niedziela, 7 sierpnia, 2022
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Reklama
  • Kontakt
  • Organizujesz zlot?
  • Współpraca
  • Redakcja
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wydarzenia
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Historia

Renault i jego logo: 122 lata tożsamości marki

Krzysztof Gregorczyk autor Krzysztof Gregorczyk
2020-05-07
w Historia, Renault
Czas czytania 4 minut
183 2
0
201
UDOSTĘPNIEŃ
529
ODSŁON
UdostępnijTwitterPoleć

Zobacz również

Nowe modele Renault z Rescue Code. Karta ratownicza fabrycznie

Renault Kadjar i niepokojący świst przy szybszej jeździe. Jaka przyczyna?

Legendarny Citroen DS na opakowaniu czekolady Wedla z PRL

Logo jest ważnym elementem tożsamości firmy. Z czasem w niektórych przypadkach staje się jej synonimem, jednoznacznie kojarzonym z określoną marką. Tak jest w przypadku Renault. Tożsamość marki została ukształtowana przez kilkanaście dziesięcioleci przez litery nazwy „Renault” i logo w kształcie diamentu. 15 kwietnia 2015 r. Renault wprowadziło najnowsze logo swojej marki oraz nowy slogan reklamowy: Passion for life.

Przyjrzyjmy się, jak na przestrzeni czasu kształtowało się logo Renault. Na początek cofnijmy się o 122 lata.

1898: Utworzenie firmy

Przygoda Renault rozpoczęła się w Wigilię Bożego Narodzenia w Paryżu w 1898 roku. Louis Renault przyjechał do 9. dzielnicy Paryża samochodem Voiturette Type A, który sam zbudował. Prace nad tym autem trwały od października 1898 r. Aby udowodnić wartość swojej pracy potencjalnie zainteresowanym odbiorcom, podjął wyzwanie i 24 grudnia wjechał swoim Voiturette ulicą Rue Lepic pod górę zdobywając szczyt Montmartre. Przyniosło to młodemu Louisowi Renault pierwsze 12 zamówień.

1919: Wojna zdominowała produkcję

Po zakończeniu pierwszej wojny światowej firma chce przypomnieć o swoim wsparciu w wojnie z czołgiem FT17, który stał się decydującą bronią dla zwycięstwa aliantów. Na każdej defiladzie wojskowej tłumy witają czołgi oklaskami: w 1919 roku Renault zdecydowało się zmienić logo i zaadaptować do niego sylwetkę słynnego czołgu. Ten symbol pojawia się na całej dokumentacji i materiałach reklamowych marki, ale nie pojawia się jeszcze na samochodach. W 1922 roku firma przekształciła się w spółkę akcyjną Société Anonyme des Usines Renault.

1925: Diament w logo Renault

Okrągłe logo z 1923 roku ustąpiło czworokątnemu, aby lepiej dostosować się do linii maski. Dwie półpłaszczyzny z centralną krawędzią miały swoje wymagania, za to otrzymaliśmy kształt logo, który miał towarzyszyć marce przez kolejne dziesiątki lat (acz z wyjątkami). Od 1924 roku diament pojawił się z przodu modelu wyższej klasy 40 CV typu NM. Ten symbol geometryczny został ostatecznie przyjęty w 1925 r.

1945: Diament nabiera kolorów

Wraz z nacjonalizacją firmy na podstawie uchwały z 16 stycznia 1945 r. nastąpiła zmiana statusu marki, która stała się spółką państwową o nazwie Régie Nationale des Usines Renault. Nazwa „Renault” została zachowana tylko ze względów handlowych. Zaangażowanie marki pozostaje, ewoluuje, i potwierdza zmianę kapitału: „Renault jest bardziej niż kiedykolwiek francuskim samochodem”. Zmienia się też logo.

1972: Czy Diament zniknie z logo?

Aby logo było jeszcze bardziej wyraziste, w 1972 r. firma zdecydowała się go udoskonalić i rozwinąć. Dominuje diament, nazwa Renault nie jest już wymieniana w logotypie, a logo trafia na Renault 15, 17 i na pierwszą generację Renault 5. Pewien przedsiębiorca uznał znak Renault za plagiat jego symbolu i złożył pozew w sądzie, aby zmusić Renault do zmiany logotypu

1992: Diament rośnie

Dwadzieścia lat po zaprojektowaniu logo Vasarelyem, Renault postanowiło zmienić swoją tożsamość wizualną i zleca agencji Style Marque Jeana Perreta kampanię reklamową z tym związaną. Prostsze, ale mocniejsze dzięki trójwymiarowej płaskorzeźbie i eleganckie logo zostało zaprojektowane w 1992 roku przez Jacquesa Paumiera (JPG Design) i stworzyło z niego rzeźbę. W założeniu miało to świadczyć o jakości i solidności Samochodów Renault. I pozwoliło marce wejść w nowe tysiąclecie.

2015 : Renault – Passion for life

Od 2012 r. firma obiecuje swoim klientom, że „zakochają się” w jej produktach dzięki nowej ofercie o cieplejszym i bardziej zmysłowym wzornictwie. Logo jest teraz powiększone i wyobraża pionowo ustawiony diament, który zajmuje znaczące i ważne miejsce na każdej osłonie chłodnicy. Nadaje samochodom ładny wygląd i sprawia, że ​​są natychmiast rozpoznawalne jako Renault.

 

 

Krzysztof Gregorczyk; grafiki i zdjęcia: Renault

Gorące wiadomości wprost na Twój e-mail


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

0 0 głosy
Ocena artykułu
Tagi: 151740CVFT17historiaR5RenaultType A
Udostepnij106Tweet40Udostepnij11
Poprzedni

Rynek aut premium w Polsce. Jaka sprzedaż DS Automobiles?

Następny

Nowy Citroen C4 – znamy datę premiery kompaktu

Krzysztof Gregorczyk

Krzysztof Gregorczyk

Pasjonat francuskiej motoryzacji. Autor największej ilości artykułów i wiadomości. Miłośnik jazdy po krętych drogach. Regularnie odwiedza targi motoryzacyjne, a jego testy samochodów należą do najdokładniejszych w Sieci. Nieustępliwy tropiciel nieścisłości i braku obiektywizmu w prasie motoryzacyjnej. :-)

Następny
Citroen notuje wzrost sprzedaży dzięki C3, C3 Aircross i C4 Cactus

Nowy Citroen C4 – znamy datę premiery kompaktu

Renault wznawia działanie salonów we Francji

Dacia Duster

Dacia sprzedała już ponad 700.000 samochodów na rynku niemieckim

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
0 komentarzy
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
Facebook Twitter LinkedIn

Komentarze

  • Anonimowo - Stellantis trzecim najbardziej dochodowym producentem świata. Lepszy niż Toyota, Volkswagen i Hyundai
  • Zbyslav - Nowy Citroën C5 X: jego siła tkwi w komforcie, designie i napędzie. „Zrobił na mnie największe wrażenie w 2022 r.”
  • Anonimowo - Holding 1 zamierza kupić Renault Retail Group Warszawa
  • Tom - Dacia pozostanie przystępna cenowo. Tylko LPG i hybrydy, nie będzie żadnej elektryfikacji gamy
  • Tomasz O - Nowa Alfa Romeo Tonale oficjalnym samochodem Festiwalu Filmu i Sztuki BNP Paribas Dwa Brzegi
  • Przemek - Renault Kadjar i niepokojący świst przy szybszej jeździe. Jaka przyczyna?
  • Andrzej - Renault Kadjar i niepokojący świst przy szybszej jeździe. Jaka przyczyna?
  • Andrzej - Renault Kadjar i niepokojący świst przy szybszej jeździe. Jaka przyczyna?
  • Leszek - Citroën C6 to samochód dla ludzi niezwykłych. Wywiad z Tomkiem Nowakiem
  • Ddgjik - Renault Kadjar i niepokojący świst przy szybszej jeździe. Jaka przyczyna?


Aktualności ze świata motoryzacji

  • Peugeot 205 z polską ekipą w turystycznym rajdzie przez całą Europę. Karolina i Adam wkrótce zawitają do Polski
  • Nowy Citroën C5 X: jego siła tkwi w komforcie, designie i napędzie. „Zrobił na mnie największe wrażenie w 2022 r.”
  • Nowa Alfa Romeo Tonale oficjalnym samochodem Festiwalu Filmu i Sztuki BNP Paribas Dwa Brzegi
  • Dacia Sandero i Jogger z sukcesami w Irlandii
  • DS 4 wygrywa z Audi A3 w teście Auto Express
  • Uruchamianie używanego samochodu po wieloletnim postoju
  • Używana Dacia z salonu z gwarancją do 3 lat. Ceny już od 15 tysięcy zł
  • DS 7 Crossback z benzynowym silnikiem 180 KM w podróży do Włoch. Ile spalił ten luksusowy SUV?
  • Holding 1 zamierza kupić Renault Retail Group Warszawa
  • Nowe modele Renault z Rescue Code. Karta ratownicza fabrycznie


Redakcja

Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
e-mail: [email protected]
00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

redaktor naczelny
Krzysztof Gregorczyk
[email protected]

Kontakt w sprawie reklamy (Advertising Contact)
[email protected]

 

 



Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
0
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.