Renault Fluence to elegancki, komfortowy samochód, który dysponuje gamą niezawodnych silników. I warto się z nim bliżej zapoznać.
Rynek aut nowych w przeciągu ostatnich kilkunastu lat zmienił się nie do poznania. Miejsce w rankingach sprzedaży dotąd zajmowane przez modele znanych segmentów systematycznie zajmują SUV’y, crossovery i inne niszowe propozycje starające się łączyć funkcjonalność z aktualną modą. Na rynku wtórnym za to wciąż cenione są samochody w klasycznej formie, zwłaszcza wśród kierowców starszego pokolenia lubującego się w sedanach. Jednym z przystępnych cenowo i wartych polecenia modeli jest Renault Fluence, będący uzupełnieniem gamy nadwoziowej Megane III.
Renault w dwóch pierwszych generacjach kompaktowego Megane serwowało klienteli pełną, bogatą gamę wersji nadwoziowych – łącznie z sedanem, cieszącym się niesłabnącym powodzeniem zwłaszcza na rynkach rozwijających się gdzie także klienci ze skromnym budżetem oczekiwali eleganckiego sedana. Przy okazji Megane III koncern postanowił wyodrębnić odmianę czterodrzwiową, sprzedając ją nie tylko jako osobny model, ale także zaprojektowany bardziej konserwatywnie z okrojoną paletą jednostek napędowych. Fluence produkowany był między innymi w Turcji i Korei Południowej w latach 2009-2016, po drodze przechodząc subtelne modernizacje. Faktycznie, w zestawieniu z Megane III design czterodrzwiowego Fluence’a jest stonowany, pozbawiony cienia szaleństwa i dynamiki. Dzięki temu wybierany był i wciąż chętnie kupowany jest przez starszych kierowców i tych oczekujących taniego w utrzymaniu środka lokomocji z przestronnym wnętrzem. Nadwozie skutecznie zabezpieczono przed korozją, również zaopatrzenie w części zamienne jest bezproblemowe.
Znana deska rozdzielcza nie sprawia trudności w obsłudze. Rozlokowanie przełączników i wyświetlaczy jest intuicyjne, w bogatszych odmianach z nawigacją na szczycie konsoli centralnej zainstalowano kolorowy ekran. Pozycja za kierownicą jest komfortowa i więcej niż poprawna, przednie fotele zasługują na pozytywną ocenę po dłuższej trasie. Jednym ze sporych atutów Fluence’a jest też przestrzeń na tylej kanapie. Dla dwóch osób o wzroście do 185 cm wygospodarowano sporo miejsca. Nie zapomniano także o mocowaniach fotelików ISOFIX. Pojemność bagażnika to niespełna 500 litrów, co trzeba uznać za godny rezultat. W kwestii jakości zastosowanych materiałów otrzymamy poziom znany z Megane III. Tworzywa są w większości miękkie i przyzwoicie spasowane. W egzemplarzach z dużym przebiegiem zdarza się, że plastiki piszczą na nierównościach. Lista wyposażenia dodatkowego jest nieco krótsza niż w pokrewnym Megane III. Serwowano zależnie od wybranych opcji: automatyczną klimatyzację, wspomnianą nawigację i nagłośnienie Bose, tempomat, szereg systemów bezpieczeństwa, sześciobiegowy automat, radio z CD i MP3 i inne.
Od 2011 do 2014 roku w cenniku Renault Fluence dostępny był wariant elektryczny Z.E. Wyróżniał się dedykowanymi felgami i nieznacznie pasem przednim. Miejsce jednostki spalinowej zajął silnik elektryczny o wystarczającej mocy 95 KM, która z charakterystyką pracy tej jednostki gwarantowała bardzo dobre osiągi w ruchu miejskim. Oczywiście karierę elektrycznej wersji pogrzebała wysoka cena i mizerny zasięg nie przekraczający 150 kilometrów.
Najniższe koszty bieżącej obsługi zapewnia podstawowy dostępny wariant benzynowy 1.6 16V. Czterocylindrowa jednostka z szesnastozaworową głowicą z powodzeniem oferowana była w dziesiątkach innych konstrukcjach koncernu Renault. Producent zastosował w niej pasek rozrządu i wielopunktowy wtrysk paliwa. Prostota budowy gwarantują w jej przypadku wzorową współpracę z instalacją gazową, co w obecnej sytuacji cenowej paliw jest niebagatelną zaletą. Średnie zużycie gazu oscyluje wokół 8-11 litrów na sto kilometrów. Wymiana zestawu rozrządu pochłonie 600-700 złotych. Nikłą popularnością na rynku wtórnym chwali się wolnossący 2.0 16V o mocy 140 KM, w jego przypadku nie możemy już liczyć na wstrzemięźliwe obchodzenie się z zawartością baku.
W przypadku silników diesla wybór sprowadzał się do 1.5 i 1.6 dCi o mocy 85-110 KM i 130 KM. Każdy z diesli dysponuje bezpośrednim wtryskiem paliwa common raill, turbosprężarką i na większości rynków w Europie korzystał już z filtra cząstek stałych. Zużycie oleju napędowego jest ascetyczne, w mieście z trudem zbliżymy się do 7.5 litra, natomiast poza terenem zabudowanym doświadczony kierowca uzyska powtarzalny wynik oscylujący wokół 4-4.5 litra na setkę.
Dopełnieniem obrazu samochodu trwałego i generującego niskie koszty użytkowania jest nieskomplikowany układ jezdny. Bez zaskoczenia zaadaptowano kolumny McPhersona przy osi przedniej i belkę skrętną z tyłu. Taki zestaw jest nie tylko wytrzymały na drogach wciąż wątpliwej jakości, ale również nie nadwyręża budżetu właściciela przy okazji serwisowej obsługi. Dzięki tym atutom Renault Fluence w każdym spalinowym wariancie, pochodzący z pewnego źródła jest propozycją wartą zakupu. A do takiego całkiem komfortową!
Wymiary Renault Fluence
Renault Fluence – dane techniczne | |
Długość (mm) | 4.618 |
Szerokość (mm) | 1.809 |
Rozstaw osi (mm) | 2.702 |
Pojemność bagażnika (dm3) | 496 |
Silniki Renault Fluence
Silniki Renault Fluence |
||||
jednostka |
1.6 16V |
2.0 16V |
1.5 dCi |
1.6 dCi |
pojemność skokowa (cm3) |
1.598 |
1.997 |
1.461 |
1.598 |
moc/Nm |
110 / 151 KM |
140 / 195 |
85–110 / 200–240 |
130 / 320 |
spalanie (l/100 km) |
6.5-10 |
7.5-12 |
4-6.5 |
4-7 |
Najnowsze komentarze