citroen c3 4 Wiadomości
Wiadomości

Nowy Citroën C3 CNG – oszczędność paliwa, wersje, silnik i wyposażenie. Debiut w Indiach

autor Tomasz Nowicki
2025-05-16
A390 β show car 22 Wiadomości
Wiadomości

Nowy supersamochód Alpine A390 na Wielkim Zlocie w Dieppe z okazji 70-lecia marki

autor Małgorzata Kozikowska
2025-05-16
citroen c3 cargo jednak trafia takze na polski rynek 2 Wiadomości
Testy

Citroën e-C3 – opinie po jeździe: „Jego styl, komfort czynią z niego ciekawego gracza w miejskim segmencie”

autor Grzegorz Traczewski
2025-05-17
f1 grand prix emilii romanii 2025 zapowiedz weekendu wyscigowego 1 Wiadomości
Wiadomości

F1: Grand Prix Emilii-Romanii 2025 – zapowiedź weekendu wyścigowego

autor Krzysztof Gregorczyk
2025-05-14
citroen c3 3 Wiadomości
Wiadomości

Czy motoryzacja to wciąż domena mężczyzn? Citroën pokazuje zaskakujące wyniki badań

autor Tomasz Nowicki
2025-05-14
Renault Master
Wiadomości

250 sztuk Renault Master do transportu pacjentów. Nowe zamówienie firmy EMED

autor Małgorzata Kozikowska
2025-05-19
dacia samochody Wiadomości
Wiadomości

Niezawodna jak Dacia. ADAC chwali modele Spring, Sandero i Duster

autor Małgorzata Kozikowska
2025-05-15

Najnowsze komentarze

  • Jaca - Ile kosztuje nowy Peugeot 208? Polski cennik konkurenta Renault Clio w maju 2025
  • Sergiusz - Nowy dyrektor generalny marki Citroën. Stanowisko obejmuje Xavier Chardon
  • Anonimowo - Nowy dyrektor generalny marki Citroën. Stanowisko obejmuje Xavier Chardon
  • Damian - Gdzie jest „PureTech”? Z cenników Stellantis znika nazwa 3-cylindrowego silnika
  • Anonimowo - Gdzie jest „PureTech”? Z cenników Stellantis znika nazwa 3-cylindrowego silnika
  • tommo - Gdzie jest „PureTech”? Z cenników Stellantis znika nazwa 3-cylindrowego silnika
  • Damian - Gdzie jest „PureTech”? Z cenników Stellantis znika nazwa 3-cylindrowego silnika
Advertisement
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS Automobiles
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Stellantis
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Używane
  • Kontakt
    • Redakcja
    • Partnerzy
    • Dla organizatorów zlotów
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Główna Testy

Test: Renault Kadjar Bose Energy 130 KM 1.6 dCi 4×4 – SUV tani w eksploatacji. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy, spalanie

Małgorzata Kozikowska autor Małgorzata Kozikowska
2017-03-24
w Testy, Renault - testy i opinie
Czas czytania 7 minut
614
A A
13
IMG 9288 Wiadomości

Renault Kadjar ma specyficzną właściwość sprawiającą, że bardzo łatwo się do tego samochodu przyzwyczaić. Wystarczy chwila spędzona za kierownicą, aby model stał się nie tylko obiektem służącym do przemieszczania z miejsca na miejsce, ale wręcz znakomitym towarzyszem podróży. Do testów otrzymaliśmy wersję Bose Energy z najmocniejszym w ofercie silnikiem diesla 1.6 dCi.

Renault Kadjar już swoim sympatycznym wyglądem sprawia wrażenie, jakby zapraszał każdego do swojego wnętrza. Stylistyka nie jest tutaj ani nachalna, ani agresywna, a proporcje znakomite. Każdy musi sam sobie odpowiedzieć na pytanie, czy model mu się podoba, ale jeśli o mnie chodzi, to trudno było mi się modelowi oprzeć. ;- ) Samochód został oznaczony znaczkiem Bose, aby podkreślić, że nie jest to zwykły Kadjar. Atrybutami tej wersji są m.in. czarne lusterka, relingi dachowe, 19-calowe obręcze oraz przednie światła Full LED Pure Vision.

IMG 9291 Wiadomości

Osłony w dolnej części nadwozia i wyższe zawieszenie pokazują, że Renault Kadjar jest stworzony do czegoś więcej niż tylko jazda po asfalcie. Podczas testu sprawdzaliśmy model jednak głównie po utwardzonych drogach, nie licząc krótkiej śnieżnej trasy znajdującej się bardziej na uboczu, służącej jako plener do zdjęć. Jazdy odbywały się w lutym.

Warto przeczytać!

Nowy Peugeot 208

Ile kosztuje nowy Peugeot 208? Polski cennik konkurenta Renault Clio w maju 2025

2025-05-19
Nissan Juke 1.6 Hybrid 143

Test: Nissan Juke 1.6 Hybrid 143 N-Sport, czyli crossover z pomysłem i na sportowo. 1000 km za nami

2025-05-19

Polski cennik Renault z roku 2000. Twingo za 29.900 zł, Espace V6 za 191.950 zł

2025-05-19

Części samochodu, które kosztują majątek. Naprawa lub wymiana może poważnie nadszarpnąć budżet

2025-05-19
Już od pierwszych chwil za kierownicą, kierowca czuje się w Kadjarze jak u siebie. Gdy zajęłam główne miejsce w samochodzie, miałam wrażenie, jakby zostało zaprojektowane na wymiar, specjalnie dla mnie. Fotel jest dobrze wyprofilowany, posiada przyzwoite podparcie lędźwiowe oraz dobre trzymanie boczne, które przydaje się podczas wchodzenia w zakręty. Został on pokryty materiałową tapicerką z elementami skóry ekologicznej.

IMG 9253 WiadomościSamochód jest przestronny zarówno w przedniej jak i tylnej części. Sporo miejsca znajdziemy również w bagażniku. Przy standardowym ułożeniu tylnych siedzeń, dostępne są 472 litry pojemności na bagaże. Gdy zmniejszymy liczbę podróżnych do dwóch, wartość ta zwiększy się do 1.478 litrów. Drobne przedmioty możemy zamknąć w schowku po stronie pasażera lub w podłokietniku. Z kolei tuż za drążkiem zmiany biegów na dużej podstawce może spoczywać nasz smartfon. Pod ręką znajdziemy również uchwyt na kubek.

Ciągnące się godzinami kilometry pokonamy tym modelem Renault z przyjemnością i w komforcie. We wnętrzu panuje przyjemny jasny klimat, dzięki przeszkleniu części dachowej. Ciekawym elementem wyróżniającym Kadjara, jest też uchwyt po stronie pasażera, w naszej wersji z białymi przeszyciami. Atutem samochodu jest dobra widoczność, zarówno przez przednią szybę, jak i w bocznych lusterkach.

IMG 9222 WiadomościKierownica dobrze leży w dłoniach, ma regulację wysokości i głębokości, została pokryta skórą. Zaraz za nią widoczne są zegary. Kadjar został wyposażony w prędkościomierz i obrotomierz w jednym. Wyświetlacz dostarcza przejrzystych i przydatnych dla kierowcy informacji. Przypomina też o aktualnych ograniczeniach prędkości. „Drobnym drukiem” wyświetlane są dane o aktualnym/średnim spalaniu, pokonanym dystansie oraz zasięgu, który jeszcze możemy pokonać na rezerwie paliwa.

Renault Kadjar, niczym idealny kompan, potrafił umilić czas podróży. Wszystko dzięki bardzo dobremu nagłośnieniu marki Bose. Można nacieszyć się jego możliwościami, gdyż wnętrze jest wytłumione, a niechciane odgłosy nie powinny nam przeszkadzać podczas słuchania ulubionych nagrań.

IMG 9206 WiadomościObsługa większości funkcji jest prosta i intuicyjna. Odbywa się z pomocą 7-calowego wyświetlacza znajdującego się w zasięgu prawej ręki. Dotykowy ekran jest czytelny, ale zdarzało się, że nie od razu reagował na dotyk i trzeba było ponownie wciskać pożądaną opcję. Podczas testu miała też miejsce dziwna sytuacja. Po podłączeniu smartfona, ekran przestał reagować na polecenia, zwyczajnie się zawiesił. Na szczęście po ponownym uruchomieniu, wszystko działało już jak należy i nie doświadczyłam tego ponownie.

Model Kadjar nie przytłacza ilością guzików i pokręteł ale te, które są najbardziej potrzebne, znajduIMG 9211 Wiadomościją się w pobliżu naszych dłoni. Należą do nich ustawienia klimatyzacji, podgrzewania foteli, stacji radiowej, głośności czy tempomatu. Ta ostatnia funkcja działa łatwo i instynktownie. Prawą ręką decydujemy, czy chcemy korzystać z ogranicznika prędkości czy z tempomatu, natomiast lewą, zatwierdzamy wymaganą prędkość na kierownicy. Odpowiednie przyciski zastępują tutaj również uruchamianie kluczykowe oraz wajchę hamulca ręcznego.

W przypadku dobrego towarzysza podróży liczy się porozumienie i testowany samochód również był skory do rozmowy. Tutaj dialog odbywał się przez naciśnięcie pedału gazu i ruchy kierownicą. Polecenia znajdowały doskonałe odzwierciedlenie na drodze. Progi zwalniające nie stanowiły dla Kadjara przeszkody, a nierówności jezdni nie były zbyt odczuwalne dla pasażerów. Można było usłyszeć tylko lekkie skrzypienie plastików. Wiem że niektórzy są wyczuleni na tym punkcie, warto więc o tym wspomnieć.

Kadjar, którego dostaliśmy do testów jest napędzany za pomocą najmocniejszego w ofercie tego samochodu diesla. Jest to silnik dCi o pojemności 1.598 cm3 generujący 130 KM mocy oraz 320 Nm maksymalnego momentu obrotowego przy 1.750 obr/min.  Samochód potrafi jeździć dynamicznie, aczkolwiek prędkość podczas ruszania mogłaby rozwijać się odrobinę szybciej. Aby zobaczyć na liczniku 100 km/h potrzeba 10,5 sekundy. Maksymalna prędkość samochodu wynosi 190 km/h. Renault Kadjar wykazał się przyzwoitym apetytem na paliwo wynoszącym średnio 6,2 l/100 km. Wynik został uzyskany po pokonaniu testowego dystansu ponad 400 km. Dane z broszury Renault mówią o 4,9 l/100 km.

IMG 9272 Wiadomości

Jednostka została sprzężona z 6-biegową manualną przekładnią. Przy operowaniu dźwignią nie trzeba angażować siły, zmiany odbywają się cicho, a biegi pewnie wskakują na swoje miejsce. Za pomocą pokrętła możemy wybrać odpowiedni do warunków tryb jazdy. Wśród opcji jest napęd 4×2, 4×4 lub automatyczne rozłożenie napędu na koła przedniej i tylnej osi.

Renault Kadjar w wersji Bose został wyceniony na 121.900 zł. Samochód, który mieliśmy okazję testować, miał pakiety dostępne za dodatkową opłatą. W efekcie ostateczna cena modelu przekroczyła 130 tys. zł. Wśród dodatków był pakiet Techno Premium wyceniony na 3500 zł. Składa się on z aktywnego system wspomagania nagłego hamowania (AEBS ), systemu wspomagania parkowania „Easy Park Assist”, z kamerą cofania, systemu wspomagania parkowania przód/tył/bok oraz systemu kontroli martwego pola (BSW).

IMG 9281 WiadomościNa pokładzie znalazł się również pakiet Widoczność dostępny w cenie 2.700 zł. Zawiera dach szklany, stały oraz lusterko wewnętrzne elektrochromatyczne. Z kolei pakiet Zimowy w cenie 1.600 zł obejmuje podgrzewane fotele przednie, podgrzewaną szybę przednią oraz spryskiwacze reflektorów. Lakier metalizowany dodaje do wyjściowej kwoty 2.200 zł.

Renault Kadjar Bose Energy jest modelem świetnie wyposażonym, tak więc trudno doszukać się w nim szczególnych braków. Samochód jest przestronny, wygodny, dysponuje bardzo dobrym nagłośnieniem i napędem 4×4. Test wprawdzie nie trwał długo, ale pozwolił na szybkie zżycie z tym samochodem. Z przyjemnością przemierzyłabym Kadjarem kolejne kilometry.

Czytaj nas w Google News:
google news Wiadomości

Francuskie samochody

Olej do silnika 1.2 PureTech

Akcja Lucim

Citroën

Peugeot

Stellantis

Renault

Dacia

Alpine

Używany samochód od pierwszego właściciela?
Sprawdź najnowsze ogłoszenia

Zapisz się na nasz newsletter teraz!


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

IMG 9210 WiadomościIMG 9255 WiadomościIMG 9257 WiadomościIMG 9260 WiadomościIMG 9261 WiadomościIMG 9262 WiadomościIMG 9269 WiadomościIMG 9272 WiadomościIMG 9273 WiadomościIMG 9275 WiadomościIMG 9281 WiadomościIMG 9282 WiadomościIMG 9285 WiadomościIMG 9288 WiadomościIMG 9291 WiadomościIMG 9204 WiadomościIMG 9253 WiadomościIMG 9250 WiadomościIMG 9211 WiadomościIMG 9212 WiadomościIMG 9213 WiadomościIMG 9216 WiadomościIMG 9219 WiadomościIMG 9222 WiadomościIMG 9223 WiadomościIMG 9226 WiadomościIMG 9229 WiadomościIMG 9233 WiadomościIMG 9237 WiadomościIMG 9243 WiadomościIMG 9244 WiadomościIMG 9248 WiadomościIMG 9249 WiadomościIMG 9206 Wiadomości
1 1 głos
Ocena artykułu
Tagi: KadjarRenault
Udostepnij215Tweet134Udostepnij38
Małgorzata Kozikowska

Małgorzata Kozikowska

Zastępca redaktora naczelnego. Autorka artykułów, testów, relacji z wydarzeń motoryzacyjnych, poszukiwaczka ciekawostek. Miłośniczka podróży a w szczególności wędrówek górskich.

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
13 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze

Popularne teraz

  • PureTech 130

    Gdzie jest „PureTech”? Z cenników Stellantis znika nazwa 3-cylindrowego silnika

    2294 udostępnienia
    Udostepnij 918 Tweet 574
  • Używany Peugeot 508 II SW 2.0 BlueHDi od pierwszego właściciela. Przegląd krajowych ogłoszeń

    1499 udostępnienia
    Udostepnij 600 Tweet 375
  • Nowy Renault Scenic za 42.900 zł? Tak, to oryginalna promocja marki w Polsce

    3302 udostępnienia
    Udostepnij 1321 Tweet 826
  • Nowy Peugeot 2008 III generacji już w przygotowaniu. Kiedy go zobaczymy w salonach?

    503 udostępnienia
    Udostepnij 201 Tweet 126

Testy samochodów

citroen c3 2010 Wiadomości
Citroen - testy i opinie

Test: Citroën C3 1.4 VTi 75 KM 2010 – oszczędny benzynowy silnik i doskonała widoczność. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

autor Krzysztof Gregorczyk
2010-12-23
renault austral 160 mild hybrid 2023 9 Wiadomości
Testy

Renault Austral mild hybrid 160 – pierwsze wrażenia z jazdy po mieście

autor Małgorzata Kozikowska
2023-06-18
DS 9 E Tense 4x4 360 Performance Line elegancja prestiz komfort wyjatkowosc 004 Wiadomości
Testy

Test: DS 9 E-Tense 4×4 360 KM Performance Line+ – elegancja, prestiż, komfort, wyjątkowość

autor Krzysztof Gregorczyk
2022-10-08
Renault Trafic Wavecamper 2.0 dCi 170 EDC - przód
Testy

Test: Renault Trafic Wavecamper 2.0 dCi 170 KM EDC – czy wyjazd kamperem jesienią lub zimą to dobry pomysł? Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Małgorzata Kozikowska
2021-12-04
peugeot partner 2019 107 Wiadomości
Testy

Test: Peugeot Partner Furgon Long 1.5 BlueHDi 130 KM – transport komfortowy. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Tomasz Nowicki
2019-05-27

Najnowsze komentarze

  • Jaca - Ile kosztuje nowy Peugeot 208? Polski cennik konkurenta Renault Clio w maju 2025
  • Sergiusz - Nowy dyrektor generalny marki Citroën. Stanowisko obejmuje Xavier Chardon
  • Anonimowo - Nowy dyrektor generalny marki Citroën. Stanowisko obejmuje Xavier Chardon
  • Damian - Gdzie jest „PureTech”? Z cenników Stellantis znika nazwa 3-cylindrowego silnika
  • Anonimowo - Gdzie jest „PureTech”? Z cenników Stellantis znika nazwa 3-cylindrowego silnika
  • tommo - Gdzie jest „PureTech”? Z cenników Stellantis znika nazwa 3-cylindrowego silnika
  • Damian - Gdzie jest „PureTech”? Z cenników Stellantis znika nazwa 3-cylindrowego silnika

Zobacz też

WRC: Loeb najszybszy na testowym

Opel powróci do Rosji?

W jakim wieku założyli swoje firmy? Nie tylko Citroën, Peugeot i Renault

  • Reklama
  • Redakcja
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2024 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
    • Renault
    • Citroen
    • Peugeot
    • Różne
    • Opel
    • DS Automobiles
    • Stellantis
    • Dacia
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii i motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Rumunia Dacią Duster
    • Turcja
  • Używane
  • Przegląd Prasy
wpDiscuz
13
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz