Citroën – sprawdź ofertę
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS Automobiles
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Stellantis
    • Różne
  • Testy samochodów
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia motoryzacji
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Kontakt
    • Redakcja
    • REKLAMA
    • Partnerzy
    • Dla organizatorów zlotów
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Główna Wiadomości

Renault Grand Modus – wyjątkowy, pierwszy samochód

Małgorzata Kozikowska autor Małgorzata Kozikowska
2019-01-30
w Wiadomości, Renault
Czas czytania 7 minut
410
A A
3
Renault Grand Modus

Dawno temu, za górami, za lasami, za siedmioma rzekami, za siedmioma jeziorami, w odległej galaktyce… No, może nie do końca… Historia mojego samochodu chociaż nie jest tak nieziemska, jednak może przypominać baśń, a z pewnością może budzić skojarzenia z motoryzacyjną baśnią o Kopciuszku. Dla jednych, ten Kopciuszek, to zwyczajna historia zwyczajnego samochodu, dla innych wręcz przeciwnie, przynajmniej dla mnie. Dla mnie Renault Grand Modus to wyjątkowy samochód, ponieważ mój pierwszy.

Pierwszy, zakupiony za oszczędności z całego życia, odkładane od małego do dziecięcej skarbonki oraz za pierwsze ciężko zarobione pieniądze, za pierwszą poważną stałą pracę po studiach. Jako dziecko otrzymanego kieszonkowego nie przeznaczałem, jak moi rówieśnicy, na modne ciuchy, gry, zabawki, słodycze, ale zbierałem w jednym celu – gdy dorosnę kupię za nie swój pierwszy samochód.Po zakupie 2 Wiadomości

Peugeot 408 – reklama

Jak powszechnie wiadomo, każdego kierowcę z jego pierwszym samochodem łączy wręcz legendarna mistyczna więź, którą wspomina się już do końca swojego życia. Tym samym w lipcu 2018 stałem się właścicielem wspaniałego Renault Grand Modusa z silnikiem 1.2 TCe. Samochodu, który przynajmniej jako nowy, nie był częstym widokiem na polskich drogach. Zresztą, nawet jako używane, nie jeździ ich w naszym kraju dużo. (Chyba że ja nie miałem szczęścia ich dostrzec, od dnia zakupu mogę zliczyć raptem 4 egzemplarze, które widziałem, oprócz mojego). W tym miejscu pojawia się pytanie, skąd u młodego bezdzietnego kawalera, zaraz po studiach, zainteresowanie miejskim minivanem. Odpowiedź na to pytanie za chwilę, ale najpierw wszystko po kolei.

Szukając samochodu, oprócz takich oczywistych kwestii jak maksymalna kwota jaką mogę przeznaczyć na zakup, oczekiwań od samochodu, podstawowego wyposażenia, założyłem, że mój samochód powinien mieć silnik benzynowy i być francuski tzn. być wyprodukowany przez Peugeota, Citroena albo Renault. Wszystko ze względu na moją motoryzacyjną miłość do francuzów, które cenię przede wszystkim za komfort, innowacyjność i nowoczesny ciekawy design. Szczególne zależało mi jednak na Renault. Dlaczego akurat Renault? Bo to moja ulubiona marka. Zaczęło się to jeszcze w dzieciństwie, kiedy mój tata pracował w autoryzowanym serwisie tej marki. Zabierał mnie i mojego brata na różne imprezy sponsorowane przez salon Renault, w którym pracował, gdzie prezentowane były różne modele tj. Twingo, Megane, Laguna, czy nawet Trafic (a było to w połowie lat 90 ub.w.!)Zimowa szata Wiadomości

Z chęcią przesiadywałem w tych samochodach, napawając się komfortem welurowej tapicerki, charakterystycznym zapachem nowych plastików, po prostu przebywaniem za kokpitem tych ciekawych samochodów. Pamiętam nawet jak pewnego razu przyniósł nam po jedynym oryginalnym (!) tzw. pająku spod kierownicy, pochodzących z aut klientów, którzy przyjechali zamontować fabryczne halogeny przeciwmgłowe, co wiązało się z koniecznością wymiany dźwigni kierunkowskazów. Był to najlepszy prezent. Lepszy chociażby od różnej maści resoraków.

Wróćmy jednak do mojego samochodu, bo on jest głównym bohaterem tej historii. Wprawdzie to mój pierwszy własny samochód, ale od momentu zdobycia prawa jazdy starałem się korzystać z każdej okazji kiedy mogłem wsiąść za kierownicę. Miałem sposobność jeżdżenia różnymi autami, najlepiej wspominam jednakże Renault Scenica drugiej generacji moich rodziców. Ta przestrzeń, praktyczność i wygoda. Ten samochód naprawdę wspominam z ogromnym sentymentem.Zimowa szata 2 Wiadomości

Tutaj pojawia się odpowiedź na pytanie zadane wcześniej, dotyczące minivana. Szukając dla siebie samochodu, moim marzeniem był właśnie Scenic II, tyle że przeciwnie do egzemplarza jaki mieli moi rodzice, pod maską miał być silnik benzynowy. Ostatecznie jednak okazało się, że nie potrzebuję tak dużego auta, poza tym było wiadome, że będzie mi służył głównie do jazdy po mieście, a sporadycznie również w trasie. Dlatego, gdy trafiło się ogłoszenie z tym Grand Modusem, nie zastanawiałem się zbyt długo. Oględziny i szybka decyzja – biorę! To auto jest jak zminiaturyzowany Scenic, a co ciekawe nawet kolor lakieru ma podobny do tamtego Scenica moich rodziców.

Atrakcyjność modelu podniósł silnik – 1.2 TCe, czyli benzyna z turbodoładowaniem. W przeciągu pierwszego półrocza, od kiedy jest w moich rękach, zrobiłem nim prawie 6 tysięcy km, z czego przez 2 tysiące woził mnie i moją Narzeczoną podczas  dwutygodniowego urlopu na wakacjach. Był to wielki egzamin dla niego, który zaliczył bez trudności. Co ciekawe, samochód kupiłem zaledwie 2 tygodnie wcześniej, czyli był do istny chrzest bojowy.Zimowa niespodzianka Wiadomości

Grand Modus w stu procentach spełnia moje wymagania – jest przestronny, komfortowy i praktyczny oraz idealnie sprawdza się w codziennym użytkowaniu dzięki ekonomicznemu i elastycznemu silnikowi. Jazda tym samochodem sprawia mi ogromną radość, a charakter auta zbliżony do Scenica dodatkowo sprawił, że wręcz pokochałem go motoryzacyjną miłością.

O Modusie/Grand Modusie krążą różne opinie – od pełnych zachwytu, po prześmiewcze, że to auto typowo kobiece lub „dziadkowóz”. Dla mnie to jednak miniaturka Scenica drugiej generacji o bardziej miejskim charakterze. Inaczej mówiąc – chciałem Scenica II, ale nie potrzebowałem tak dużego auta, więc Grand Modus idealnie wpasował się w moje potrzeby.

Warto przeczytać!

renault master Wiadomości

Nowy Renault Master ponownie bezkonkurencyjny – „Best Large Van 2026” według Parkers

2025-11-10
renault twingo 1 Wiadomości

250 dziennikarzy z całej Europy obejrzało nowe Renault Twingo. Zielona ikona wraca na scenę!

2025-11-10

Stronniczy przegląd prasy: MOTOR nr 45-46/2025. Renault Captur bardzo ceniony przez właścicieli!

2025-11-10

Zaskakujące wyznanie w autobiografii nieżyjącego już szefa Renault

2025-11-09

Ciekawostką jest to, że prawo jazdy zdawałem na Clio III generacji. Zdałem je za pierwszym razem. Uczyłem się jeździć na 2 samochodach – Fordzie Fiesta VI generacji i właśnie takim Clio. Francuskim samochodem mi się lepiej jeździło i bardzo się ucieszyłem, gdy okazało się, że na nim będę zdawać egzamin praktyczny.

Po latach kupiłem powiększonego Modusa, bazującego na Clio III generacji. Taki „level up”, czy przypadek? Nie może być. Na koniec jeszcze jedno – nie tak dawno Renault Polska reklamowało modele tej marki hasłem „Żyj pełnią życia”. W latach 90. było to hasło „To pełnia życia”. Taka ciekawa klamra, łącząca początek mojego zamiłowania do tej marki i zakup mojego pierwszego samochodu. Jako dziecko niezbyt rozumiałem o co chodzi w tym haśle, dziecięcym rozumkiem upraszczałem sobie je do sformułowania „dopełnia życia” (od słowa „dopełnić”, czyli uzupełnić, sprawić że jest zupełne). Dzisiaj, po latach już w pełni rozumiem o co w tym chodzi. Mój Grand Modus nie jest tylko wozidłem na codzienne podróże, te małe i te duże. To samochód, który w pełni sprawdza się w moim codziennym życiu, a każdy przebyty kilometr sprawia mi przyjemność i ogromną radość. Nie bez powodu mówi się, że dla miłośnika motoryzacji najważniejsze w życiu są: ukochana osoba (rodzina) i samochód. Dlatego tak ważne jest, aby auto nie było przypadkowe. Moje takie nie jest, z pewnością. Oj, nie.

Historię o Renault Grand Modus nadesłał do nas Robert w ramach Noworocznego Konkursu Francuskie.pl. Bardzo dziękujemy!


google news Wiadomości
google preferowane Wiadomości

Francuskie samochody

Olej do silnika 1.2 PureTech

Akcja Lucim

Citroën

Peugeot

Stellantis

Renault

Dacia

Alpine

Używany samochód od pierwszego właściciela?
Sprawdź najnowsze ogłoszenia

Zapisz się na nasz newsletter teraz!


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

Po zakupie 2 WiadomościRenault Grand ModusZimowa niespodzianka WiadomościZimowa szata 2 WiadomościZimowa szata Wiadomości
5 1 głos
Ocena artykułu
Tagi: RenaultModus
Udostepnij169Tweet89Udostepnij25
Małgorzata Kozikowska

Małgorzata Kozikowska

Zastępca redaktora naczelnego. Autorka artykułów, testów, relacji z wydarzeń motoryzacyjnych, poszukiwaczka ciekawostek. Miłośniczka podróży a w szczególności wędrówek górskich.

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
3 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze

Popularne teraz

  • hdi 2 scaled Wiadomości

    2.0 HDi – prawdopodobnie najlepszy silnik świata wciąż godny uwagi

    15049 udostępnienia
    Udostepnij 6020 Tweet 3762
  • Silnik PureTech 1.2 – różnice między wersjami 6.2 a 6.3. Co zmieniło się w nowszej generacji?

    2345 udostępnienia
    Udostepnij 938 Tweet 586
  • Polski promocyjny cennik nowych samochodów Dacia – listopad 2025.

    6427 udostępnienia
    Udostepnij 2571 Tweet 1607
  • Nowa Dacia C-Neo: kompakt, który może wstrząsnąć segmentem C za bardzo niską cenę

    4437 udostępnienia
    Udostepnij 1775 Tweet 1109

Testy samochodów

Peugeot 2008 przed premierą 1 Wiadomości
Testy

Test: Peugeot 2008 – pierwsza jazda 1.6 VTi 120 KM i HDi 115 KM. Testy w Alzacji. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

autor Krzysztof Gregorczyk
2013-05-22
001. Renault Megane IV Bose TCe 130 Wiadomości
Testy

Test: Renault Megane IV 1.3 TCe 130 KM – skok o parę poziomów. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy, spalanie

autor Krzysztof Gregorczyk
2016-04-16
dacia logan mcv 4 Wiadomości
Testy

Test: Dacia Logan MCV 1.6 87 KM – 7 osobowe kombi, proste ale niezawodne. Opinie, plusy, minusy, wady

autor Krzysztof Gregorczyk
2007-03-08
megane coupe 9 scaled Wiadomości
Testy

Test: Renault Megane RS 2.0 250 KM 2010 sportowy kompakt dla wymagającego kierowcy. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

autor Krzysztof Gregorczyk
2010-04-02
10. Renault Clio IV Grandtour Wiadomości
Testy

Test: Renault Clio IV – pierwsza jazda miejskim samochodem. Benzyna 0.9 TCe, diesel 1.5 dCi – porównanie. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

autor Krzysztof Gregorczyk
2012-10-26

Najnowsze komentarze

  • Vvvv - Kupuj Citroëna C15 póki jest jeszcze dostępny na rynku wtórnym!
  • Arczi_NH - Ile samochodów wyprodukowała Dacia w październiku 2025 roku w Rumunii?
  • Gundaz - Kupuj Citroëna C15 póki jest jeszcze dostępny na rynku wtórnym!
  • Inny Anonimowy - RAM Rampage: amerykański duch, brazylijska energia, europejski debiut
  • Robert - Używana Dacia Lodgy – niezbyt urodziwa, szalenie praktyczna i tania
  • Inny Anonimowy - Zmiany personalne w Stellantis mogą oznaczać początek końca marki Lancia
  • Inny Anonimowy - Zmiany personalne w Stellantis mogą oznaczać początek końca marki Lancia

Zobacz też

Inni kierowcy mnie denerwują

Alfa Romeo zdobyła tytuł „Najbardziej lubianej marki” w konkursie Auto Trader New Car Awards 2024

„Kiedy moi znajomi dowiedzieli się, że będę testować Sandero, wybuchali śmiechem”. Może więc czas zmienić znajomych?

  • Reklama
  • Redakcja
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2024 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
    • Renault
    • Citroen
    • Peugeot
    • Różne
    • Opel
    • DS Automobiles
    • Stellantis
    • Dacia
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii i motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Rumunia Dacią Duster
    • Turcja
  • Używane
  • Przegląd Prasy
wpDiscuz
3
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz