Renault Espace to minivan, który zaskarbił sobie przychylność kierowców dzięki pojemnemu i praktycznemu wnętrzu. Jak informuje RNews.cz, przy V generacji, francuska marka rozważała dodatkową wersję nadwoziową, która dziś mogłaby spotkać się z większą przychylnością kierownictwa niż w 2015 roku. Dlaczego Espace Coupe nie dostał zielonego światła do produkcji?
Renault Espace V generacji zadebiutował w 2014 roku, ale styliści francuskiej marki nie spoczęli na jednym projekcie i w kolejnym roku rozpoczęli prace nad nowym wariantem nadwoziowym minivana. Samochód miał opływową sylwetkę, z opadającym ku tyłowi zadaszeniem, czyli łączył aerodynamikę, ze sportowym charakterem, przy zachowaniu cechy, która najczęściej przyciągała klientów do tego modelu – praktycznego wnętrza.
Skąd my to znamy? Ano stąd, że producenci lubują się ostatnio w kształtach, które łączą elementy SUV-a i coupe, z tym że Renault Espace Coupe powstał jeszcze zanim moda zawładnęła rynkiem na dobre i zanim marka wpadła na pomysł dodania do katalogu modelu Rafale. Renault Espace Coupe był śmiały i wyprzedzał swoje czasy, ale Carlos Ghosn, który zajmował wówczas stanowisko dyrektora generalnego marki, nie zdecydował się na wprowadzenie pojazdu na linie montażowe.
Doświadczenia Renault z połączenia minivana i coupe nie były zresztą najlepsze. Renault Avantime, który miał wszystkie najlepsze cechy obu wersji nadwoziowych, nie zdobył popularności wśród nabywców.
Zobacz test: Renault Rafale E-Tech Full Hybrid 200. Jak jeździ topowy SUV francuskiej marki?
Renault Espace Coupe – piękny, ale bez perspektyw na przyszłość
Jak informuje Rnews.CZ głównym powodem, dla którego marka nie zdecydowała się na realizację projektu Espace Coupe było niższe w stosunku do oczekiwań zainteresowanie V generacją modelu. Skoro klasyczna wersja nie spełniała założeń sprzedażowych, marka nie chciała inwestować w kolejnego członka rodziny, dla którego przyszłość była niepewna. Istniało zbyt duże ryzyko, że inwestycja okaże się nieopłacalna. Innym powodem były koszty, które udałoby się zredukować, gdyby model powstawał jednocześnie z Espace V generacji. Renault rozpoczęło jednak prace nad modelem w późniejszym terminie.
Kluczową zmianą, którą projektanci Renault wprowadzili do Espace była przemodelowana klapa bagażnika. Samochód otrzymał również nowe światła tylne, które przypominają rozwiązanie z Talismana. Zmianom poddano przód poprzez zastosowanie nowego zderzaka oraz świateł do jazdy dziennej. Przy pracach nad projektem, rozważano również mocniejszy silnik. Francuska marka prowadziła w tamtym czasie rozmowy z firmą Brabus, ale na negocjacjach się skończyło a projekt Renault Espace Coupe powędrował do szuflady.
Ile kosztuje nowe Renault Rafale? Wersje, wyposażenie, cena
Pomysł wykorzystania elementów coupe w nadwoziu dużego samochodu powrócił po latach, jako sposób na flagowca Renault. W 2023 roku światło dzienne ujrzał model Rafale. SUV Coupe napędzany układem Full Hybrid o mocy 200 KM ma niemal wszystko, czego można wymagać od samochodu znajdującego się na szczycie oferty: przestronne wnętrze, dynamiczny układ napędowy, bogate wyposażenie oraz nowoczesny system multimedialny. Po latach od nakreślenia Renault Espace Coupe, spełniło się marzenie projektantów francuskiej marki, choć w nieco inny sposób.
Najnowsze komentarze