Renault e.dams wygrało drugi wyścig trzeciego sezonu Mistrzostw Świata FIA Formuły E wspaniałym przejazdem Sébastiena Buemi, który przedarł się na czołową pozycję z siódmego miejsca na starcie ePrix w Marrakeszu. Sébastien uzyskał w kwalifikacjach drugie miejsce do startu na Międzynarodowym Torze Moulay El Hassan, lecz otrzymał karę przesunięcia o pięć miejsc do tyłu na liście startowej z powodu problemu gaśnicy w jego bolidzie. Właściwa strategia zespołu połączona ze skutecznym kontrolowaniem zużycia energii oraz wzorcową jazdą Séba przyniosły ósme zwycięstwo Szwajcara w Formule E.
Nicolas Prost przejechał ten wyścig również w sposób skuteczny i dojrzały, przechodząc z szóstej pozycji startowej na czwartą na mecie. Podczas losowania Nico znalazł się w pierwszej grupie kwalifikacyjnej i nie udało mu się przejść do grupy Superpole.
Renault e.dams wyjeżdża z Marrakeszu z 74 punktami w klasyfikacji mistrzostw, plasując się przed zespołami ABT Schaeffler Audi Sport i Mahindra Racing (oba mają po 36 punktów). Sébastien zgromadził 50 punktów w klasyfikacji kierowców, zaś Lucas di Grassi, jego najbliższy rywal, ma ich 28. Nicolas Prost jest trzeci z 24 punktami na koncie.
Renault e.dams, Sébastien i Nicolas muszą teraz cierpliwie czekać do 17 lutego 2017 roku, by powrócić na tor. Trzecia runda tego sezonu zostanie rozegrana w Buenos Aires (Argentyna), na torze w Puerto Madero.
Sébastien – nr 9: „Moje samochody były dziś niesamowite, miały doskonałe wyważenie. Na pierwszym okrążeniu zużyłem trochę za dużo energii. Potem udało nam się zaoszczędzić trochę prądu, by móc później zaatakować. Wszystko dobrze zadziałało z korzyścią dla nas! Wiemy, że mamy sprawny samochód i trzeba to było wykorzystać, skoro znaleźliśmy się w stawce na wyższych pozycjach niż przewidywaliśmy. Wydobyłem z samochodu wszystko to, co chciałem i to pokazuje, jak wspaniale pracuje nasz zespół. To bardzo pozytywny początek sezonu!”.
Nicolas – nr 8: „Jestem zadowolony z mojego przejazdu, ale trochę zawiedziony, że nie udało mi się zdobyć wyższej pozycji w kwalifikacjach przed startem. Pokazałem całkiem dobre wyniki w jazdach treningowych, lecz Q1 jest trudniejszą sesją. Byłem blisko grupy Superpole. Zużyłem trochę zbyt dużo energii na pierwszym okrążeniu, co znaczyło, że musiałem być bardziej oszczędny w dalszej jeździe. Mimo to udało mi się zdublować Daniela Abta i dalej atakować. Oczywiście wolałbym zająć miejsce na podium – i tutaj, i w Hongkongu – lecz najważniejsze jest zdobywanie punktów”.
Vincent Gaillardot, Szef Projektu Renault Sport: „Interesujące było sprawdzenie samochodu Z.E.16 w warunkach wyścigu na torze stałym. Daje to nam jeszcze więcej informacji o hierarchii wśród zespołów. Kwalifikacje wykazały, że różnice między nami, Citroënem, Mahindrą i Audi są bardzo małe. Problem, jaki mieliśmy z gaśnicą, jest niespotykany – wydaje się, że ulotnił się z niej gaz. Na szczęście byliśmy w stanie nadrobić stratę w czasie wyścigu. Dziś potwierdziliśmy, że nasz zespół i samochody są bardzo skuteczne w warunkach wyścigu i obaj kierowcy umieli to wykorzystać”.
Jean-Paul Driot, współwłaściciel zespołu: „Bardzo pozytywne jest zdobycie silnej przewagi w zimowych rundach mistrzostw, zwłaszcza przed przerwą w startach dzielącą nas od Buenos Aires. Sébastien bardzo dobrze przejechał wyścig, niwelując stratę spowodowaną karą, a uzupełnieniem tego wyniku była dobra jazda Nicolasa. Był to spory wysiłek całego zespołu. Nie poddaliśmy się naszym rywalom, którzy utrzymywali mocny rytm na początku wyścigu i pozostaliśmy skupieni na realizacji naszej własnej strategii. Konkretnym wynikiem była nasza pozycja na mecie”.
Alain Prost, współwłaściciel zespołu: „To był wielki dzień! Z każdym wyścigiem zespół poprawia swoje wyniki. Nawet jeśli nie startujemy z pierwszej linii, jesteśmy w stanie wygrywać. To trochę tak jak w Hongkongu, gdy nie mogliśmy wykazać się naszą najlepszą formą w kwalifikacjach. Wydaje się jednak, że rytm jazdy w wyścigach poszczególnych zespołów jest coraz bardziej zbliżony i różnice są niewielkie, co jest pozytywne dla całych mistrzostw. Skoncentrowaliśmy się na przygotowaniu do wyścigu podczas jazd treningowych i to przyniosło korzyści, gdy trzeba było nadrabiać straty spowodowane karą dla Sébastiena. Cały zespół i obaj kierowcy dali z siebie wszystko. Dwa zwycięstwa Séba i dwa czwarte miejsca Nicolasa to solidny początek sezonu i mocna zaliczka do obrony naszych tytułów. Oczywiście nasi rywale stale poprawiają swe wyniki, ale nie dopuścimy do tego, by nas nie dogonili!”.
Wyniki rundy ePrix w Marrakeszu
1. Sébastien Buemi
2. San Bird
3. Felix Rosenqvist
4. Nicolas Prost
5. Lucas di Grassi
6. Daniel Abt
7. Oliver Turvey
8. Jean-Éric Vergne
9. Nick Heidfeld
10. José-María Lopez
Klasyfikacja punktowa zespołów
1. Renault e.dams – 74
2. ABT Schaeffler Audi Sport – 36
3. Mahindra Racing – 36
4. Andretti Formula E – 19
5. DS Virgin Racing – 18
6. NEXTEV NIO – 13
7. Faraday Future Dragon Racing – 7
8. TECHEETAH – 4
9. Venturi Formula E Team – 3
10. Panasonic Jaguar Racing – 0
Klasyfikacja punktowa kierowców
1. Sébastien Buemi – 50
2. Lucas di Grassi – 28
3. Nicolas Prost – 24
4. Felix Rosenqvist – 19
5. Sam Bird – 18
6. Nick Heidfeld – 17
7. Antonio Felix da Costa – 10
8. Oliver Turvey – 10
9. Robin Frijns – 8
10. Daniel Abt – 8
źródło: Renault Polska
Najnowsze komentarze