Renault i Dacia – sprzedaż na rynku polskim w górę

4 552

Marki Renault i Dacia mogą pochwalić się aż 20% wzrostem sprzedaży w pierwszym kwartale roku 2019. Do wyniku przyczyniła się silna pozycja Clio, a także sprzedaż modeli Megane, Kadjar i Dacia Duster.

W kwietniu 2019 roku Grupa Renault odnotowała 30% wzrost sprzedaży
w Polsce w porównaniu z kwietniem ubiegłego roku. Jest to największy wzrost
wśród marek obecnych w TOP10. Kwiecień potwierdza trend widoczny od
początku roku wzrost sprzedaży marek Renault i Dacia. Od stycznia do kwietnia 2019 wyniósł 20% w stosunku do roku 2018, na rynku, który notuje wzrosty na poziomie
niecałych 2%. To oznacza wzrost udziałów w rynku o 2 p.p.

„Wiele elementów złożyło się na ten sukces, ale do kluczowych należy silna pozycja modelu
Clio, ofensywa Renault w segmencie C z modelami Renault Megane czy Nowy Kadjar oraz
wyniki Dacii Duster, najlepiej sprzedawanego SUV-a w Polsce” – wyjaśnia Tomasz Mróz,
Dyrektor Wykonawczy Renault w Polsce. „Istotna jest także solidna pozycja w sprzedaży
samochodów dostawczych i wzmocnienie Renault na rynku samochodów elektrycznych m.in. w carsharingu. Tu warto wspomnieć o jednym z ostatnio zrealizowanych projektów, 40 Renault ZOE w miejskiej wypożyczalni Vozilla we Wrocławiu” – dodaje.

Samochody osobowe Renault i Dacia – 25.000 sztuk

W kwietniu 2019 roku sprzedaż marek Dacia i Renault wyniosła 6324 samochody, z tego
Renault to 3204 rejestracje, a Dacia – 3120 rejestracji. Wzrost sprzedaży w porównaniu do
kwietnia 2018 roku wyniósł 1416 sztuk (30%).

W okresie od stycznia do kwietnia 2019 roku sprzedaż wyniosła 25.000 samochodów, tj. 4000 sztuk więcej niż w tym samym okresie ubiegłego roku. Wzrost sprzedaży Grupy Renault w Polsce wyniósł 20%, z czego wzrost marki Dacia 40%, a wzrost Renault 4%. Udział firmy w rynku wynosi obecnie 12%, czyli wzrósł o 2 p.p.

Samochody dostawcze – Renault Master numerem 1

Na rynku samochodów dostawczych Grupa Renault notuje również wzrosty sprzedaży. Na
koniec kwietnia był to wzrost o prawie 9% rok do roku. W okresie styczeń – kwiecień 2019
zostało zarejestrowanych blisko 4100 samochodów dostawczych: 3326 samochodów Renault i 770 samochodów Dacia. Sprzedaż w samym kwietniu wyniosła 1059 samochodów
dostawczych (Renault: 798 sztuk i Dacia: 261 sztuk).

Numerem jeden pod względem sprzedaży jest model Master – lider rynku polskiego w 2018
i w 2019 roku oraz lider sprzedaży samochodów przeznaczonych do zabudowy już od 10 lat. Renault Trafic utrzymuje poziom roku ubiegłego pomimo oczekiwania na odnowę modelu. Jest to dobry prognostyk przed planowanym wprowadzeniem nowego Trafica we wrześniu 2019 roku. Bardzo mocny wzrost odnotowuje Renault Kangoo Express – sprzedaż rośnie o ponad 100% rok do roku.

„Mamy nadzieję, że dalsza część roku 2019 będzie wyglądała podobnie. Mamy do dyspozycji bogatą ofertę produktową, atrakcyjną ofertę handlową oraz profesjonalną sieć koncesjonerów” – podsumowuje Tomasz Mróz.

Źródło: Renault Polska

Galeria

Jeśli na powyższej liście nie ma Twojego wydarzenia zajrzyj tutaj

polecamy

Może ci się spodobać również
avatar
2 Wątki komentarzy
2 Odpowiedzi na wątki
0 Obserwujący
 
Komentarz z największą ilością reakcji
Najciekawszy wątek komentarza
4 Autorzy komentarzy
SebKrzysztofkktCiekawy Autorzy ostatnich komentarzy
  Subskrybuj  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
Ciekawy
Gość
Ciekawy

A jak Państwa ulubiona grupa PSA? Jak poszczególne modele? Czekamy z niecierpliwością….

kkt
Gość
kkt

Nie ma to jak umiejętność marketingowego sprzedania słabawych wiadomości o sprzedaży Renault. Do kwietnia sprzedaż tej marki wzrosła w PL o 2% dla aut osobowych, podczas gdy rynek wzrósł o 1%. Natomiast wzrost sprzedaży Dacii to aż 44,5%. Więc dział PR sprytnie łączy wyniki obu marek i mamy świetny, średni wzrost o 20%. Oczywiście nie ma w ogóle mowy o tym że Renault b. słabo wypada w tym roku w Europie. Spadek sprzedaży w 1kw.2019r.wyniósł 6,6% , zaś cały koncern Renault-Nissan stracił w marcu najwięcej ze wszystkich producentów To tak a propos marketingowego bełkotu służb PR-owych. „…Among losers, Renault-Nissan takes… Czytaj więcej »

Krzysztof
Editor

Nie ma to ja nieumiejętność zrozumienia czytanego tekstu, albo świadome przeinaczanie. Nie podoba się Panu prezentacja wyników przez Renault Polska, a potem dorzuca Pan treści o europejskiej sprzedaży, choć artykuł wprost uprzedza, że to wyniki z polskiego rynku.

Seb
Gość
Seb

Panie Krzysztofie. Szkoda czasu i nerwów. Nie sobie piszą, trolują i przeinaczają. Jakiś czas temu pracowałem dla pewnego portalu piszącego na temat elektroniki użytkowej w roli tzw newsmana-razem z moderatorami zdecydowaliśmy się ignorować tego typu komentarze. Te obraźliwe i wulgarne poprostu usuwaliśmy. Metoda okazała się wyjątkowo skuteczna bo większość trolli znikała po kilku wpisach pozostających bez odpowiedzi.