Buemi
2. San Bird
3. Felix Rosenqvist
4. Nicolas Prost
5. Lucas di Grassi
6. Daniel Abt
7. Oliver Turvey
8. Jean-Éric Vergne
9. Nick Heidfeld
10. José-María Lopez

Klasyfikacja punktowa zespołów
1. Renault e.dams – 74
2. ABT Schaeffler Audi Sport – 36
3. Mahindra Racing – 36
4. Andretti Formula E – 19
5. DS Virgin Racing – 18
6. NEXTEV NIO – 13
7. Faraday Future Dragon Racing – 7
8. TECHEETAH – 4
9. Venturi Formula E Team – 3
10. Panasonic Jaguar Racing – 0

Klasyfikacja punktowa kierowców
1. Sébastien Buemi – 50
2. Lucas di Grassi – 28
3. Nicolas Prost – 24
4. Felix Rosenqvist – 19
5. Sam Bird – 18
6. Nick Heidfeld – 17
7. Antonio Felix da Costa – 10
8. Oliver Turvey – 10
9. Robin Frijns – 8
10. Daniel Abt – 8

 

 

źródło: Renault Polska

Gorące wiadomości wprost na Twój e-mail


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

0 0 głosy
Ocena artykułu
Tagi: e.damsFormuła ERenaultSport
Udostepnij3Tweet2Udostepnij1
Poprzedni

Citroen na zawodach Ogień Na Ogień

Następny

Sportowy Citroën C3 Proto

Krzysztof Gregorczyk

Krzysztof Gregorczyk

Pasjonat francuskiej motoryzacji. Autor największej ilości artykułów i wiadomości. Miłośnik jazdy po krętych drogach. Regularnie odwiedza targi motoryzacyjne, a jego testy samochodów należą do najdokładniejszych w Sieci. Nieustępliwy tropiciel nieścisłości i braku obiektywizmu w prasie motoryzacyjnej. :-)

Następny

Sportowy Citroën C3 Proto

Jednotonowy pickup Peugeot coraz bliżej

Wojskowy Renault 4 z programu Jamesa Maya na sprzedaż

Subskrybuj
Powiadom o
guest

guest

0 komentarzy
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
Facebook Twitter LinkedIn

Komentarze

  • Anonimowo - Renault Laguna Grandtour z silnikiem 3.5 V6: „unikat na skalę europejską”
  • Bogusław - Luksusowy DS 4 konkuruje z Mercedesem Klasy A, Audi A3 Sportback i BMW serii 1
  • Tosia - Pierwsze nowe Citroëny C5 Aircross trafiają do polskich klientów: „To miłość od pierwszego wejrzenia”
  • Anonimowo - Geneza unikalnej sygnatury świetlnej Peugeot. Skąd wzięły się kły?
  • Tosia - Tuning silnika 1.5 blueHDi 130 KM. Jaki wzrost moc można uzyskać: box i chiptuning?
  • Edgar - Pierwsze nowe Citroëny C5 Aircross trafiają do polskich klientów: „To miłość od pierwszego wejrzenia”
  • Tomasz O - Tuning silnika 1.5 blueHDi 130 KM. Jaki wzrost moc można uzyskać: box i chiptuning?
  • pawel27 - Pierwsze nowe Citroëny C5 Aircross trafiają do polskich klientów: „To miłość od pierwszego wejrzenia”
  • prnd - Renault Laguna Grandtour z silnikiem 3.5 V6: „unikat na skalę europejską”
  • Piotr - Renault Laguna Grandtour z silnikiem 3.5 V6: „unikat na skalę europejską”


Aktualności ze świata motoryzacji

  • Unikatowe Renault R5 Le Car Van: jeden z zaledwie 450 sztuk
  • Kilkaset Peugeotów 205 coraz bliżej Polski. Europ.raid jest w Macedonii
  • Citroën Kegresse – na gąsienicach na bezdroża, błota, piaski i w góry. Zaproszenie na pokaz w Wilnie
  • TOP 7 najlepiej sprzedających się francuskich samochodów na świecie: Citroën, Peugeot i Renault
  • Citroën i Peugeot z najwyższym wzrostem sprzedaży w Argentynie IQ 2022 r.
  • W sierpniu w Polsce nowe samochody kupuje coraz więcej klientów indywidualnych. Firmy za to zmniejszają zakupy
  • Luksusowy DS 4 konkuruje z Mercedesem Klasy A, Audi A3 Sportback i BMW serii 1
  • Czy Dacia Duster pociągnie ponad 25 ton ładunku? Niezwykły test popularnego SUVa
  • O ile spadła liczba wypadków na drogach Europy od 2008?
  • Strefy Czystego Transportu w polskich miastach już za trzy lata. Gdzie zostaną uruchomione?


Redakcja

Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
e-mail: [email protected]
00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

redaktor naczelny
Krzysztof Gregorczyk
[email protected]

Kontakt w sprawie reklamy (Advertising Contact)
[email protected]

 

 



Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
0
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.