Renault Espace VI zadebiutował niedawno na rynku a my przez ostatnie dwa dni mieliśmy okazję testować go na malowniczych drogach Portugalii. Samochód ten cieszy się Waszym dużym zainteresowaniem, zanim więc przygotuję pełen raport z jazd testowych, dzisiaj garść pierwszych wrażeń.
Testowałem samochód hybrydowy o mocy 200 KM wyposażony w układ 4Control, co w efekcie tworzy przyjemne połączenie komfortu, dynamiki oraz świetnego wchodzenia w zakręty. Espace VI przyspiesza płynnie i zdecydowanie, jest dobrze wyciszony i bardzo wygodny. Zaznaczam, że nie jeździłem pod pełnym obciążeniem – w samochodzie siedziały dwie osoby.
Wnętrze posiada sporo miejsca z przodu a rekordowo jest wręcz w środkowym rzędzie, gdzie rzeczywiście przestrzeni zaoferowano sporo. Dwa tylne siedzenia są raczej dla dzieci lub awaryjnie dla dorosłych.
Zużycie paliwa na testowej trasie, która w 60% wiodła po autostradzie a 40% po krętych drogach z przewyższeniami wyniosło 6 litrów na 100 kilometrów. Producent obiecuje co prawda mniej, tj. 4,6 litra, można przypuszczać, że w bardziej sprzyjających warunkach głównie miejskich rezultat ten jest do osiągnięcia.
Renault Espace VI jest autem wygodnym, przestronnym, ze znakomitym interfejsem Android autortwa Google. Napęd hybrydowy działa cicho i płynnie. Jakość wykonania stoi na bardzo dobrym poziomie. Zawieszenie jest ciche i nastawione na komfort. Czy Espace ma jakieś wady? Szczegółowo odniosę się do tego w swojej realizacji, którą przygotuje dla Was za kilka dni. Zaglądajcie na Francuskie.pl.
Na koniec ciekawostka: Renault przygotowało dla dziennikarzy miłą niespodziankę: w miejscu testów zgromadzono wszystkie modele Espace od samego początku produkcji, od pierwszego po najnowszą szóstkę, co widzicie na zdjęciu powyżej.
Najnowsze komentarze