Renault F1 Team otworzył sezon 2020, ale nie pokazał nowego auta

0 240

Renault F1 Team oficjalnie otworzył sezon 2020 podczas imprezy zorganizowanej w Atelier Renault jednak zamiast nowego Renault R.S.20 można było zobaczyć jedynie grafiki zapowiadające samochód.

Mediom i partnerom zaprezentowano dynamiczny duet kierowców, tworzony przez Daniela Ricciarda i Estebana Ocona, występujących po raz pierwszy w barwach zespołu, oraz nowego dyrektora technicznego ds. konstrukcji samochodu – Pata Frya. Pokazano również publicznie pierwsze wizualizacje zapowiadające Renault R.S.20, samochód przygotowany przez stajnię do przedsezonowych testów na 2020 rok. Pełna odsłona samochodu, oraz jednostki napędowej Renault E-Tech 20 nastąpi podczas testów zimowych w Barcelonie w przyszłym tygodniu.

Po serii styczniowych zapowiedzi odbyła się również promocja kierowców do Renault Sport Academy na rok 2020, którzy szykują się do pasjonujących startów w Mistrzostwach FIA Formuły 2 i Formuły 3 oraz Formuły Renault Eurocup.

Prezes Renault Sport Racing Jérôme Stoll zadeklarował, że rok 2020 ma być decydujący w historii Renault w tej dyscyplinie sportu: W tym roku Renault kontynuuje swoją długą i bogatą historię startów w Formule 1, wkraczając w kolejną dekadę – już szóstą dla nas w tym sporcie. Rok 2020 jest ważny z wielu względów. Chcemy odtworzyć pozytywną energię trzech pierwszych lat po naszym powrocie do F1 i jak najlepiej przygotować się do przyszłego sezonu, który dla wielu zespołów jest początkiem nowego cyklu startów. Po zakończeniu fazy rekonstrukcji zespołu jesteśmy silniej niż kiedykolwiek zdeterminowani, by od początku sezonu przygotować się do pełnego wykorzystania najlepszych aspektów regulaminu technicznego na rok 2021. Mam pełne zaufanie do ekip z Enston i Viry i wierzę, że w tym roku ponownie zdobędziemy czwarte miejsce w Mistrzostwach Konstruktorów, a przede wszystkim wierzę w to, że nowy rozdział regulaminu przygotowywany od tego roku będzie źródłem sukcesów dla zespołu i dla marki Renault.

Inwestycje w ludzi i w najnowsze technologie w zakładzie konstrukcji samochodu w Enstone (Wielka Brytania) oraz w centrum budowy silników w Viry-Châtillon (Francja), sprawią że zespół wkrótce zakończy etap tworzenia programu, który nastawiony jest na osiągnięcie zamierzonych celów i ponownie zdobycie tytułów mistrzowskich w F1.

Saison 2020 Renault F1 Team

 

Cyril Abiteboul, Team Principal, zwrócił uwagę na ambicje zespołu na przyszły rok: Ponowne zdobycie czwartego miejsca w Mistrzostwach Konstruktorów pozostaje naszym sportowym celem na nowy sezon, który będzie gorętszy niż kiedykolwiek.

W rozpoczynającym się sezonie musimy trzymać się trzech priorytetów ustalonych w okresie międzystartowym: niezawodność od pierwszego startu, jak najwcześniej w sezonie zapewnić wysoki poziom rozwoju i uzyskać satysfakcjonujące przełożenie naszych działań na wyniki na torze. Musimy również odzyskać zaufanie i wzmocnić ducha zespołu, by jak najlepiej wykorzystać potencjał i zdolności wszystkich jego członków i maksymalnie zwiększyć szanse podczas każdego wyścigowego weekendu w tym historycznie długim i wymagającym sezonie.

2020 to także kluczowy rok kończący jeden cykl i rozpoczynający przygotowania do kolejnego. Ten rok musi nam pozwolić na przejście w możliwie najkorzystniejszych warunkach do rewolucyjnych zmian przepisów w 2021 roku. Zmiany organizacyjne przeprowadzone w drugim półroczu 2019 służą właśnie temu celowi.

Daniel Ricciardo wkracza w drugi sezon startów w czarno-żółtych barwach i ujawnia, co ma się przyczynić do jego sukcesów na torze w tym roku: C”hciałbym jeszcze silniej zintegrować się z zespołem. Wspólnie spędzony cały poprzedni sezon będzie tu pomocny. Dużo dowiedziałem się o sobie i o zespole. Dla mnie jedną z najważniejszych lekcji było uświadomienie sobie, że nie chodzi tylko o to, by mieć w padoku najmądrzejszych ludzi. Każdy członek zespołu musi dać z siebie wszystko, co najlepsze. Najważniejsze, by starać się znaleźć sposób na jak najefektywniejszą pracę z ludźmi, z którymi ma się najczęstszy kontakt, by pomagać im być jak najlepszą wersją ich samych i by wiedzieć, jak ja sam mogę być najlepszy każdego dnia. Wysoko sobie cenię dotychczasowe doświadczenia i tworzę coś istotnego wspólnie z Renault”.

Saison 2020 Renault F1 Team

Esteban Ocon po powrocie do zespołu chciałby jak najszybciej stanąć do wyścigu, który w młodości zapewnił mu pierwsze starty w F1: „To bardzo ekscytujące i dłuży mi się czas do jazd testowych nowym samochodem w Barcelonie. Mieliśmy dużo czasu na przygotowania i czuję się gotów, by podjąć wyzwanie. Po roku wyczekiwania naprawdę nie mogę się już doczekać powrotu do startów i rywalizacji. To tam jest moje miejsce. Jest wiele nowych elementów w tegorocznym samochodzie i wszyscy bardzo ciężko pracowali, by uzyskać jak najlepsze osiągi. W F1 wszystko zależy od drobnych detali, a zauważyłem ich wiele w Renault R.S.20. Zaprezentowany design bolidu robi wrażenie, lecz chcemy jak najszybciej zasiąść za kierownicą, by poczuć, co ten samochód ma do zaoferowania”.

Guanyu Zhou w tym roku obejmie nową rolę kierowcy testowego. Najlepszy rookie sezonu 2019 Formuły 2 przyjmie na siebie większą odpowiedzialność, przyczyniając się do przygotowania samochodu na sezon 2020: Nie mogę się doczekać, kiedy zostanę kierowcą testowym w Renault F1 Team. To dla mnie nowy etap po tym, jak w minionym roku byłem kierowcą rozwojowym. Ten rok otwiera przede mną jeszcze większe możliwości. Czeka mnie ciężka praca nad zdobywaniem jak największej ilości informacji, a jednocześnie muszę czynić postępy w dziedzinach, nad którymi pracuje zespół, by wspomagać go w osiąganiu celów.

Taki ładunek pozytywnej energii przejawianej przez kierowców oraz wzmocnienie więzi pomiędzy ośrodkami w Enstone i w Viry sprawiają, że rok 2020 zapowiada się pasjonująco zarówno na torze, jak i poza nim.

Galeria

Jeśli na powyższej liście nie ma Twojego wydarzenia zajrzyj tutaj

polecamy

Może ci się spodobać również
avatar
  Subskrybuj  
Powiadom o