piątek, 1 lipca, 2022
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Reklama
  • Kontakt
  • Organizujesz zlot?
  • Współpraca
  • Redakcja
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wydarzenia
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Wiadomości Renault

Renault Kadjar Life 1.3 TCe: po 8000 km. Oszczędny, dobrze wyposażony, lepsza alternatywa dla modeli: Kia Sportage i Skody Karoq

Tomasz Nowicki autor Tomasz Nowicki
2019-08-07
w Renault, Wiadomości
Czas czytania 4 minut
309 13
3
340
UDOSTĘPNIEŃ
921
ODSŁON
UdostępnijTwitterPoleć

Zobacz również

Stellantis inwestuje w fabrykę benzynowych silników V6

Kiedy minie kryzys na rynku półprzewodników? Szef marki Citroën, Vincent Cobée, zna odpowiedź

Peugeot i Citroën podnoszą ceny w Australii. Podwyżka nawet o 6%

Po przejechaniu blisko ośmiu tysięcy kilometrów nowym Renault Kadjarem w wersji 1.3 TCe 140 KM mogę powiedzieć, że jest to samochód, który warto wziąć pod uwagę w swoich planach zakupowych. 

W redakcji Francuskie.pl testujemy Renault Kadjar w podstawowym wyposażeniu Life. To wyjątek, bo zwykle redakcje otrzymują najbogatsze wersje do testów. Samochód ma wszystko, czego potrzeba kierowcy – jest klimatyzacja, centralny zamek, elektryczne szyby i lusterka, elektryczny hamulec postojowy czy tempomat. Z silnikiem 1.3 TCe o mocy 140 KM współpracuje 6-biegowa skrzynia. Jest radio, niezłe głośniki, regulacja wysokości fotela kierowcy. Czego nie ma? Nie ma dotykowej nawigacji, czujników cofania czy automatycznej klimatyzacji. Nie ma też relingów ani bezkluczykowego systemu dostępu. Kolor lakieru – biel alpejska. Koła pojazdu to 16”, wiadomo: dużo lepiej wyglądałyby 17-ki, ale trudno narzekać skoro auto kosztowało tylko 78 tysięcy w cenniku. Kolejna pozycja to wersja ZEN, już o sześć tysięcy złotych droższa. 

Dobre wyciszenie, dobry komfort jazdy 

Renault Kadjar 1.3 TCe po przejechaniu ośmiu tysięcy kilometrów okazuje się samochodem zaskakująco dobrze wyciszonym, z niezłym zawieszeniem, które stanowi kompromis pomiędzy amortyzacją a trzymaniem się drogi. Chociaż kokpit jest nieco monotonny, to ciężko odmówić mu smaku i odrobiny elegancji. Przyjemne wstawki z przeszyciami na drzwiach i rączka po stronie pasażera ożywiają nieco wnętrze pojazdu.

Największa zaleta – dynamiczny i oszczędny 1.3 TCE o mocy 140 KM

Ale największym zaskoczeniem w tym aucie okazuje się dla nas… silnik. Ma 140 KM, pracuje bardzo cicho i kulturalnie i sprawnie rozpędza SUV-a. Przyspieszenie pojazdu wynosi 9,6 sekundy do setki, chociaż mam wrażenie, że jest jeszcze lepiej. No i spalanie – średnia z tych ośmiu tysięcy kilometrów to 7,7 litra na 100 kilometrów. Bardzo przyzwoity wynik.

Niewiele wad: złącze USB ma za małą wydajność

Z wad dostrzeżonych do tej pory – głównie przeszkadza niska wydajność złącza USB, które nie jest w stanie naładować telefonu. Zdaje się, że producent zastosował prąd 500 mA, gdy w 2019 roku to złącze powinno mieć przynajmniej 2,4 A. Sprawdzę, czy da się z tym coś zrobić – na razie używam dodatkowej ładowarki. No i zła wiadomość dla chętnych do zakupu takiego taniego Kadjara – wersja Life została wycofana ze sprzedaży i podstawowy model jest oferowany w wariancie ZEN, który różni się między innymi większymi kołami, bezkluczykowym dostępem i automatycznym włączaniem świateł.

Testujemy dalej

Nasz plan to pokonanie 100.000 kilometrów. W najbliższym czasie wybieramy się Kadjarem za granicę, by zrobić nieco dłuższą trasę autostradami w Niemczech w celu przetestowania spalania i zachowania auta w dużych prędkościach.

Renault Kadjar to dobra alternatywa dla konkurencji: Kia Sportage twardsza, Skoda Karoq droższa

Podstawowa wersja Renault Kadjar wypada dobrze na tle konkurencji. Kia Sportage ma znacznie twardsze zawieszenie a w środku jest nieco głośniej, gorzej wypadają też materiały wykończeniowe, słabszy jest silnik. Natomiast Skoda Karoq jest znacznie droższa i w podstawowej wersji oferuje bardzo słaby silnik. No i ten kanciasty wygląd w środku i na zewnątrz – mi osobiście się nie podoba.

Gorące wiadomości wprost na Twój e-mail


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

4 1 głos
Ocena artykułu
Tagi: KadjarRenault
Udostepnij174Tweet69Udostepnij19
Poprzedni

Małe auta przebojem lata. Renault Clio i Citroen C3 w pierwszej dziesiątce

Następny

Nowy DS 3 Crossback BlueHDi 100 – ile pali w warunkach rzeczywistych?

Tomasz Nowicki

Tomasz Nowicki

Motoryzacją interesuje się od wczesnej młodości a Citroen, Peugeot i Renault od zawsze!

Następny

Nowy DS 3 Crossback BlueHDi 100 – ile pali w warunkach rzeczywistych?

Latający Finowie z zespołu Citroëna na drugim miejscu

Stronniczy przegląd prasy: MOTOR nr 32-33/2019

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
3 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
Facebook Twitter LinkedIn

Komentarze

  • Dominik - Stellantis ostrzega przed załamaniem się rynku samochodowego, jeśli auta elektryczne nie będą tańsze
  • Vtr - Luksusowy DS 6 od DS Automobiles potwierdzony. Kiedy zobaczymy nowy model?
  • Vtr - Nowy Citroën C4 X – tak wygląda najnowszy model marki: AKTUALIZACJA – zdjęcia, film, opis
  • Anonimowo - Silnik benzynowy 2.0i TCT XU10 J2TE – inny niż wszystkie
  • Bartek - Nowy DS 7 w szczegółach – dużo zdjęć i filmów
  • Anonimowo - Peugeot o 408: „na razie nie mamy żadnej konkurencji”
  • Anonimowo - Peugeot o 408: „na razie nie mamy żadnej konkurencji”
  • Łukasz - Nowy Citroën C4 X – tak wygląda najnowszy model marki: AKTUALIZACJA – zdjęcia, film, opis
  • Irbis78 - Przegląd rynku wtórnego: Benzynowe auto klasy średniej do 40 tysięcy złotych. Renault Talisman, Peugeot 508 i Citroën C5
  • Jakub - Peugeot o 408: „na razie nie mamy żadnej konkurencji”


Aktualności ze świata motoryzacji

  • Stellantis inwestuje w fabrykę benzynowych silników V6
  • Kiedy minie kryzys na rynku półprzewodników? Szef marki Citroën, Vincent Cobée, zna odpowiedź
  • Peugeot i Citroën podnoszą ceny w Australii. Podwyżka nawet o 6%
  • Dacia Spring nadal bezkonkurencyjna cenowo. Europa masowo kupuje małego elektryka
  • Nowy Peugeot 308 1.2 130 KM EAT 8 zdobył dwie gwiazdki w testach Green NCAP
  • Andrzej Korpak, dyrektor zakładu Stellantis Gliwice z nagrodą Menedżer Roku
  • Silnik benzynowy 2.0i TCT XU10 J2TE – inny niż wszystkie
  • Dacia prezentuje mini-serial z inspirującymi historiami
  • Nowy Renault Austral – ruszyła przedsprzedaż kompaktowego SUV-a
  • Stellantis ostrzega przed załamaniem się rynku samochodowego, jeśli auta elektryczne nie będą tańsze


Redakcja

Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
e-mail: [email protected]
00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

redaktor naczelny
Krzysztof Gregorczyk
[email protected]

Kontakt w sprawie reklamy (Advertising Contact)
[email protected]

 

 



Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
3
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.