• Najnowsze
Renault Eolab

Renault Eolab, czyli model o wymarzonym spalaniu 1 l/100 km

2020-07-05

Używany Peugeot J7 – zabytkowy kamper z 1975 roku

2021-02-28

Auto na prąd za grosze. Najtańszy elektryczny konkurent Dacii Spring kosztuje zaledwie 17.000 zł. Niestety nie kupisz go w Polsce

2021-02-28

Nowy Citroën C4 popularny wśród klientów. Fabryka zwiększa produkcję

2021-02-28

Test: nowy Renault Koleos 2019 FL Blue dCi 190 X-Tronic 4×4 – duży komfortowy SUV klasy biznes

2021-02-28

Nowe Renault Espace F1: odrodzenie szalonego minivana!

2021-02-28

Dacia Duster 1.5 dCi 4×4 kontra Audi Q7 3.0 TDi Quattro. Kto wygrał?

2021-02-27

DS 7 Crossback Louvre: SUV klasy premium w limitowanej wersji Louvre z silnikiem diesla z rabatem 37.000 zł! Konkurent Audi, BMW i Mercedesa

2021-02-27

Nowy Citroën C4 cieszy się dużym zainteresowaniem klientów. Ładniejszy niż Toyota C-HR, wygodniejszy niż Volkswagen Golf

2021-02-27

Nowy Peugeot 308 2021 – mamy zdjęcia prezentujące konkurenta Golfa i Corolli!

2021-02-27
Opel Mokka 2021, Mokka-e

Test: Nowy Opel Mokka robi duże wrażenie i nie chodzi tylko o wygląd (pierwsza jazda)

2021-02-27
niedziela, 28 lutego, 2021
  • Reklama
  • Redakcja
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
  • Wiadomości
    • TOP 100 Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
  • Testy
    • TOP 100 – testy samochodów
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Katalog samochodów
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Przeglądy Prasy
  • Artykuły
  • Wydarzenia
  • Dane techniczne
Brak wyników
temu
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Wiadomości Renault

Renault Eolab, czyli model o wymarzonym spalaniu 1 l/100 km

Małgorzata Kozikowska Małgorzata Kozikowska
2020-07-05
w Renault, Wiadomości
Czas czytania2min
967 10
2
Renault Eolab
837
UDOSTĘPNIEŃ
2.8k
ODSŁON
UdostępnijTwitter

Zobacz również

Używany Peugeot J7 – zabytkowy kamper z 1975 roku

Auto na prąd za grosze. Najtańszy elektryczny konkurent Dacii Spring kosztuje zaledwie 17.000 zł. Niestety nie kupisz go w Polsce

Nowy Citroën C4 popularny wśród klientów. Fabryka zwiększa produkcję

Renault Eolab miał jedno podstawowe zadanie: ograniczyć spalanie do minimum. Dzięki niskiej masie, aerodynamicznej sylwetce oraz hybrydowemu układowi napędowemu udało się uzyskać wymarzony rezultat: 1 l/100 km.

Koncepcyjny model Renault Eolab zadebiutował podczas salonu samochodowego w Paryżu w 2014 roku i jest ciekawym osiągnięciem w dążeniu do jak najniższego spalania i ograniczenia emisji CO2. Napęd pojazdu pochodził od 3-cylindrowego silnika benzynowego o pojemności 1 litra, który generował 78 KM mocy i 95 Nm momentu obrotowego. Spalinowa jednostka współpracowała z motorem elektrycznym o mocy 54 KM (40 kW) i momencie obrotowym 200 Nm. Napęd był przekazywany z pośrednictwem trzybiegowego automatu.

System magazynowania energii składał się z akumulatorów litowo-jonowych o pojemności 6,7 kWh, które umożliwiały pokonanie do 60 kilometrów w trybie elektrycznym. Maksymalna prędkość z udziałem wyłącznie jednostki elektrycznej była ograniczona do 120 km/h.Renault Eolab

Renault Eolab był w pewnym sensie odpowiedzią na propozycję Volkswagena. Wiosną tego samego roku niemiecki producent zaprezentował dwumiejscowy model XL1, który katalogowo potrzebował zaledwie 0,9 l/100 km. Model Renault mógł jednak pomieścić na swoim pokładzie cztery osoby. 

Kluczem do sukcesu w uzyskaniu spalania 1 l/100 km i emisji 22 g CO2/km, oprócz hybrydowego napędu, miała być niska masa własna, która wynosiła 955 kg, czyli o 400 kg mniej niż w Renault Clio. Aby samochód stracił na wadze zastosowano magnezowy dach, cieńszą przednią szybę i szybę tylną wykonaną z tworzywa sztucznego. W konstrukcji modelu Eolab znajdziemy również aluminium i materiały kompozytowe.

Dla uzyskania niższych oporów powietrza opracowano zawieszenie, które przy prędkości 70 km/h obniżało się o 2,5 cm. Model Eolab wyposażono również w aktywne osłony kół, które były zamknięte dla lepszej aerodynamiki, a gdy hamulce wymagały chłodzenia – otwierały się. Renault wyliczyło, że w modelu Eolab zastosowano ok. 100 najróżniejszych innowacji.

Galeria

Renault EolabRenault Eolab

Newsletter

2.7 3 głosy
Ocena artykułu
Tagi: EolabkonceptyRenault
Udostepnij335Tweet209Udostepnij59
Poprzedni

DS 9 i DS 7 Crossback z tapicerką z motywem bransolety zegarka

Następny

Citroen Mecanophone – najgłośniejsza ciężarówka świata

Małgorzata Kozikowska

Małgorzata Kozikowska

Dziennikarka motoryzacyjna, autorka artykułów, testów, poszukiwaczka ciekawostek. Prywatnie posiadaczka Citroena C4. Po godzinach, w czasie niewielu wolnych chwil, które posiada, zajmuje się muzyką.

Następny

Citroen Mecanophone - najgłośniejsza ciężarówka świata

Ile kosztuje używany samochód elektryczny?

Peugeot e-Legend

Peugeot e-Legend – tak mogłaby wyglądać seryjna wersja modelu

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
2 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze

Kalendarium

Czerwiec 2021
Cze 04 - 06 2021

Amicale Citroën Pologne: zlot i parada klasyków nad morzem

Koszalin
Lipiec 2021
Lip 09 - 10 2021

Piknik Rodzinny Miłośników Pojazdów Zabytkowych w Tucholi

Tuchola
Lip 11 2021

XIX Wystawa Pojazdów Zabytkowych w Tucholi

Tuchola
Lip 15 - 18 2021

XIII Zlot Citroen Oldtimer Club Polska

Sierpień 2021
Sie 26 - 29 2021

VII Ogólnopolski Zlot Dacii

Sierpień 2022
17 Międzynarodowy Zlot Zabytkowych Citroenów Toruń 2022 (ICCCR 2022)
Sie 03 - 07 2022

17 Międzynarodowy Zlot Zabytkowych Citroenów Toruń 2022 (ICCCR 2022)

Toruń
Nie odnaleziono wydarzeń!

Reklama

Polecamy

  • serwis mechaniczny Renault Warszawa
  • serwis blacharsko-lakierniczy Renault Warszawa
  • Facebook Twitter

    Komentarze

    • Nobody o Dacia Duster 1.5 dCi 4×4 kontra Audi Q7 3.0 TDi Quattro. Kto wygrał?
    • Jacek o Nowe Renault Espace F1: odrodzenie szalonego minivana!
    • Jacek o Auto na prąd za grosze. Najtańszy elektryczny konkurent Dacii Spring kosztuje zaledwie 17.000 zł. Niestety nie kupisz go w Polsce
    • pawel27 o Nowy Citroën C4 popularny wśród klientów. Fabryka zwiększa produkcję
    • Andrzej Juliański o Nowy Citroën C4 cieszy się dużym zainteresowaniem klientów. Ładniejszy niż Toyota C-HR, wygodniejszy niż Volkswagen Golf
    • Mario o Dacia Duster 1.5 dCi 4×4 kontra Audi Q7 3.0 TDi Quattro. Kto wygrał?
    • Anonimowo o Auto na prąd za grosze. Najtańszy elektryczny konkurent Dacii Spring kosztuje zaledwie 17.000 zł. Niestety nie kupisz go w Polsce
    • Anonimowo o Auto na prąd za grosze. Najtańszy elektryczny konkurent Dacii Spring kosztuje zaledwie 17.000 zł. Niestety nie kupisz go w Polsce
    • Anonimowo o Auto na prąd za grosze. Najtańszy elektryczny konkurent Dacii Spring kosztuje zaledwie 17.000 zł. Niestety nie kupisz go w Polsce
    • Pp o Dacia Duster 1.5 dCi 4×4 kontra Audi Q7 3.0 TDi Quattro. Kto wygrał?


    Aktualności ze świata motoryzacji

    • Używany Peugeot J7 – zabytkowy kamper z 1975 roku
    • Auto na prąd za grosze. Najtańszy elektryczny konkurent Dacii Spring kosztuje zaledwie 17.000 zł. Niestety nie kupisz go w Polsce
    • Nowy Citroën C4 popularny wśród klientów. Fabryka zwiększa produkcję
    • Test: nowy Renault Koleos 2019 FL Blue dCi 190 X-Tronic 4×4 – duży komfortowy SUV klasy biznes
    • Nowe Renault Espace F1: odrodzenie szalonego minivana!
    • Dacia Duster 1.5 dCi 4×4 kontra Audi Q7 3.0 TDi Quattro. Kto wygrał?
    • DS 7 Crossback Louvre: SUV klasy premium w limitowanej wersji Louvre z silnikiem diesla z rabatem 37.000 zł! Konkurent Audi, BMW i Mercedesa
    • Nowy Citroën C4 cieszy się dużym zainteresowaniem klientów. Ładniejszy niż Toyota C-HR, wygodniejszy niż Volkswagen Golf
    • Nowy Peugeot 308 2021 – mamy zdjęcia prezentujące konkurenta Golfa i Corolli!
    • Test: Nowy Opel Mokka robi duże wrażenie i nie chodzi tylko o wygląd (pierwsza jazda)


    Redakcja

    Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
    e-mail: [email protected]
    00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

    redaktor naczelny
    Krzysztof Gregorczyk
    [email protected]

    Kontakt w sprawie reklamy
    [email protected]



    Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
    Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
    Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

    Brak wyników
    temu
    • Reklama
    • Wiadomości
    • Testy
    • Historia
    • Wyprawy
    • Przegląd Prasy
    • Artykuły
    • Dane techniczne

    Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
    Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
    Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

    Witam ponownie!

    Zaloguj się

    Zapomniane hasło?

    Utwór®z nowe konto

    Wypełnij, aby się zarejestrować

    Wszystkie pola wymagane Zaloguj się

    Odzyskaj hasło

    Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

    Zaloguj się
    wpDiscuz
    2
    0
    Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
    ()
    x
    | Reply
    Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.