2018 - EZ-PRO
Wiadomości

Autonomiczne autobusy ruszą wkrótce we Francji dzięki Renault

autor Małgorzata Kozikowska
2023-06-01
Wiadomości

Złodzieje nie próżnują. Peugeot 508 skradziony dzisiaj w nocy w Żorach

autor Małgorzata Kozikowska
2023-05-31
Dacia

Dacia Stepcamper: tani kamper na bazie Trafica

autor Małgorzata Kozikowska
2023-05-28
Wiadomości

Bielsko-Biała bez salonu Peugeot, najbliższy znajduje się kilkadziesiąt kilometrów stąd. „Umowa została zakończona”. AKTUALIZACJA

autor Tomasz Nowicki
2023-05-30
Alpine

Alpine jednak nie z Lotusem

autor Krzysztof Gregorczyk
2023-05-26
Wiadomości

Przegląd rynku. Używany Peugeot 307 SW czy 407 SW?

autor Maciej Mokwiński
2023-06-01
Wiadomości

DS Automobiles: luksus w podróży zaczyna się od samochodu, którym się przemieszczasz

autor Małgorzata Kozikowska
2023-05-30
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
    • Redakcja
    • Partnerzy
    • Dla organizatorów zlotów
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Historia

Renault i jego logo: 122 lata tożsamości marki

Krzysztof Gregorczyk autor Krzysztof Gregorczyk
2020-05-07
w Historia, Renault
Czas czytania 4 minut
280 3
A A
0

Logo jest ważnym elementem tożsamości firmy. Z czasem w niektórych przypadkach staje się jej synonimem, jednoznacznie kojarzonym z określoną marką. Tak jest w przypadku Renault. Tożsamość marki została ukształtowana przez kilkanaście dziesięcioleci przez litery nazwy „Renault” i logo w kształcie diamentu. 15 kwietnia 2015 r. Renault wprowadziło najnowsze logo swojej marki oraz nowy slogan reklamowy: Passion for life.

Przyjrzyjmy się, jak na przestrzeni czasu kształtowało się logo Renault. Na początek cofnijmy się o 122 lata.

1898: Utworzenie firmy

Przygoda Renault rozpoczęła się w Wigilię Bożego Narodzenia w Paryżu w 1898 roku. Louis Renault przyjechał do 9. dzielnicy Paryża samochodem Voiturette Type A, który sam zbudował. Prace nad tym autem trwały od października 1898 r. Aby udowodnić wartość swojej pracy potencjalnie zainteresowanym odbiorcom, podjął wyzwanie i 24 grudnia wjechał swoim Voiturette ulicą Rue Lepic pod górę zdobywając szczyt Montmartre. Przyniosło to młodemu Louisowi Renault pierwsze 12 zamówień.

1919: Wojna zdominowała produkcję

Po zakończeniu pierwszej wojny światowej firma chce przypomnieć o swoim wsparciu w wojnie z czołgiem FT17, który stał się decydującą bronią dla zwycięstwa aliantów. Na każdej defiladzie wojskowej tłumy witają czołgi oklaskami: w 1919 roku Renault zdecydowało się zmienić logo i zaadaptować do niego sylwetkę słynnego czołgu. Ten symbol pojawia się na całej dokumentacji i materiałach reklamowych marki, ale nie pojawia się jeszcze na samochodach. W 1922 roku firma przekształciła się w spółkę akcyjną Société Anonyme des Usines Renault.

1925: Diament w logo Renault

Okrągłe logo z 1923 roku ustąpiło czworokątnemu, aby lepiej dostosować się do linii maski. Dwie półpłaszczyzny z centralną krawędzią miały swoje wymagania, za to otrzymaliśmy kształt logo, który miał towarzyszyć marce przez kolejne dziesiątki lat (acz z wyjątkami). Od 1924 roku diament pojawił się z przodu modelu wyższej klasy 40 CV typu NM. Ten symbol geometryczny został ostatecznie przyjęty w 1925 r.

1945: Diament nabiera kolorów

Wraz z nacjonalizacją firmy na podstawie uchwały z 16 stycznia 1945 r. nastąpiła zmiana statusu marki, która stała się spółką państwową o nazwie Régie Nationale des Usines Renault. Nazwa „Renault” została zachowana tylko ze względów handlowych. Zaangażowanie marki pozostaje, ewoluuje, i potwierdza zmianę kapitału: „Renault jest bardziej niż kiedykolwiek francuskim samochodem”. Zmienia się też logo.

1972: Czy Diament zniknie z logo?

Aby logo było jeszcze bardziej wyraziste, w 1972 r. firma zdecydowała się go udoskonalić i rozwinąć. Dominuje diament, nazwa Renault nie jest już wymieniana w logotypie, a logo trafia na Renault 15, 17 i na pierwszą generację Renault 5. Pewien przedsiębiorca uznał znak Renault za plagiat jego symbolu i złożył pozew w sądzie, aby zmusić Renault do zmiany logotypu

1992: Diament rośnie

Dwadzieścia lat po zaprojektowaniu logo Vasarelyem, Renault postanowiło zmienić swoją tożsamość wizualną i zleca agencji Style Marque Jeana Perreta kampanię reklamową z tym związaną. Prostsze, ale mocniejsze dzięki trójwymiarowej płaskorzeźbie i eleganckie logo zostało zaprojektowane w 1992 roku przez Jacquesa Paumiera (JPG Design) i stworzyło z niego rzeźbę. W założeniu miało to świadczyć o jakości i solidności Samochodów Renault. I pozwoliło marce wejść w nowe tysiąclecie.

2015 : Renault – Passion for life

Od 2012 r. firma obiecuje swoim klientom, że „zakochają się” w jej produktach dzięki nowej ofercie o cieplejszym i bardziej zmysłowym wzornictwie. Logo jest teraz powiększone i wyobraża pionowo ustawiony diament, który zajmuje znaczące i ważne miejsce na każdej osłonie chłodnicy. Nadaje samochodom ładny wygląd i sprawia, że ​​są natychmiast rozpoznawalne jako Renault.

 

 

Krzysztof Gregorczyk; grafiki i zdjęcia: Renault


Francuskie samochody

Zapisz się na nasz newsletter teraz!


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

0 0 głosy
Ocena artykułu

Warto przeczytać!

Renault Austral dla polskich siatkarzy. Alcar z Olsztyna dostarczy aż 10 nowych SUVów sportowcom

2023-06-01

Nieznane, niszowe, zapomniane – poznajemy francuskie samochody. Decauville (1898-1911)

2023-06-01

Zapowiedź serialu dokumentalnego Sky Original „Lancia. Legenda rajdów”

2023-05-31

Przegląd rynku: duży rodzinny van na siedem miejsc i bagaż – Peugeot 807 i Renault Espace z silnikiem benzynowym

2023-05-31
Tagi: 151740CVFT17historiaR5RenaultType A
Udostepnij139Tweet61Udostepnij17
Krzysztof Gregorczyk

Krzysztof Gregorczyk

Pasjonat francuskiej motoryzacji. Autor największej ilości artykułów i wiadomości. Miłośnik jazdy po krętych drogach. Regularnie odwiedza targi motoryzacyjne, a jego testy samochodów należą do najdokładniejszych w Sieci. Nieustępliwy tropiciel nieścisłości i braku obiektywizmu w prasie motoryzacyjnej. :-)

Subskrybuj
Powiadom o
guest

guest

0 komentarzy
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze

Popularne teraz

  • Dacia Bigster

    To będzie największa Dacia w historii? Producent przygotowuje zupełnie nowy model segmentu D!

    5084 udostępnienia
    Udostepnij 2034 Tweet 1271
  • Kampania nowego Peugeot 3008 z wyjątkowym odzewem w internecie

    732 udostępnienia
    Udostepnij 293 Tweet 183
  • Silnik 2.0 HDi 8V w samochodach Citroën i Peugeot. Opinie, eksploatacja, koszty

    642 udostępnienia
    Udostepnij 257 Tweet 161
  • Nowy Fiat 600 coraz bliżej. Tak wygląda wnętrze modelu

    1169 udostępnienia
    Udostepnij 468 Tweet 292

Testy samochodów

Renault - testy i opinie

Test: Pierwsza jazda Renault Captur E-Tech z napędem hybrydowym HEV 145 KM: oszczędna dynamika. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Krzysztof Gregorczyk
2021-11-02
Nowy Peugeot 308 1.6 Hybrid 225: test, opinia
Peugeot - testy i opinie

Test: Peugeot 308 1.6 Hybrid 225 rusza na podbój rynku! 1500 km za nami. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Małgorzata Kozikowska
2022-01-30
Renault Fluence
Renault - testy i opinie

Test: Renault Fluence 1.5 dCi 105 KM 2010 – rodzinny sedan z oszczędnym silnikiem, komfortowym zawieszeniem i naprawdę dużym bagażnikiem. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

autor Krzysztof Gregorczyk
2010-04-28
DS - testy i opinie

Test: DS 7 Crossback PureTech 1.6 225 KM 2019 – pierwsze wrażenia właściciela. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Krzysztof Gregorczyk
2019-01-18
Renault - testy i opinie

Test: Renault Clio RS Trophy 1.6 220 KM – szybki, mały, zwinny. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Krzysztof Gregorczyk
2018-06-03

Najnowsze komentarze

  • Anonimowo - Przegląd rynku. Używany Peugeot 307 SW czy 407 SW?
  • Anonimowo - To będzie największa Dacia w historii? Producent przygotowuje zupełnie nowy model segmentu D!
  • RtuDitu - Szybki samochód na drodze prowokuje innych do niestandardowych zachowań?
  • Anonimowo - Lancia mianowała nowego dyrektora marketingu i komunikacji
  • Witold - Jeszcze jeden powód, żeby wybrać samochód a nie pociąg. A wymyśliło go PKP
  • Kapelusznik - Jeszcze jeden powód, żeby wybrać samochód a nie pociąg. A wymyśliło go PKP
  • Anonimowo - Jeszcze jeden powód, żeby wybrać samochód a nie pociąg. A wymyśliło go PKP

Zobacz też

Jak przygotować samochód do wiosny?

Dacia Jogger jako pierwsza otrzyma napęd hybrydowy. Jest oficjalne potwierdzenie

Stronniczy przegląd prasy: MOTOR nr 15/2019

  • Reklama
  • Redakcja
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2023 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2023 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
0
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.