środa, 29 czerwca, 2022
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Reklama
  • Kontakt
  • Organizujesz zlot?
  • Współpraca
  • Redakcja
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wydarzenia
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Wiadomości Renault

Renault we Frankfurcie – relacja własna

Krzysztof Gregorczyk autor Krzysztof Gregorczyk
2017-09-15
w Renault, Wiadomości
Czas czytania 7 minut
18 1
6
17
UDOSTĘPNIEŃ
55
ODSŁON
UdostępnijTwitterPoleć

Zobacz również

Duży awans Peugeota w brytyjskim badaniu satysfakcji kierowców Driver Power 2022

Nowy Citroën C4 X – tak wygląda najnowszy model marki: AKTUALIZACJA – zdjęcia, film, opis

Citroën AMI, ë-Berlingo i ë-C4 dla wyspy La Maddalena. Policja pojedzie na prąd

Czas na ostatnią relację z Salonu Samochodowego we Frankfurcie. Ostatnią, choć dopiero trzecią? Tak. Niestety w tym roku tę ważną imprezę „odpuściło” wielu producentów. Nie tylko Peugeot i DS Automobiles, ale też na przykład Fiat. Wiecie zaś już, że była (jest!) Dacia i Citroën. Marka Renault we Frankfurcie również była obecna. Pokazała nie tylko interesujący samochód drogowy (acz dość niszowy), ale i bardzo ciekawy concept car wraz z… domem ;-)

Renault we Frankfurcie zaprezentowało swoje samochody w wersjach wzbudzających emocje. Były tam Twingo GT, Clio R.S., Megane GT, Megane Grandtour GT oraz Megane R.S. To ostatnie oczywiście w najnowszej wersji – to była światowa premiera tego samochodu.

Megane IV R.S. ma standardowo 280 KM i 390 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Parametry te uzyskuje m.in. dzięki bezpośredniemu wtryskowi benzyny. Ma też system czterech skrętnych kół 4Control, jako pierwsze auto w tym segmencie. Niektóre technologie pochodzą ze świata sportów motorowych, w którym Renault jest przecież od lat obecne. I to nie tylko w Formule 1, ale i w rajdach.

Mówi się też, że niebawem Renault zaprezentuje też Megane R.S. o co najmniej 300-konnym silniku. Będzie to zapewne wersja Cup, albo Trophy, albo coś w tym stylu. I pewnie właśnie taka odmiana powalczy na pewnym niemieckim torze ;-) by odzyskać prymat w czasie okrążenia na tym obiekcie.

Renault we Frankfurcie pokazało tez bolid Formuły E oraz swoją wizję bolidu wyścigowego na rok 2027 (czyli za 10 lat). Dla nas nie była to specjalnie nowość – ten koncept single-seatera miał bowiem światową premierę niemal pięć miesięcy temu w Szanghaju. We Frankfurcie jednak był chętnie oglądany. Nie zabrakło też bolidu Formuły 1.

Z dobrze poinformowanych źródeł wiem też, że Renault we Frankfurcie pokazało – ale już podczas dni ogólnodostępnych – model Zoe z nowym zespołem napędowym. To auto można już od paru miesięcy kupować. Zasięg wg normy NEDC wynosi 400 km, co znaczy, że realnie można na jednym ładowaniu pojechać np. z Warszawy do Bydgoszczy, Poznania, Katowic, Krakowa, Rzeszowa, Zamościa czy Suwałk. Szczególnie oszczędny kierowca zapewne pokonałby nawet trasę Warszawa-Wrocław.

Ale najwięcej emocji wzbudzał koncepcyjny Symbioz… Samochód o napędzie elektrycznym, co u Renault nikogo już dziwić nie powinno. Ale jednocześnie samochód autonomiczny. Marka jeszcze pod koniec bieżącego roku powinna rozpocząć testy samochodów autonomicznych na francuskich drogach publicznych. Za jakieś pięć lat takie auta trafią do klientów. A pod koniec trzeciej dekady XXI wieku Renault będzie proponować takie pojazdy, jak Symbioz.

Oznacza to, że będzie można w dowolnym momencie oddać prowadzenie maszynie i zrelaksować się podczas jazdy. Kierownica i pedały złożą się tak, by nie przeszkadzać na pokładzie. Przednie fotele będzie można obrócić tyłem do kierunku jazdy i cieszyć się rozmową z pasażerami. Auto dowiezie nas na miejsce, a jeśli będzie to na przykład dom podobny do tego, który pokazało Renault we Frankfurcie, to samochód wjedzie np. do salonu, gdzie pasażerowie z auta wysiądą, a pojazd zostanie przetransportowany na inną kondygnację i nawet będzie mógł – sam! – wyjechać na miejsce parkingowe zlokalizowane np. na dachu. Utopia? Nie – XXI wiek!

Jak to wygląda możecie zobaczyć na moim drżącym filmiku, który nakręciłem telefonem na stoisku Renault we Frankfurcie.

Oczywiście dziś jest to jedynie prezentacja możliwości, wspomagana przez człowieka, choć nie siedzi on, rzecz jasna, w samochodzie. Niemniej jednak coś takiego wcale nie jest trudne do zrealizowania już dzisiaj. Więcej problemów nastręcza poruszanie się po drogach publicznych. Ale tego typu inicjatywy spowodują, że na drogach zrobi się o wiele bezpieczniej. A że stracimy z czasem radość płynąca z prowadzenia samochodu? Cóż – chyba jestem w stanie to poświęcić, jeśli z dróg znikną mistrzowie astrachańskich dróg, którym wydaje się, że potrafią jeździć.

Renault Symbioz jest napędzany przez dwa silniki elektryczne zlokalizowane na tylnej osi. Czerpią one energię do pracy z akumulatorów umieszczonych pod podłogą samochodu. Pozwala to na obniżenie środka ciężkości, a więc i wzrost stabilności pojazdu. Dzięki wbudowanym łączom internetowym będzie można nie tylko łączyć się z globalną siecią i pracować, bądź oddawać się rozrywce. Symbioz umożliwi również przygotowanie domu na powrót mieszkańców – w zależności od potrzeb np. odpowiednio wcześnie włączy ogrzewanie, bądź klimatyzację, podniesie rolety, zapali światła, a może nawet zamówi zakupy, by świeże produkty żywnościowe czekały na progu. Ba – może nawet przygotuje kawę w ekspresie i naleje wody do wanny. O ile będą wtedy wanny. I woda ;-)

Laurens van der Acker, wiceprezes Renault odpowiedzialny za design, jak zwykle miał przygotowane specjalne buty. W barwach prezentowanego Symbioza. Nie byłbym sobą, gdybym tego nie uwiecznił, acz oczywiście nie byłem jedynym – w branży jest to powszechnie znana słabość szefa designu Renault ;-)

Renault w ostatnich kilku latach przeszło niesamowitą, bezprecedensową wręcz metamorfozę. Masa nowych modeli, wiele w zupełnie nowych aranżacjach. Tak świeżej gamy modelowej nie ma chyba żaden inny producent, może poza Alpine ;-) Alpine, którego we Frankfurcie też zresztą nie było. Czekamy na seryjną produkcję tej marki, a potem na kolejne modele.

Ta metamorfoza Renault przynosi wymierne wyniki – sprzedaż marki rośnie, pieniądze pozwalają na rozwój i prezentowanie kolejnych nowych, bądź odświeżonych modeli i tak się ten biznes, w ogólnym ujęciu, nakręca. Nic dziwnego, że Alians Renault-Nissan jest największym producentem samochodów na świecie. Robi nie tylko ładne, ale i dobre samochody, a przede wszystkim wsłuchuje się w oczekiwania klientów i realizuje ich potrzeby.

Przy takim rozwoju widzę przed marką Renault świetlaną przyszłość. I bardzo dobrze – czas na dominację francuskich marek na światowej arenie!

 

 

Krzysztof Gregorczyk

Gorące wiadomości wprost na Twój e-mail


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

Porozumienie Renault i Google rozwścieczyło firmę Qwant
0 0 głosy
Ocena artykułu
Tagi: ClioMeganeRenaultSymbioztargi motoryzacyjneTwingoZoe
Udostepnij7Tweet4Udostepnij1
Poprzedni

Sandero czwartym najpopularniejszym modelem w Brazylii

Następny

UOKiK: Renault Megane IV z błędem w instrukcji obsługi

Krzysztof Gregorczyk

Krzysztof Gregorczyk

Pasjonat francuskiej motoryzacji. Autor największej ilości artykułów i wiadomości. Miłośnik jazdy po krętych drogach. Regularnie odwiedza targi motoryzacyjne, a jego testy samochodów należą do najdokładniejszych w Sieci. Nieustępliwy tropiciel nieścisłości i braku obiektywizmu w prasie motoryzacyjnej. :-)

Następny

UOKiK: Renault Megane IV z błędem w instrukcji obsługi

Dieselgate to nie tylko Volkswagen. 10 największych producentów pod lupą

Producenci przedstawili plan redukcji emisji CO2

Carlos Sainz dołącza do Renault Sport Formula One Team

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
6 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
Facebook Twitter LinkedIn

Komentarze

  • Krzysztof Gregorczyk - Nowy Citroën C4 X – tak wygląda najnowszy model marki: AKTUALIZACJA – zdjęcia, film, opis
  • Anonimowo - Nowy Citroën C4 X – tak wygląda najnowszy model marki: AKTUALIZACJA – zdjęcia, film, opis
  • Anonimowo - Duży awans Peugeota w brytyjskim badaniu satysfakcji kierowców Driver Power 2022
  • Tomasz - Dlaczego kierowcy Audi i BMW jeżdżą jak idioci? Nowe wyniki badań zachowań za kółkiem zaskakują
  • Roman - Duży awans Peugeota w brytyjskim badaniu satysfakcji kierowców Driver Power 2022
  • Anonimowo - Dlaczego kierowcy Audi i BMW jeżdżą jak idioci? Nowe wyniki badań zachowań za kółkiem zaskakują
  • Tomek - Nowy Citroën C4 X – tak wygląda najnowszy model marki: AKTUALIZACJA – zdjęcia, film, opis
  • SGR - Nowy Citroën C4 X – tak wygląda najnowszy model marki: AKTUALIZACJA – zdjęcia, film, opis
  • Roman - Dlaczego kierowcy Audi i BMW jeżdżą jak idioci? Nowe wyniki badań zachowań za kółkiem zaskakują
  • Drakster - Nowy Citroën C4 X – tak wygląda najnowszy model marki: AKTUALIZACJA – zdjęcia, film, opis


Aktualności ze świata motoryzacji

  • Duży awans Peugeota w brytyjskim badaniu satysfakcji kierowców Driver Power 2022
  • Nowy Citroën C4 X – tak wygląda najnowszy model marki: AKTUALIZACJA – zdjęcia, film, opis
  • Citroën AMI, ë-Berlingo i ë-C4 dla wyspy La Maddalena. Policja pojedzie na prąd
  • Dlaczego kierowcy Audi i BMW jeżdżą jak idioci? Nowe wyniki badań zachowań za kółkiem zaskakują
  • Nowy Fiat Uno nadjeżdża? Nowy model będzie crossoverem klasy B
  • Renault chce uzyskać oszczędności rzędu 200 mln euro rocznie ze zbierania danych
  • Akcjonariusze Nissana odrzucają propozycję uznania Renault za podmiot dominujący
  • Jaki samochód najmniej pali? Citroën i ciekawe wyniki przedwojennego konkursu na oszczędność paliwa
  • Peugeot Partner I – oszczędne rozwiązanie dla firmy i dla wymagającej przestrzeni rodziny. Tani diesel
  • Nowa Dacia Duster po tuningu Carpoint mieni się kolorami w słońcu


Redakcja

Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
e-mail: [email protected]
00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

redaktor naczelny
Krzysztof Gregorczyk
[email protected]

Kontakt w sprawie reklamy (Advertising Contact)
[email protected]

 

 



Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
6
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.