shaggy Wiadomości
Wiadomości

FIAT i Shaggy razem: „Boombastic (Fantastic)” i premiera Grande Panda w stylu Pandastic!

autor Tomasz Nowicki
2025-05-10
dacia bigster 1 Wiadomości
Wiadomości

Nowa Dacia Bigster 140 KM LPG ma już swoją polską cenę i jest tanio! Fabryczna instalacja gazowa

autor Tomasz Nowicki
2025-05-05
2025 Jeep® Wagoneer L Series III
Wiadomości

Stellantis reorganizuje produkcję w Ameryce Północnej, by ominąć nowe cła Trumpa

autor Tomasz Nowicki
2025-05-07
puretech 10 lat Wiadomości
Wiadomości

10 lat gwarancji na silniki 1.2 PureTech wcześniejszych generacji

autor Tomasz Nowicki
2025-05-08
Renault 5 E-Tech
Wiadomości

Renault nagradza zaangażowanie pracowników: rusza czwarta edycja programu akcjonariatu pracowniczego

autor Małgorzata Kozikowska
2025-05-10
opel grandland Wiadomości
Wiadomości

Nowy Opel Grandland podróżuje przez Francję – 820 km elektrycznej przygody. Ile to kosztowało?

autor Małgorzata Kozikowska
2025-05-11
renault 4 2025 1 Wiadomości
Wiadomości

Renault 4 będzie ogromnym sukcesem w 2025 r. „Jestem tego pewien”

autor Tomasz Nowicki
2025-05-10

Najnowsze komentarze

  • Anonimowo - Prezydent Francji Emmanuel Macron w nowym luksusowym DS N°8 podczas obchodów Dnia Zwycięstwa
  • Bartono - Jaguar szuka nowej agencji reklamowej i leczy rany. Fatalna kampania zachwiała wizerunkiem firmy
  • Zbyszek - Leapmotor T03 z rekordem zasięgu. Aż 400 kilometrów na jednym ładowaniu!
  • Inny Anonimowy - Prezydent Francji Emmanuel Macron w nowym luksusowym DS N°8 podczas obchodów Dnia Zwycięstwa
  • Sergiusz - Citroën dba o letni komfort kierowców – w Indiach rusza kampania „Citroën Summer Cruise 2025”
  • Inny Anonimowy - Jaguar szuka nowej agencji reklamowej i leczy rany. Fatalna kampania zachwiała wizerunkiem firmy
  • Inny Anonimowy - Leapmotor C10 REEV w Polsce. Premierowy pokaz na Poznań Motorshow 2025
Advertisement
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS Automobiles
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Stellantis
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Używane
  • Kontakt
    • Redakcja
    • Partnerzy
    • Dla organizatorów zlotów
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Główna Wiadomości

Renault Espace IV – ostatni prawdziwy minivan

Maciej Mokwiński autor Maciej Mokwiński
2024-08-20
w Wiadomości, Renault
Czas czytania 6 minut
4.4k
A A
27
78 1 Wiadomości

W Europie segment prawdziwych minivanów niestety już umarł, zastąpiły je modne acz niekoniecznie tak praktyczne SUV-y i crossovery. Pozostają nam auta importowane ze Stanów lub pochodzące z europejskiego rynku wtórnego. Modelem który spełni wszystkie rodzinne potrzeby jest Renault Espace IV odsłony – ostatni prawdziwy minivan. Wciąż wart uwagi.

Saga modelu Espace zaczęła się pod koniec lat 80-tych, gdy Renault postanowiło przenieść na europejski grunt amerykański fenomen tego typu pojazdów. Udało się, choć trzy pierwsze generacje Espace-a borykały się z poważnym problemem korozji, podobnie jak i inne produkty Renault z minionych lat. Zupełnie nową jakość wprowadził Espace czwartej odsłony, który pozostawał w salonach zaskakująco długo. Espace IV dostępny był także w przedłużanej Grand od 2002 aż do 2014 roku, gdy zastąpiła go piąta generacja o zgoła odmiennym priorytecie – którym nie jest przestronność.

Bez wątpienia największą zaletą czwartej generacji jest jakość w każdym aspekcie. Wnętrze wykonano z lepszych materiałów, natomiast karoseria nareszcie nie koroduje w zastraszającym tempie, a wręcz odwrotnie. W bezwypadkowych egzemplarzach – także tych z pierwszego roku produkcji – temat rdzy nie istnieje. Duża popularność ma przełożenie na dostępność części zamiennych z rynku wtórnego.

Zobacz także: Ile pali Renault Espace Full Hybrid 205 KM? Zaskakujący wynik po 4 tysiącach kilometrów

Design i jakość wykończenia

Estetyka Espace IV po tylu latach od zakończenia produkcji jest już mocno archaiczna. Słuszny wiek zdradza wiele innych aspektów. Foremne nadwozie otrzymało dwie pary tradycyjnie otwieranych drzwi, w przeciwieństwie do niektórych konkurentów z parą przesuwnych drzwi prowadzących do drugiego i trzeciego rzędu siedzeń.78 Wiadomości

Odnośnie jakości materiałów wykończeniowych, Espace IV gra w jednej lidze z Laguną trzeciej odsłony. Plastiki są zupełnie poprawne i przyzwoicie spasowane – choć niektóre egzemplarze zaczynają trzeszczeć i piszczeć na nierównościach (nie jest to jednak żadną regułą). Pozycja za kierownicą jest iście relaksacyjna. Fotele przednie są obszerne, miękkie i wysoko umieszczone – każda podróż jest czystą przyjemnością. W II i III rzędzie siedzeń Espace ugości zależnie od konfiguracji od trzech do pięciu kolejnych osób w niemniej godnych warunkach.

Espace IV sprzedawany był w czasach, gdy Renault przyciągało do salonów także sowitymi rabatami i bogatym wyposażeniem. Nic więc dziwnego, że z łatwością trafimy na egzemplarz z automatyczną klimatyzacją, nieprzydatną dziś nawigacją, skórzaną tapicerką, otwieranym oknem dachowym, automatyczną skrzynią biegów, tempomatem, dopracowanym nagłośnieniem i rzeszą systemów troszczących się o nasze bezpieczeństwo.

Renault Espace IV – eksploatacja i problemy

W niektórych egzemplarzach pewne trudności może sprawiać elektronika pokładowa, sterowanie elektrycznymi szybami działa losowo, system bezkluczykowego dostępu nie działa lub funkcjonuje zgodnie z własną wizją. Przytrafiają się także problemy z kartą – zużyty element mimo wymiany baterii nie zawsze działa, co gorsza trudności dotyczyć mogą także samego czytnika (problem rozwiąże jego wymiana za około 400 złotych).

Żywotności cyfrowego wyświetlacza prędkościomierza nie da się określić, w niektórych egzemplarzach w odpowiedzi na bardzo niskie temperatury przestaje działać – wymiana to kolejne kilkaset złotych. Zdecydowanie pozytywnie trzeba ocenić trwałość tapicerki, która przy odrobinie troski nie zdradza często wysokich przebiegów.7.8 1 Wiadomości

Jaki silnik wybrać?

Paleta silnikowa jest wystarczająca. Propozycją o wysokich kosztach użytkowania i bieżącej obsługi jest flagowy wolnossący silnik 3.5 V6 pochodzący z magazynów Nissana. Krzesa 241-245 KM i zawsze łączony jest z sześciostopniową przekładnią automatyczną. Zapewnia niebywałą elastyczność, aksamitną kulturę pracy i niską usterkowość – wysokie koszty obsługi generuje brak miejsca w komorze silnika, co lawinowo podnosi cenę każdej nawet prostej czynności serwisowej.

Całkowicie wystarczający i dodatkowo trwały jest silnik 2.0 Turbo znany z wielu innych modeli Renault. Jednostka o wtrysku wielopunktowym wzorowo współpracuje z sekwencyjnymi instalacjami gazowymi – dysponuje mocą zależnie od rocznika 163-170 KM. Początkowo serwowano także wolnossący silnik 2.0 16V o mocy 135 KM, który niezbyt dobrze radzi sobie z ciężkim pojazdem. Diesle z pierwszych lat produkcji zostawmy. Wart uwagi jest dopiero znany 2.0 dCI o mocy 130-175 KM, jednostka oferowana była do samego końca produkcji modelu. Jest oszczędna i wystarczająco dynamiczna. Wyposażono ją w bezpośredni wtrysk common raill, turbosprężarkę ze zmienną geometrią łopat, filtr cząstek stałych i napęd rozrządu oparty o faktycznie trwały łańcuch.

Zobacz test: Renault Austral 160 KM kontra Mercedes GLB 250 okiem Australijczyka

Ile kosztuje Renault Espace IV na rynku wtórnym?

Espace IV powstał w oparciu o płytę podłogową wykorzystaną także w Vel Satisie i wspomnianej Lagunie III. Sprawdzona budowa układu jezdnego zapewnia udane połączenie stabilności, pewności prowadzenia i odporności na trudne warunki użytkowania. Nie uświadczymy tutaj wielowahaczowego zawieszenia, którego reanimacja nie jest najtańsza.

Renault Espace IV ze względu na długo okres produkcji jest propozycją dla każdego. Ponad dwudziestoletnie egzemplarze z pierwszego okresu produkcji w dobrym stanie kupimy już za około 10 tysięcy złotych, natomiast sztuki z ostatnich lat produkcji to wydatek 40-50 tysięcy złotych.

Ile kosztuje nowe Renault Espace? Cena w polskim salonie, wersje, wyposażenie

Czytaj nas w Google News:
google news Wiadomości

Francuskie samochody

Olej do silnika 1.2 PureTech

Akcja Lucim

Citroën

Peugeot

Stellantis

Renault

Dacia

Alpine

Używany samochód od pierwszego właściciela?
Sprawdź najnowsze ogłoszenia

Zapisz się na nasz newsletter teraz!


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

78 Wiadomości78 1 Wiadomości7.8 Wiadomości7.8 1 Wiadomości
3.5 15 głosy
Ocena artykułu

Warto przeczytać!

tesla luca de meo Wiadomości

Szef Renault ostro: „Tesla jest beznamiętna jak lodówka”, Luca De Meo broni samochodów z duszą

2025-05-11
dacia 1 2 Wiadomości

50 nowych samochodów – polski cennik maj 2025: Citroën, Dacia, Peugeot i Renault

2025-05-11

Jaguar szuka nowej agencji reklamowej i leczy rany. Fatalna kampania zachwiała wizerunkiem firmy

2025-05-11

Dom w cenie samochodu? Renault uczestniczyło w przygotowaniu niezwykłej koncepcji

2025-05-10
Tagi: RenaultEspaceLaguna
Udostepnij1589Tweet993Udostepnij278
Maciej Mokwiński

Maciej Mokwiński

Maciej Mokwiński. Od dziecka fan motoryzacji, w szczególności francuskich samochodów i starych motocykli. Obecnie szczęśliwy posiadacz Peugeota 508 SW i 32-letniej CZK, od dekady związany z dziennikarstwem motoryzacyjnym.

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
27 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze

Popularne teraz

  • UOKiK Peugeoty 308 3008 508 5008 oraz Partner do serwisu Wiadomości

    Ile kosztuje używany Peugeot 3008 2.0 HDi 180 KM z niewielkim przebiegiem?

    4625 udostępnienia
    Udostepnij 1850 Tweet 1156
  • Jaguar szuka nowej agencji reklamowej i leczy rany. Fatalna kampania zachwiała wizerunkiem firmy

    2693 udostępnienia
    Udostepnij 1077 Tweet 673
  • Citroën C15 robi furorę wśród młodych ludzi. Powrót do podstaw i bunt

    1487 udostępnienia
    Udostepnij 595 Tweet 372
  • Nowy wymóg EuroNCAP: do samochodów wraca fizyczne sterowanie, ekrany w odwrocie.

    1418 udostępnienia
    Udostepnij 567 Tweet 355

Testy samochodów

09. Dacia Dokker test Francuskie.pl Wiadomości
Testy

Test: Dacia Dokker 1.5 dCi 90 KM – wszechstronność w dobrej cenie. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

autor Krzysztof Gregorczyk
2014-09-21
Nowy Citroen Berlingo
Citroen - testy i opinie

Test: Citroën Berlingo 1.5 blueHDi: 1500 km po mieście, w trasie i w wyścigu z czasem. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Małgorzata Kozikowska
2018-12-21
Używany Citroen C1 (2014 -), Toyota Aygo, Peugeot 108,
Citroen - testy i opinie

Test: Używany Citroen C1 1.2 82 KM II generacji (2014 -) Alternatywa dla transportu miejskiego. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Małgorzata Kozikowska
2020-10-10
DS 9 – pierwsza jazda 34 Wiadomości
Testy

Test: DS 9 – pierwsza jazda

autor Krzysztof Gregorczyk
2021-06-15
ds4 1 300x200 Wiadomości
Testy

Test: Citroen DS4 dla kobiety czy faceta? We dwoje o luksusowej Cytrynie. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Jola Leszczyńska
2011-12-05

Najnowsze komentarze

  • Anonimowo - Prezydent Francji Emmanuel Macron w nowym luksusowym DS N°8 podczas obchodów Dnia Zwycięstwa
  • Bartono - Jaguar szuka nowej agencji reklamowej i leczy rany. Fatalna kampania zachwiała wizerunkiem firmy
  • Zbyszek - Leapmotor T03 z rekordem zasięgu. Aż 400 kilometrów na jednym ładowaniu!
  • Inny Anonimowy - Prezydent Francji Emmanuel Macron w nowym luksusowym DS N°8 podczas obchodów Dnia Zwycięstwa
  • Sergiusz - Citroën dba o letni komfort kierowców – w Indiach rusza kampania „Citroën Summer Cruise 2025”
  • Inny Anonimowy - Jaguar szuka nowej agencji reklamowej i leczy rany. Fatalna kampania zachwiała wizerunkiem firmy
  • Inny Anonimowy - Leapmotor C10 REEV w Polsce. Premierowy pokaz na Poznań Motorshow 2025

Zobacz też

Luca de Meo: Naszą ambicją jest uczynienie Grupy Renault pierwszym producentem samochodów opartym na sztucznej inteligencji.

Peugeot elektrycznym liderem w segmencie B w Europie w 2022 roku

Peugeot, który dokopał BMW M3. I to z nadwoziem typu liftback!

  • Reklama
  • Redakcja
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2024 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
    • Renault
    • Citroen
    • Peugeot
    • Różne
    • Opel
    • DS Automobiles
    • Stellantis
    • Dacia
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii i motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Rumunia Dacią Duster
    • Turcja
  • Używane
  • Przegląd Prasy
wpDiscuz
27
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz