Renault Kangoo Z.E. jest jednym z pierwszych masowo produkowanych samochodów dostawczych na prąd. W 2021 roku pojazd kończy 10 lat. Od momentu debiutu w 2011 roku dostarczono już 60.000 egzemplarzy i mimo rosnącej konkurencji, Kangoo Z.E. pozostaje liderem na rynku elektrycznych aut dostawczych w Europie. W 2022 roku odbędzie się premiera nowej generacji.
Najnowsze Renault Kangoo E-Tech Electric jest napędzane silnikiem elektrycznym o mocy 75 kW (102 KM), który czerpie energię z akumulatora litowo-jonowego o pojemności 44 kWh. W zależności od stylu jazdy, charakteru trasy i temperatury powietrza, pojazd jest w stanie przejechać ok. 265 km na jednym ładowaniu. Kierowca ma do wyboru sześć trybów jazdy w tym Eco, który dzięki ograniczeniu mocy do 55 kW zwiększa autonomię. Jeśli korzystamy ze stacji ładowania prądem stałym, do napełnienia akumulatora w 80% wystarczą 42 minuty.
Nowe Renault Kangoo 2021: pierwszy test. Dlaczego nie ma środkowego słupka?
I generacja
I generacja Renault Kangoo Z.E, która miała premierę w 2011 roku dysponowała mocą 44 kW (60 KM). Jednostkę zasilał akumulator o pojemności 22 kWh znajdujący się pod podłogą przestrzeni ładunkowej. Ładowanie z gniazdka 230 V trwało od 6 do 8 godzin. Zasięg pierwszego Kangoo Z.E według obowiązującego wówczas cyklu NEDC wynosił 170 km, ale przy szczególnie ekonomicznym stylu jazdy można było przejechać do 200 km.
Renault oferuje Kangoo Z.E. o długości 4,2 m oraz Kangoo Maxi Z.E. o długości 4,6 m dostępne z dwoma lub pięcioma miejscami siedzącymi. Pojemność przestrzeni ładunkowej wynosi w zależności od wersji od 3 do 4,6 m3. Ładowność waha się w granicach 595 – 632 kilogramów.
Nowe Renault Kangoo zdobywa 4 gwiazdki w testach Euro NCAP
Renault Kangoo Z.E jako papamobile
Renault Kangoo Z.E służyło dostawcom, rzemieślnikom i zakładom komunalnym, ale najbardziej znanym użytkownikiem pojazdu był papież Benedykt XVI. We wrześniu 2012 roku głowa kościoła otrzymała elektryczne papamobile na bazie Kangoo Z.E. Modyfikację powierzono francuskiej firmie Gruau. Samochód został wyposażony w duży szyberdach, przeciwstawnie otwierane drzwi, aby ułatwić papieżowi wsiadanie i wysiadanie oraz elektrycznie wysuwane stopnie.
W ramach pierwszego face liftingu, Kangoo Z.E. otrzymał nową twarz marki, z większym logo rombu, które służyło jako klapka gniazda ładowania. Kolejną nowością było pojawienie się systemu multimedialnego R-LINK z łącznością online i zintegrowaną nawigacją dostosowaną do wymagań pojazdów elektrycznych. System wskazuje zasięg przy wyborze danej trasy, sugeruje najbardziej energooszczędną trasę oraz dostarcza informacji o najbliższych stacjach ładowania.
Jak samemu zbudować kampera? Renault Master z Krakowa
W 2017 Kangoo Z.E przeszedł kolejną aktualizację
W czerwcu 2017 Kangoo Z.E. znów został odświeżony. Najważniejszą innowacją jest napęd, który zwiększył zasięg cyklu NEDC do 270 km (WLTP: 220-230 km). Większa bateria ma pojemność 33 kWh. Mimo wzrostu pojemności o 11 kWh zajmuje tyle samo przestrzeni, co wcześniejszy akumulator.
Silnik elektryczny również jest nowy. Jednostka R60 bazuje na silniku elektrycznym Renault ZOE. Wciąż generuje 44 kW/60 KM, ale pracuje wydajniej. Klienci mogą zamówić energooszczędny system klimatyzacji, który jest podłączony do pompy ciepła.
Renault Kangoo Z.E. ze sprzedażą ponad 60.000 egzemplarzy jest liderem w segmencie elektrycznych aut dostawczych w Europie. Model ma też na koncie liczne nagrody przyznawane przez ekspertów z branży m.in. tytuł: Międzynarodowego Vana Roku 2012.
Najnowsze komentarze