Początek lat osiemdziesiątych to wielkie zmiany w motoryzacji. Nowe technologie, nowe kanciaste samochody, szaleństwa muzyki i sportowy Renault GTA, dumnie stojący w salonach obok Renault 5 Turbo. To było coś! GTA zadebiutował w 1984 roku.
Nadwozie Renault GTA wygląda świetnie także dziś
Jestem szybki, zdaje się mówić cały samochód i nie ma w tym cienia przesady. Renault GTA to jedno z najszybszych aut na drogach, osiągające blisko 250 km/h. Nadwozie jest piękne!
Wnętrze Renault GTA niczym dzieło sztuki architektonicznej
Masywna konsola, duża kierownica, mnogość wskaźników i przycisków. Wygląda to sportowo i po prostu ciekawie. Pośrodku zamontowano duży zestaw hi-fi philipsa. Ogrzewanie ustawiało się na konsoli środkowej, a wskaźniki paliwa, temperatury i oleju nietypowo – po lewejstronie. Kierowca miał się skupić na liczniku.
W środku znajdują się cztery prawie pełnoprawne miejsca, chociaż kierowca i pasażer mają oczywiście… lepiej.
Silnik Renault GTA: Mocne V6 pod maską
2.5-litrowy silnik wzięto z limuzyny Renault 25. Najpierw była to wersja 185 konna, później moc wzrosła do 203 KM. 63% wagi Renault GTA spoczywało na tylnej osi. Z szerokimi oponami, które były znacznie szersze z tyłu niż z przodu, zaawansowane i świetnie zestrojone nadwozie, dawało najpierw konnej jednostce wiele powodów do sprawnego napędzania samochodu.
Prędkość maksymalna tego auta wynosiła w najmocniejszej wersji aż 249 km/h. Bagażnik… z przodu.
Lepszy niż Porsche 911
Niektórzy dziennikarze i samo Renault twierdzili w tamtym czasie, że samochód prowadził się lepiej niż Porsche 911, a właściwości zawieszenia i mocny silnik powodowały, że był to idealny pojazd do długich wycieczek.
Renault GTA w Wielkiej Brytanii
Renault GTA znany był jako Alpine A610, ale z uwagi na posiadanie przez Peugeot praw do alpejskiej nazwy, które marka z lwem nabyła w momencie zakupu Chrysler Europe i grubego portfela nazw, wymusiło zmianę w Wielkiej Brytanii.
Najnowsze komentarze