Renault stawia na elektromobilność. Już dzisiaj połowa ludności świata mieszka w dużych miastach. A mają one w związku z tym kilka poważnych wyzwań: zanieczyszczenie powietrza oraz ruch samochodowy. Dlatego Renault zmienia swoje podejście do motoryzacji i angażuje się w projekty, które mają zmniejszyć obciążenie środowiska przez motoryzację. Mówimy o rozwoju nowych rodzajów mobilności. Dzisiaj widzimy samochód jako sposób na własną wolność, wolność przemieszczania się, wolność wyboru drogi. Jednak sposób używania samochodów się zmienia. Bo przecież już dzisiaj rozwija się car sharing. W Polsce jeszcze mało popularny, ale mamy już kilka dużych sieci, jak Traficar, który używa samochodów Renault Clio oraz Renault Zoe.
Zgodnie z wynikami badań Kantar dla Renault, przeprowadzonymi w grudniu 2018 roku, aż 65% mieszkańców miast uważa, że smog jest poważnym problemem w miejscu ich zamieszkania. Ponad 90% osób uważa, że powinniśmy zmienić nasze nawyki transportowe. Blisko 90% badanych uważa, że na naszych drogach jest za dużo samochodów osobowych i powinny się na nich pojawić czyste samochody elektryczne. Ponad 70% osób uważa, że największą zaletą takich aut jest brak emisji spalin. Dużo mniej osób zwraca uwagę na cichą jazdę czy komfort. Kantar zapytał też kiedy samochody autonomiczne mają szansę pojawić się na naszych drogach – 11% odpowiedziało, że w ciągu 5 lat a 27% nie wcześniej niż za 10 lat. Wśród zalet samochodów autonomicznych najwięcej osób wskazało, że jest to większa dostępność dla osób nie posiadających praw jazdy oraz redukcja liczby miejsc parkingowych (w związku z pomysłem wprowadzenia samochodu na żądanie, który dojeżdża do osoby potrzebującej transportu). Ponad 80% respondentów uważa, że większość osób przesiądzie się na samochody elektryczne oraz, że pojawią się nowe, nieznane jeszcze środki transportu.
Renault chce angażować się w tworzenie inteligentnych miast, w których przemieszczanie się jest łatwe, możliwe do zarządzania z poziomu smartfona. Firma uruchomiła usługi car sharingu, samodzielnie lub przy wykorzystaniu sieci partnerów. Już dzisiaj Renault posiada kilka tysięcy pojazdów elektrycznych w carsharingu, oczywiście to nadal niedużo – ale najważniejszy jest stały wzrost. W zeszłym roku Renault sprzedało 50 tysięcy samochodów elektrycznych i ma sporą przewagę nad konkurencją, bo przecież Zoe zaprezentowano 8 lat temu. Stąd bierze się cała masa doświadczeń, które firma będzie wykorzystywać w projektowaniu i wprowadzaniu kolejnych modeli – mówił Vincent Carre, dyrektor sprzedaży i marketingu Renault na Europę na dzisiejszej konferencji prasowej w Warszawie.
Renault posiada dzisiaj kompletną gamę pojazdów elektrycznych. W ciągu najbliższych lat powiększy się ona o kolejne modele, w tym hybrydowe.
W związku z rozwojem projektów elektromobilności w Renault koncern zapowiada konkurs na zaprojektowanie inteligentnego miejsca przesiadkowego dla nowoczesnego miasta. Szczegóły opublikujemy wkrótce.
Najnowsze komentarze