Stało się to, czego w obliczu zbliżającego się debiutu modelu Austral nie dało się uniknąć – Renault Kadjar został wycofany z polskiego rynku. Kiedy w ofercie pojawi się następca?
Renault Kadjar zadebiutował w 2015 roku podczas salonu samochodowego w Genewie. Jako podstawę technologiczną marka wykorzystała platformę CMF, wspólną z Nissanem Qashqaiem. Kompaktowy SUV o długości 4,45 m oferował atrakcyjną na tle rywali stylistykę nawiązującą do Captura, komfortowe wnętrze oraz bagażnik o pojemności 472 litrów. W momencie premiery gama napędów Kadjara składała się z trzech jednostek. Katalog rozpoczynał silnik benzynowy 1.2 TCe o mocy 130 KM a klienci mogli zamówić Kadjara z dieslem o mocy 110 oraz 130 KM.
Zobacz test: Renault Kadjar 1.3 TCe 140 KM po blisko 49.000 km. Jak sprawuje się nasz SUV?
Trzy lata po premierze Kadjar przeszedł drobny face lifting, który delikatnie unowocześnił wygląd zewnętrzny i wprowadził do kabiny nowy, 7-calowy ekran z systemem multimedialnym R-LINK 2. Nowości pojawiły się również pod maską. Pojazd można było zamówić z benzynowym silnikiem 1.3 o mocy 140 i 160 KM. Podstawowa wersja Kadjara po face liftingu przez długi czas pełniła role naszego samochodu redakcyjnego i bardzo dobrze wspominamy kilometry pokonane tym samochodem a było ich mnóstwo.
Ile kosztował Renault Kadjar?
W 2015 roku za Renault Kadjar w podstawowej wersji Life trzeba było zapłacić 75.500 zł. Po odświeżeniu cena rozpoczynała się już od 78.900 zł, ale ta podwyżka jest ledwo zauważalna w porównaniu do tego, jakie zmiany w cennikach obserwujemy na rynku w ciągu ostatnich dwóch lat. Pod koniec kariery, pozbawiono Kadjara silników wysokoprężnych a minimalny pułap cenowy wynosił już 110.900 zł!
Na następcę nie musimy długo czekać. Jeszcze w listopadzie Renault wprowadzi na rynek model Austral, który po pierwszych jazdach zbiera bardzo pozytywne recenzje. Poczytajcie relację Krzysztofa Gregorczyka z pierwszego testu tego modelu.
Najnowsze komentarze