Renault zajmuje pierwsze miejsce pod względem ilości sprzedanych samochodów w Portugalii w 2018 roku. Na drugim miejscu uplasował się Peugeot, odnotowując blisko 9-procentowy wzrost. Na siódmym jest Citroen, którego wzrost sprzedaży w tym kraju wyniósł 17,7%. Dla porównania niemiecki Volkswagen spadł z trzeciego na dziewiąte miejsce, o prawie 24% w stosunku do zeszłego roku. Łącznie na tamtejszym rynku sprzedano 273.213 nowych samochodów wszystkich marek , co oznacza 2,6% wzrostu.
Top 10 marek samochodowych w Portugalii w 2018
Miejsce | Marka | Ilość sprzedanych aut |
1 | Renault | 29.300 |
2 | Peugeot | 21.259 |
3 | Mercedes | 15.056 |
4 | Fiat | 13.316 |
5 | Nissan | 13.170 |
6 | BMW | 12.822 |
7 | Citroen | 11.929 |
8 | Opel | 12094 |
9 | Volkswagen | 11726 |
10 | Toyota | 9370 |
Hiszpania i Portugalia to kraje, w których udział francuskich marek w rynku jest bardzo wysoki.